Några erfarenheter av HK Mini EDF 50mm F35?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

Så har jag provflugit med XT60. Balansen blev lite annorlunda, men det går att åtgärda, flyger fortfarande bra.

Däremot fick jag lite hicka vid något tillfälle.
    Har jag för lite kräm/C-rating i mina Zippy accar tro?
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dProduct=35804
    3s, 1000mAh 25C Constant / 35C Burst

Om jag har voltage protection på low så stryper den även mottagaren så jag tappar kontrollen, är voltage protection på medium (3v/cell) så klipper den motorn men jag har servona kvar.

Det händer kanske en gång varannan flygning, behöver inte vara hårt gaspådrag eller liknande för att det skall ske, kan lika gärna vara i början som i slutet av flighten.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av Fluf
      Kan ju påstå att XT60 blev ganska tungt och CG/TP flyttades en del. Men lite ommöblering så kanske det blir bra i slutändan då jag helst vill undvika att vikta ett så litet plan.
      Kärran blir ju lättare utan servon, stötstänger och mottagare också, men vissa saker behövs liksom för det skall fungera, varav kontakter är en sådan komponent.

JST väger 0.8gram ~8A (för ett par)
      HX60 6.76gram ~60A?!
      MPX 2.3gram ~40A
      4mm bullet 8gram ~140A
      Superhero

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
        • 989

Ursprungligen postat av Fluf
        ---
        Om jag har voltage protection på low så stryper den även mottagaren så jag tappar kontrollen, är voltage protection på medium (3v/cell) så klipper den motorn men jag har servona kvar.
        ---
        Kanske dags mäta setupen? Escens bec borde lämna ström till servon & mott men som du skriver kan du ha för dåligt ack och det kan också vara något problem med escens cutoff - vad är det för reglage? Brukar göra gott att byta noname-escar i plugandpraymodeller till något mer välkänt sas....
        ----------------------------------
        Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• sopwitharna
          • aug 2012
          • 19

kolla om det går att sätta om timingen på fartreglaget, brukar gå att sätta i två eller tre steg.

Kommentar

• Mr Z
            • okt 2007
            • 195

Jag har kört flera av dessa modeller från skyangel. Alla med olika setuper. Min F35 är utrustad med haoye-fläkt samt någon HK-motor och körs på ett 4s1000mAh. Den flyger helt ok. Roligast av dem jag kört är utan tvekan min F86 som byggdes med en ganska extrem setup.

MVH
            Peter Z

Kommentar

Arbetssätt...