Jag misslyckades med att få min TX5823 fungera bra då bilden blev helskum och sedan försvann helt, tror att videosändaren gick sönder eller var trasig från början. Jaja bara att börja om från början, nu ska jag testa 5V-versionen som säljs på RV för att slippa använda mig av spänningsomvandlare samt att 3V versionen nu inte längre finns i lager.
Nano FPV
Kollaps
X
-
Jag misslyckades med att få min TX5823 fungera bra då bilden blev helskum och sedan försvann helt, tror att videosändaren gick sönder eller var trasig från början. Jaja bara att börja om från början, nu ska jag testa 5V-versionen som säljs på RV för att slippa använda mig av spänningsomvandlare samt att 3V versionen nu inte längre finns i lager.
Otur, ditt bygge såg mycket lovande ut. Själv velar jag fram och tillbaks. Det verkar inte finnas den perfekta plattformen för nano fpv ännu. Hubsan X4 har allt igentligen utom en bra radiolänk.
Nya Blade nano QX verkar lite för klen, Hobbyking Pocketquad för meckig/buggig. RC eye one hade varit ultimat om dom hade släppt en DSM2/x BNF istället är det bara 80m LOS räckvidd på kontrollen. Ladybug DSM2 är den enda jag har hittat som har DSM2, kanske blir den.. Funderar även på att vänta på Hubsans egna FPV variant. Lite trist med färdiga grejor men det är så svårt att hitta något som funkar bra.
Har riktigt kul med mina nano/micromodeller annars och det är så skönt att kunna flyga och leka runt utan att oroa sig för en dyr/farlig krash. Bara landa i handen lixom.Kommentar
-
Skillnaden är att Hubsan kontrollern ger 5mw uteffekt utan booster och min DX6i kan ge upp till 200mw utan booster. Har dessutom redan moddat min dx6i så jag kan byta antenner. Har en patch till den redan så därför jag helst vill ha DSM2. Sen tycker jag det är lättare att styra med en riktig radio. Svårt att styra precist med dom som följer med.
TimTimTim, jag började mecka med den men blev aldrig klar. Pillit värre ! Får gå på det igen kanske..
Beställer nog en Ladybird DSM2 idag ändå. Vill helst slippa mecka för mycket. Har för dåligt tålamod ! hehe
Kommentar
-
Tyvärr är det endast till Spektrum det finns BNF modeller till vad jag vet. Håller med att dom inte har bästa ryktet inom fpv men verkar inte finnas några alternativ ännu. Hade t.ex. Futuba haft en motsvarande skulle det vara självklara valet helt klart.
Man kan jue även skaffa en vanlig Ladybug med Devo kontrollern och byta firmware så den ger högre uteffekt, vet dock inte om det är bättre eller sämre än DSM2 varianten.
Man får helt enkelt prova lite olika varianter antar jag och se vad man tycker funkar för ens behov.Kommentar
-
Ett litet smakprov på FPV med hubsan från 20 april, tar lite tid innan man får tummen ur ibland.
Körde de första lyften i stable mode men det gick inget bra, fulla utslag men det var segt & jag drev bort med vinden.
I acro mode blev det genast mycket roligare, då gick det riktigt bra att flyga omkring.
Blev snurrig i huvudet innan man börjat vänja sig vid de snabba och ryckiga svängarna.
Tycker bara det finns en sak att klaga på med hubsan och det är räckvidden på radion. Men det går ju att förbättra ser jag, får nog göra något åt det.
Det har ju blivit några ofrivilliga fria fall från hög höjd när jag tappat radiolänken men klarat mig hittills av de mjuka gräsmattorna. Videolänken har fungerat riktigt bra.
Bättre sent än aldrig.
Kommentar

Kommentar