Bästa FPV systemet för en rimlig summa?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

har sneglat på FPV med, har fått testa Nephres system två gånger, han kör med Predator brillor och lite annat enkelt om jag inte minns fel.

sjukt skoj! =)

blir ett komplett system från HK eller en firma här i England (har jag för mig).
    men det blir till nästa år det.

angående enkelt och bra, så var det på Nephres. du hade bilden bara.. räcker gott och väl i början

Kommentar

• bil sebbe
      • jun 2012
      • 271

Har också fått testa Nephres Predator, det var en wow upplevelse men tyckte inte om brillorna.

Så här ser min lista ut för FPV:
      http://www.sunsky-online.com/view/13...6+receiver.htm
      http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Goggles_.html

Och sen antagligen denna också http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...PS_Module.html

Ska samtidigt uppgradera radion med FrSky telemetri (den med inbyggd transmitter) o lite annat.

Men först ska jag bygga mig en Quad och en Tri, kommer beställa grejer till det imorgon.
      Mvh Sebastian

Kommentar

• bil sebbe
        • jun 2012
        • 271

Någon som vet vart jag kan hitta FPV antenner till 1.2Ghz?
        Vet att det ibland dyker upp någon annons på RcGroups, ska man satsa där elr?
        VILL INTE TILLVERKA EGNA!
        Och tänker inte köpa från någon shop i Sverige där dom kostar 700kr...
        Mvh Sebastian

Kommentar

• DennanHMFK
          • maj 2006
          • 1135

enkelt att bygga egna.
          jag har gjort 2st, en clover och en skew till ett test jag gjorde.

Kommentar

• PÖ
            • maj 2007
            • 499

Lite billigare än 700 iaf + 10.53$ i frakt

http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=457

Kommentar

• bil sebbe
              • jun 2012
              • 271

Hmm det var skapligt dyrt iaf..? 70usd är ju dryga 500kr..
              Mvh Sebastian

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

rcflight tar 599

Kommentar

• bil sebbe
                  • jun 2012
                  • 271

Fortfarande väldigt mycket pengar för antenner.
                  Är clover leaf antennerna bäst? Finns ju helical o patch antenner också...

Tänkte lägga ut en köpes annons på RcGroups.
                  Mvh Sebastian

Kommentar

• markusb
                    • jun 2009
                    • 1376

Ja det blir dyrt om man ska köpa ett utfört arbete.. Varför gör di inte antenner själv om du vill spara pengar?
                    Svetstråd till 2 antenner får du garanterat av fin lokala svetsfirma.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                      • 1937

@bil sebbe
                      Helical och patch är riktade antenner och cloverleaf är en rundstrålande, dvs helt olika typer av antenner med olika användningsområden. Det är faktiskt rätt kul att lära sig antennteknik, bara att läsa på.

Kommentar

• DennanHMFK
                        • maj 2006
                        • 1135

följ Daddes (Rcexplorer) beskrivning på antennbygge så löser det sig.
                        jag gjorde min clover på första försöket, tog svetstråd från farsans MIG, Skewen gjorde brorsan åt mig för att han ville pröva och den gjordes på första försöket med.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Även jag gjorde en ganska enkelt men jag ser kvalitetsskillnad på bilden på en köpeantenn bluebeam helt klart.
                          ska de bli riktigt bra får man nog vara extremt nogrann

Kommentar

• flunk
                            • jul 2006
                            • 396

Helst ska man mäta upp dem efter tillverkning för att se att man fått till det. Med de korta våglängder vi kör med så blir det små toleranser.

IBCrazy på rcgroups har funderat ut en enkel, billig VSWR-mätare som man kan bygga själv, instruktioner finns här:

Jag har funderat på att bygga en, men inte kommit mig för än.

Kommentar

• bil sebbe
                              • jun 2012
                              • 271

Som sagt så har jag redan kollat in HKs brillor, dom ligger också närmast varukorgen..

Men hittade just dessa http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=287
                              Enligt pappret verkar dom bra eller? dom hade väldigt bra upplösning.
                              Mvh Sebastian

Kommentar

• flunk
                                • jul 2006
                                • 396

Ursprungligen postat av bil sebbe
                                Som sagt så har jag redan kollat in HKs brillor, dom ligger också närmast varukorgen..

Men hittade just dessa http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=287
                                Enligt pappret verkar dom bra eller? dom hade väldigt bra upplösning.
                                En liten inflikning bara, jag har ingen egen erfarenhet av dessa så fråga någon som har... Dock några grejer som jag läst om tidigare då jag var på väg att köpa dem.
                                De brillorna skärmar inte av ljuset som andra, en del störs av det, andra inte. En del bygger in dem i skidglasögon.
                                De hade iaf förut den egenheten att de visade en blå skärm istället för brus om man fick störningar i videofeeden. Jag vet dock inte hur pass störd man blir av detta, eller om det är fixat i nyare firmware.
                                Kabeln som går mellan brillorna och styrboxen är ömtålig, men nu säljer de ju dem med den extra skyddshållaren och inbyggt batteri, så det problemet är väl ur världen.

Tre detaljer bara, så du inte blir överraskad. Men som sagt, jag har ingen egen erfarenhet av dessa brillor. Överlag får jag ju säga att Rangevideos prylar är jäkligt bra.

Vad jag läst mig till ska bilden vara kalas...

Kommentar

Arbetssätt...