Rangevideo flygande vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Ursprungligen postat av Boopidoo
    Jag har både en motor samt fäste att låna ut ifall det tar lång tid från RV, bara att höra av dig.
    Tack för erbjudandet men jag tror jag tar en paus och samlar mod

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Missa inte detta imorgon!

Kommentar

• jonte_malmö
        • apr 2013
        • 46

En fråga. Är det svårt att demontera gopron från pan tilt funktionen? Eftersom när jag är ute och flyger vill jag kunna flytta gopron mellan mina olika modeller.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Inte särskillt svårt faktiskt. Den övre delen av hållaren för gopron kan skruvas av med 3-4 skruvar (kommer inte ihåg exakt) och då kan du slida upp gopron. Inte skitenkelt men definitivt görbart på fältet om man vill flytta över den till en annan kärra.

Då du lossat övre delen så sitter den fortfarande kvar pga att axeltapparna sitter i den nedre delen.

MVH / kajaken

Kommentar

• jonte_malmö
            • apr 2013
            • 46

Sen en sak till vad är skillnad på pan tilt och tilt pan? Vilket känns bäst eller det som använd normalt /jonas

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Det som är vanligast är pan-tilt. Jag kör dock nu med tilt-pan och det fungerar det med.

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

För att förklara vad som är vad så anger benämningen i vilken ordning axlarna rör sig. Dvs. Pan/Tilt så tittar du åt sidan och sedan styr du pitch upp och ner. Samma rörelse på tilt/pan så rör du först på tilt (upp ner) och titta du rakt ner och sedan tittar åt sidan så kommer du att ha sidovyn liggande. Prova med att röra huvet genom att först titta rakt och sidan och sedan upp och ner jämfört med att titta rakt ner och sedan titta åt sidan. Hmm hoppas att det gick att förstå den beskrivningen haha

Kommentar

• jonte_malmö
                  • apr 2013
                  • 46

Ursprungligen postat av kajakmannen
                  För att förklara vad som är vad så anger benämningen i vilken ordning axlarna rör sig. Dvs. Pan/Tilt så tittar du åt sidan och sedan styr du pitch upp och ner. Samma rörelse på tilt/pan så rör du först på tilt (upp ner) och titta du rakt ner och sedan tittar åt sidan så kommer du att ha sidovyn liggande. Prova med att röra huvet genom att först titta rakt och sidan och sedan upp och ner jämfört med att titta rakt ner och sedan titta åt sidan. Hmm hoppas att det gick att förstå den beskrivningen haha
                  Aha.. tack för den fina förklaringen kajaken nu fattar jag galoppen. Pan tilt så har jag har bilden horisontelt även från sidan när jag tittar ner..

Kommentar

• simonarvestrand
                    • jan 2012
                    • 3850

Det va allt en trevlig liten stund , dock inte så mycket nyheter för någon som redan äger en rvjet.
                    nästa gång får ni köra utan video man blir ju livrädd när kajaken kommer upp i fullskärm :boxing:

Kommentar

• kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

Skulle vilja se hur du ter dig i fullskärmsläge Simon. Vi är nog minst lika skrämmande haha

Kommentar

• simonarvestrand
                        • jan 2012
                        • 3850

Hehe

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                          • 1937

Jag var förvånad över hur lite de verkade veta om RVJET. Kändes som att vi fick förklara allting, nästan bättre att låta oss prata på som drhanke.

De tre filmerna tycker jag är betydligt bättre än denna intervju för att får reda på vad en RVJET är.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Jag tyckte nästan det kändes som dom medvetet verkade helt ovetande för att alla ska få reda på allt om den istället för saker som dom undrade själva.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                              • 5250

Jag var förvånad över hur lite de verkade veta om RVJET. Kändes som att vi fick förklara allting, nästan bättre att låta oss prata på som drhanke. De tre filmerna tycker jag är betydligt bättre än denna intervju för att får reda på vad en RVJET är.
                              Jag gör gärna om dem, får mkt klagomål på tuben via pm funktionen om just ljudet i den... Och den vod catsen nja allvarligt det var rent av pinsamt emellanåt. De borde ha gjort mer för jobb innan de gjorde detta, bara den korkade frågan om när den kommer ut i affären. Vova ler lite när han säger att den kom ut i april som sagt en bättre version är vad folk frågar om så lite tid om herrarnar har lite sånt
                              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• jonte_malmö
                                • apr 2013
                                • 46

Går det bra att sätta in 2st zippy flightmax lipos på 5000 mah. Väger ca 410 gram st. Blir den för framtung då?

Kommentar

Arbetssätt...