Nano FPV

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Timtimtim
    • apr 2012
    • 838

Den är komplett med radio

Kommentar

• PinDuke
      • jun 2012
      • 494

Om det är någon som vill köpa en Hubsan X4 med snabb leverans har jag 6 st över, nya i kartong. (Lång historia....:banghead
      300 kr + frakt. PM

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Lite sugen Men ska inte!! sluta locka till massa köp.

Men pin jag tror du måste berätta den där historien den verkar intressant
        ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
        |FPV STUFF|
        |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
        |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
        | DJI Inspire 1 |
        |TERMIK OCH HANG |
        |
        Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
        |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Sickan
          • jul 2012
          • 1080

Ursprungligen postat av simonarvestrand

Håller med Nyfiken!

--
          S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
          --
          Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
          , ADS 400-Q/Naze32

Blog
          Youtube
          Vimeo

Kommentar

• Timtimtim
            • apr 2012
            • 838

Ni som har köpt 1280mhz vtx vad har ni tänkt att använda för antenn?

Kommentar

• Ryssen

• jan 2013
              • 52

Klart du ska ha en Simon.
              Tack för försöket i Skövde, får nog bli ett nytt KK kort, quaden har nog haft för många mark känningar
              Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
              Raptor 30/50 hybrid

+ en hel del annat skit på hyllorna.

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Timtimtim
                Ni som har köpt 1280mhz vtx vad har ni tänkt att använda för antenn?
                Om du menar på mottagaren så kör jag med denna.
                The best quality First Person View equipment. Free or discounted shipping on all orders.Drone Racing, RC Airplanes, FPV Cameras, FPV Goggles, Video Transmitters, RC Quads, Drone Antennas, Lipo Batteries, and Ground Station Equipment.All available for amateurs, schools, hobbyists, government, and wholesale buyers.

Kommentar

• PinDuke
                  • jun 2012
                  • 494

Tja lite kort så började det med en elitseriebandymatch i "min" hemmaarena där vår RC klubb blev inbjuden att stå i foajen och visa upp vår verksamhet, vilket vi gjorde till stort intresse för besökarna.
                  På den bandymatchen fanns också en projektledare för en motormässa som skulle gå av stapeln 6-7 April. Hon blev imponerad av det hon såg och vi fick förfrågan om vi också hade lust att deltaga på mässan som skulle fokusera på bilar, båtar, husvagnar, motorcyklar osv.
                  Vi nappade och planerade en monter med provkörning av 1:10 elbilar, uppvisning av heli/flyg/FPV och div annat skoj.
                  Till detta evenemang skaffade vi också ett gäng Hubsan X4 som vi tänkte erbjuda till försäljning för 399kr/st för att få in några kronor till klubben. Tyvärr blev vi uppringda av mässgeneralen här om dagen och fick beskedet att mässan hade blivit inställd.
                  Därför fick vi i klubben några helisar över som jag nu erbjuder på detta forum till självkostnadpris, 300 + 50 kronor frakt.
                  Har dock bara 2 kvar just nu övriga inväntar jag betalning på.

Sorry för sidospåret i tråden men det var på allmän begäran

(och för er som ännu inte har en X4 - ni vet inte vad ni missar.)

Alla Hubsan bokade.
                  Senast redigerad av PinDuke; 2013-03-14, 15:27. Anledning: alla sålda

Kommentar

• Timtimtim
                    • apr 2012
                    • 838

Ursprungligen postat av Copterdude
                    Om du menar på mottagaren så kör jag med denna.
                    The best quality First Person View equipment. Free or discounted shipping on all orders.Drone Racing, RC Airplanes, FPV Cameras, FPV Goggles, Video Transmitters, RC Quads, Drone Antennas, Lipo Batteries, and Ground Station Equipment.All available for amateurs, schools, hobbyists, government, and wholesale buyers.

Är den bra om man ska flyga runt i ett hus då den är riktad? sen läste jag att 1.2 bandet kan ge en hel del störningar i sammanhanget micro fpv men du får gärna testa och återkomma när du gjort räckviddstest

Kommentar

• Copterdude
                      • maj 2012
                      • 1269

Är den bra om man ska flyga runt i ett hus då den är riktad? sen läste jag att 1.2 bandet kan ge en hel del störningar i sammanhanget micro fpv men du får gärna testa och återkomma när du gjort räckviddstest

Om man sitter i ena änden av huset och flyger så är det nog inga problem, sitter man mitt i är det förmodligen bättre med rundstrålande. Tänkte att den högre känsligheten på patchen förmodligen är bra när man kör så låg effekt på sändaren.

Kommentar

• Timtimtim
                        • apr 2012
                        • 838

Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar med filtret/regulatorn som tidigare länkats i tråden, ingen verkar få det att fungera utan störningar ändå. Sen testade jag lite att lägga på 10G extra på Hubsan och då hovrar jag den runt 80% throttle istället för 60, runt 6-7 flygtid.

Kommentar

• cyberpete
                          • mar 2009
                          • 542

Flyger riktigt bra så ska nog beställa lite nano fpv pryttlar till den

Klicka på bilden för större version

Namn: 20130314_182105.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,4 KB
ID: 495058

Riktigt liten Ska modifieras lite och sedan är jag nöjd

Kort videoklipp på lillen.

Senast redigerad av cyberpete; 2013-03-14, 18:24.
                          Min YouTube kanal || Min Blog

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Ursprungligen postat av Ryssen
                            Klart du ska ha en Simon.
                            Tack för försöket i Skövde, får nog bli ett nytt KK kort, quaden har nog haft för många mark känningar
                            Nä måste fokusera på dom maskinerna jag har först

Klart man hjälper till , synd att vi inte lyckades bara :( hade ett kk med andra strul det blev bra igen efter byte av processor men det är lite overkill att löda om den :P

Ska se hur det går för blomster med den lilla quaden funkar den bra så kanske det blir en till mig i framtiden.
                            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                            |FPV STUFF|
                            |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                            |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                            | DJI Inspire 1 |
                            |TERMIK OCH HANG |
                            |
                            Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar med filtret/regulatorn som tidigare länkats i tråden, ingen verkar få det att fungera utan störningar ändå. Sen testade jag lite att lägga på 10G extra på Hubsan och då hovrar jag den runt 80% throttle istället för 60, runt 6-7 flygtid.
                              Det kan jag ge svar på till helgen förhoppningsvis.
                              Har kommit en bit påväg nu, jag lödde in mina strömkablar på kretskortet inuti hubsan så jag tar strömmen därifrån.
                              Nu är det kvar att placera allt som jag vill ha det och isolera kablarna/lödpunkterna, sen ska det provas.

Kablarna som sitter på videosändaren är helt klart sämst, stenhård isolering så man knappt kan ta loss den och supersmala ledare. Min kabel lossnade från videosändaren ! Lyckades dock med lite tur få dit nya kablar (bytte alla mot kraftigare servokablar). Har bara en vanlig 15w lödkolv med bred spets och grovt tenn så det var en utmaning...

Här är en bild på progress so far..
                              Allt kommer fästas med smal klartejp för att göra det så enkelt som möjligt.

Kommentar

• Timtimtim
                                • apr 2012
                                • 838

Ser bra ut, hur mycket vikt är FPV-utrustningen? kan du inte dra igång den och se om det blir störningar bara och räckviddstesta? :icon_pidu:

Kommentar

Arbetssätt...