Bästa FPV systemet för en rimlig summa?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Edenberga
    • okt 2012
    • 41

Ursprungligen postat av neu
    Kan ta några bilder på mina grejer när jag kommer hem men jag fick en extra kabel med min kamera som liknade denna fick dock inte en servo kontakt i andra änden. Har inte ens använt den som du nämner. För att koppla in din vtx med kamera så får du klippa kabelen och lödda ihop dom med rätt färg. Bifogar en bild som jag gjorde på paint den har även noise filter och en simpel osd.[ATTACH=CONFIG]34389[/ATTACH]
    Tack, den ritningen kommer även jag att få nytta av!
    Har du något förslag på filter också? Ferritkärna?

Kommentar

• Timtimtim
      • apr 2012
      • 838

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Jag har ett ifrån www.flytron.com. Har inget att jämföra med men verkar fungerar bra.

Kommentar

• Edenberga
          • okt 2012
          • 41

Tack för hjälpen!

Kommentar

• bil sebbe
            • jun 2012
            • 271

HJÄLP HJÄLP! AKUT!

Jag vet att Neu drog upp en kopplingsritning, men jag är tillräckligt dum o efterbliven för att inte förstå hur det ska fungera i praktiken!
            Jag har fått alla delar idag, står ut i garaget i all hast och försöker få det att fungera, men lyckas inte klura ut hur jag ska koppla allt.

Någon som kan göra ett kopplingsschema för hur jag ska koppla alla saker..? snälla! Liksom i vilken ordning alla grejer ska va. Vilken som ska ha ström först osv!

Jag använder en sådan här mitt i alltihopa http://www.ebay.com/itm/180871648075...84.m1497.l2649

Hur använder man den? Jag vill ju att den ska kunna ge konstant 12V, hur gör jag så den spottar ut det? Jag har förstått att den ska va först, direkt inkopplad på batteriet (tänkt använda CELL kontakten till det).

Sedan använder jag en simple OSD, http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Mini_OSD_.html

Sedan ska kameran och VTX med in i allting.

SNÄLLA HJÄLP MIG! Vill få allt o fungera nu när man gått o väntat dag efter dag sedan i somras på alla grejer!

Kommentar

• bil sebbe
              • jun 2012
              • 271

Hur tar sig dessa grejer?
              Trodde jag fixat allting, kopplade in batteriet. det rök som fan och alla kablar smalt sönder..

Måste säga att kablarna är patetisk dåliga! Allting ska lira 12v men kablarna är ju hälften av en servokabel...

Blev bara skit av detta också! Så nu lägger jag ner detta för ett tag! Har bränt runt 10 000kr på quaden och får ingenting att funka, så nu har jag slängt pengarna i sjön

Kommentar

• Sickan
                • jul 2012
                • 1080

Ursprungligen postat av bil sebbe
                Hur tar sig dessa grejer?
                Trodde jag fixat allting, kopplade in batteriet. det rök som fan och alla kablar smalt sönder..

Måste säga att kablarna är patetisk dåliga! Allting ska lira 12v men kablarna är ju hälften av en servokabel...

Blev bara skit av detta också! Så nu lägger jag ner detta för ett tag! Har bränt runt 10 000kr på quaden och får ingenting att funka, så nu har jag slängt pengarna i sjön
                Surt!! Var finns du i Landet? Ingen i din närhet som kan sticka över med en hjälpande hand?

--
                S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kommentar

• bil sebbe
                  • jun 2012
                  • 271

Finns i Katrineholm, tyvärr ingen av flygarna här som pular med FPV.. Jag är först med både Quad och FPV :(

Så här har jag kopplat om ni förstår.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: Jävlaskit!.bmp
Visningar: 1
Storlek: 463,5 KB
ID: 491847

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Ursprungligen postat av bil sebbe
                    Finns i Katrineholm, tyvärr ingen av flygarna här som pular med FPV.. Jag är först med både Quad och FPV :(

Så här har jag kopplat om ni förstår.
                    [ATTACH]34915[/ATTACH]
                    Jag kan inget om dina prylar :( Är glad att jag får ihop mitt, nybörjare som jag är.

Hoppas det ordnar sig på något sätt!

--
                    S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kommentar

• berthrsd
                      • feb 2011
                      • 413

Sebbe: Börja med att läsa följande inlägg http://www.rcgroups.com/forums/showp...51&postcount=1

Om du inte förstår eller håller med om samtliga punkter i det inlägget (möjligen med undantag för sista punkten...) så läs igen. Om du sedan känner att du vill stressa vidare innan du har lärt dig grunderna så var beredd på att det kommer att kosta en hel massa pengar och fortsätta strula.

Tag ett par djupa andetag. Att bygga ihop något så komplext som en fpv-utrustning är inget man gör "ute i garaget i all hast". Koppla in en sak i taget, testa ordentligt, flyg. Sen kan du koppla in nästa sak. Det finns en regel som säger att man aldrig ska flyga något man har byggt samma dag, för då kommer man att stressa ihop det i slutet, sen blir det bara fel.

Om det ryker och alla kablarna smälter av så har du antagligen kopplat fel, och då ska du vara glad att du har klena kablar...

Kommentar

• bil sebbe
                        • jun 2012
                        • 271

Tror ni kameran och VTX har klarat sig? Resten skiter jag i, inga jätte summor. Men kameran och videotransmittrarna sved i plånboken..

Ska gå ut imorrn och se över läget. Ska skippa OSDn och försöka köra så enkelt som möjligast.

Ska jag skippa denna http://www.ebay.com/itm/180871648075...84.m1497.l2649 och köra direkt på batteriet? Mitt batteri som är på 3S 25C 5800Mah, det är väll inte för kraftigt för dessa grejer?

Kommentar

• berthrsd
                          • feb 2011
                          • 413

Det där är en step-up konverter, höjer således spänningen... Vad är den inställd på för utspänning? Låter som den kan vara boven i dramat... Har du gett kamera och vtx för hög spänning så kan dom vara rökta, men det är bara att prova dom... Dessutom: om du har en spänningsomvandlare innan osd så kommer du alltid att se samma spänning, ända tills batterier går under 4 volt, och då är det stendött...

Kommentar

• bil sebbe
                            • jun 2012
                            • 271

Typiskt.... -. - o jag som fått för mig att andra sagt att man kan använda den för att ge konstant 12v..

Men om jag kör direkt på batteriet så får man flimmer i bilden?

Kommentar

• markusb
                              • jun 2009
                              • 1376

Nästa gång du provkör något så sätt en lampa i serie med lasten. Tror du fått det rådet tidigare om jag inte minns fel.
                              Alternativt en säkring.
                              Själv smyger jag ALLTID igång nya byggen med nätagget med lämplig strömbegränsning inställld.
                              Lipot kopplar jag in först när allt är kontrollerat, kalibrerat, programmerat och klart att tas upp i luften.

Det är mitt bästa råd, strömbegränsa och testa/mät dina grejjer!

Kommentar

• bil sebbe
                                • jun 2012
                                • 271

Ska skaffa en multimeter.

Förstår inte hur man kan sätta en lampa/säkring i banan?

Mata från nätagg, alltså mata 3s lipo ström från laddaren elr?

Kommentar

Arbetssätt...