Jag kör med 2,1mm lins. Ger ordentlig vidvinkel, jag tycker det är skönt att flyga med det.
Bästa FPV systemet för en rimlig summa?
Kollaps
X
-
Själv flyger jag med 2,1mm eller 2,8mm beroende lite på vad jag flyger för något. På min Easyglider Pro som jag ofta flyger lite högre upp och lite längre bort är 2,8 bra medan jag flyger med 2,1mm på min FunCub som jag oftast puttrar runt nära marken med. Jag kommer också att sätta en 2,1mm på min multikopter när jag väl trycker på videogrejor på den.Senast redigerad av MrOvanhill; 2012-09-26, 19:22.Kommentar
-
Nu har jag fått hem Headplay combot och SunSky Tx o Rx.
Men fortfarande samma fråga, hur vet jag vilken frekvens det är på den? Är det kanalerna man kan välja? Man kan välja typ 1-9 o typ C och H ??
För antennbyggaren jag är i kontakt med skulle vilja veta vilken frekvens jag har.Kommentar
-
Tänkte testa videoglasögonen nu och se om allting funkar men jag verkar ha ett problem.
Tyvärr är batteriet nästan slut, det kom med en US väggplugg så nu väntar jag på en beställd EU plugg.
Men problemet är iaf, när jag pluggar in glasögonen i liberatorn så får jag bild på HeadPlay menyn, bra.
När jag sedan pluggar in röd, vit och gul sladdarna in i liberatorn från xbox:et och går till "source" i menyn och testar alla olika utgångar så händer ingenting! När jag trycker på "composite" så ser jag en xbox menyn 1sekund i grått sedan försvinner den... Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra?Kommentar
-
Du kan köpa en reseadapter jag har en sån till mina goggles och den funkar mycket bra. Har inte provat mina goggles med ett xbox men kan kanske va så att dom behöver laddas? Prova att koppla dom till din data och se om du får bild då.Kommentar
-
Har beställt en US till EU väggplugg
Har funderat och kollat lite, jag tror man behöver en sån här http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=231 för att kunna få bilden från xbox till glasögonen... Då kan man ju undra varför det inte funkar genom sladden (som följer med) med rund kontakt som man stoppar in i liberatorn.
Testade med en VGA kabel till laptopen, funkar kanon! Har ställt in skärmarna, så långt i mot en som möjligt
Man får en riktigt klar bild med bra ljusstyrka, och otroligt sköna! Är super nöjd! Ljus insläppet är mycket större än jag trodde! Får se om man kan fixa det på nåt sätt, kommer ju in ljus från sidorna och underifrån.
Vart har du fått dom siffrorna ifrån då?
Siffrorna ser ju bra ut så hahaha
Tack så jätte mycket Neu!Kommentar
-
Juste xbox använder bara komponent inte s-video som dina goggles har (om jag minns rätt, va säkert 2år sen jag sålde mitt xbox).
Flög FPV för första gången igår och då hade jag inget problem med ljuset men när jag va och flög idag så var solen låg som f.n så jag tog upp huvan och glode ner i marken och det fungera mycket bra.
Ska göra ski-mask mod på mina headplay, finns en kille som säljer färdiga skidglasögon som man kan sätta dom i. Hitta hans hemsida link
Hitta kanalerna igenom att googla :P + att det är samma som jag har på min 500mw 1,3 VTX/VRX använd 1.280 (ch. 9)Kommentar
-
HJÄÄÄÄLP!!!!!!!
Sitter nu o ska beställa FPV kamera.
Det som jag bestämt mig för är detta hittils:
Men hur ska jag koppla in kameran till min sunsky video sändare (som har gul o vit videokontakt) ??? Ska jag köpa dessa http://www.securitycamera2000.com/pr...V-Adapter.html o använda hur? sedan ska den drivas via en DC plug?
Hjälp hjälp tack
Kommentar
-
Kan ta några bilder på mina grejer när jag kommer hem men jag fick en extra kabel med min kamera som liknade denna fick dock inte en servo kontakt i andra änden. Har inte ens använt den som du nämner. För att koppla in din vtx med kamera så får du klippa kabelen och lödda ihop dom med rätt färg. Bifogar en bild som jag gjorde på paint den har även noise filter och en simpel osd.Kommentar
-
Bästa FPV systemet för en rimlig summa?
Beställde dessa grejorna igår, från just det ställetHJÄÄÄÄLP!!!!!!!
Sitter nu o ska beställa FPV kamera.
Det som jag bestämt mig för är detta hittils:
Men hur ska jag koppla in kameran till min sunsky video sändare (som har gul o vit videokontakt) ??? Ska jag köpa dessa http://www.securitycamera2000.com/pr...V-Adapter.html o använda hur? sedan ska den drivas via en DC plug?
Hjälp hjälp tack

Nu är det bara någon sorts filter som skall fixas också...Kommentar

Kommentar