Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Båda fungerar utmärkt, men favoriten är helt klart de små pilformade, den blir liksom mjukare när det blåser samt att den blir mer framtung.
BunnyEar stabiliserar kraftigare samtidigt som tyngdpunkten hamnar längre bak. Man kan se vingen vagga fram och tillbaka i bilden.
I vindstilla väder fungerar båda mycket bra, i vind de små.
Jag har en tanke om att tillverka ett par andra fenor som bygger på en hybrid mellan de två varianterna, för är det en sak jag märkt så är det att vingen måste ha en del av fenorna under sig annars klipper den lätt. Har man fenor under så liksom stannar luften kvar och den kasar inte i svängarna.
Det är min erfarenhet efter flera hundra starter med TBS Capxxxxx - totalt onödigt jobbigt namn som man aldrig kan lära sig att stava till.
Ken
Menar du RVjet vs TBS, så går de inte att jämföra, RV är dubbelt så stor, som att jämföra Jumbojet med Cessna. Tror nog RV fungerar men är onödigt stor och komplicerad att montera, TBS alltid redo för flygning och är lätt att transportera samt stryktålig.
@Kenneth
Om man inte vet lätt en RVJET är att bygga tycker jag att ska vara försiktig med att uttala sig om detta. Samma gäller flygegenskaperna. De flesta verkar tycka att det är en av de enklaste modellerna de har byggt och att de är förbluffande över stryktåligheten.
Men visst är det två helt olika modeller och med rätt olika kapacitet och funktioner. Cap är snarare en modell som är sparsmakad med storlek och funktioner och är designad just för detta (jag känner designern). Jag skulle snarare jämföra modellerna som en gokart och en Ferrari.
Rvjet är mycket enkel att bygga det ända negativa är inget färdigt system för att fästa vingar och grejerna var inte tejpade i lådan så dom hade åkt runt och gjort några märke på flygplanet och böjt vingspetsarna lite. Skulle även gilla om man kunde ha både cctv kamera och gopro på samma gång (jag kommer moda så det går på min).
@Kenneth
Om man inte vet lätt en RVJET är att bygga tycker jag att ska vara försiktig med att uttala sig om detta. Samma gäller flygegenskaperna. De flesta verkar tycka att det är en av de enklaste modellerna de har byggt och att de är förbluffande över stryktåligheten.
Men visst är det två helt olika modeller och med rätt olika kapacitet och funktioner. Cap är snarare en modell som är sparsmakad med storlek och funktioner och är designad just för detta (jag känner designern). Jag skulle snarare jämföra modellerna som en gokart och en Ferrari.
Jösses vad du försvarar RVJet,
Jag står för allt jag skriver och enklare än TBVs cap. kan det inte bli.
@neu
Det finns viktiga anledningar till att domen inte har plats för både gp- och cctv-kamera. Pga optisk kvalitet så gjorde vi inget dubbelmontage. För så bra optisk kvalitet som möjligt så vill man få kameran centrerad, linsen nära domens insida samt andra reflektionsdämpande åtgärder. Vi tyckte att ett dubbelmontage försämrade kvaliteten för mycket helt enkelt. Detta samt att det var svårare att göra en generell lösning för så många kameror som möjligt.
Men jag har dock några idéer för en lösning som är "så bra som möjligt". Men jag har inte realiserat dessa ännu. Det skulle vara intressant att höra dina idéer kring detta men kanske inte i den här tråden.
Tog en tur idag på morgonen, video kan komma sedan.
Men idag fick jag min första FS låsning strax efter avståndet 1500m på 120m höjd, det roliga var att jag hade klar bild i Googlesen. RTH blir aktiverad av FS och nu blev det bara att vänta tills signalen kom tillbaka.
Det gick bra naturligtvis, men intressant att jag hade så dålig räckvidd, härom dagen flög jag 2.3km tills videosignalen försvann.
Efter det tänkte jag att jag kunde stiga så långt den orkar innan batteriet tog slut, 691m sedan vände det varje gång jag gasade slocknade videon, seglade hem vilket tog ett par minuter, med trevlig utsikt som följd.
Men det med FS låsningen var något nytt och skumt.
Ken
För egen del hade jag tidigare spektrum, fick failsafe runt 6-700 meter ofelaktigt. Har därefter började jag köra futaba. Har i stort sett aldrig failsafe på den, förutom ett ställe utrustning i bushen. Det är typ 100x100 meter, där alla frekvenser jag testat verkar strula, gps strular, styrning på både 35mhz och 2.4ghz, och video på 5.8. Sen märker man ju skillnad om det är mycket fukt i luften etc.
Kommentar