jag har 3cell 4000 zippy i min
Rangevideo flygande vinge
Kollaps
X
-
-
Jag använder många olika batterier men de som jag tycker fungerar bäst just nu är Zippy 3S8400 inte 4000. Även Rangevideos 3S10000 verkar lovande men kanske inte så lätt att kombinera med gopro utan lite omstuvning av utrustning.
Om vikten är ett problem så tycker jag att ni ska snegla på batterier märkta Kypom/Rangevideo/Readymaderc/TBS. De har hög kapacitet med förhållandevis låg vikt.
Ett annat alternativ kan vara Li-Ion vilka nästan är oslagbara avseende vikt/kapacitet men klarar inte lika hög urladdning (~2C).Kommentar
-
zippy compact 4cell 4000mah 25c
flyger 13min och landar på 14v när jag laddar dom så får jag i 3900-4100 mah.
Det väger 370g och har 4000mah
För att få mah/g per cell så vi kan jämföra 3 och 4cell så gångar jag 4000mah med 4 (en gång per cell). Då får vi 43,24 mah/g
Räkna ut vad du får med dom battei du har. Skulle kunna va roligt att jämföra.
Märker enorm skillnad med tgy 3300mah (8min flygtid) och zippy compacy 4000mah(13min flygtid) i min Discovery.Kommentar
-
-
Kunde inte spenderat några cent till och fått kontrollhorn med högre kvalitet?
Startar flyger ett varv och helt plötsligt så händer inget när jag drar höjd. Planet rollar väldigt sakta och åker med full fart ner i marken.
Först så trodde jag att servona inte orkade att hålla emot även om det inte gick så fort men vid närmare inspektion så såg jag att ett roderhorn hade knäckts. När jag sedan kollar videon från min GoPro som jag hade satt på min keps så insåg jag att det var väldigt tydligt att roderhornet var boven. RSSI var även 100% när den träffade marken (ser det sista som hände innan jag förlorade videon i mina goggles).
Video kommer när den har laddats upp.
Kommentar
-
Borde varit nån skada på det från början, är det något som hållit bra så är det roderhorn.
mycket andra skador?Kommentar
-
Hade du inte limmat dem? Jag brukar alltid limma fast och skruva. Detta för att minska risken för att de ska knäckas. Att enbart skruva medför högre belasting på plattan, där dina har gått sönder.
Har dock inte läst om någon annan som har haft problem med roderhornen men det betyder ju inte att dina inte var defekta. Hur länge har du flygit med dessa?
Är också nyfiken på skadorna...Kommentar
-
Nope limmade inte dom. Stod inget i manualen om jag inte missade det så tänkte aldrig på det. Förmodar att det var det som hände för det hände när jag provade att gasa till lite.
Går definitivt att laga men är så jävla trött på den. Det flygplanet vill bara inte flyga så vete fan om jag gör mig av med det eller något. Har verkligen tappar lusten för FPV flyg.
Skador: Knäckt plastskena, gimbal är rätt så skadat. kroppen är säkert 5mm kortare och så är den bruten på undersidan (kommer ses bra på videon). ett blad på proppen gick sönder men vet inte om motorn klarade sig men motorfästet såg ok ut.Kommentar

Kommentar