Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Det där med en relästation för både RC länken och videolänken låter intressant.
Jag oroade mig först för att det skulle bli problem med failsafe men om man gör så här så måste det väl bli rätt?
1. Binder med rätt failsafe inställningar på 2.4GHz länken mellan sändaren och 2.4GHz mottagaren i relästationen.
2. Stänger av 2.4GHz sändaren för att sätta 2.4GHz mottagaren i failsafe, sedan programmerar man in de failsafe inställningarna i 433MHz länken.
Storleken på SkyWalkern är mer anpassad att transportera i bil, TechPod blir cirka 1.4 lång om man inte tillverkar tredelad vinge och avtagbar stjärt.
Ken
Ursprungligen postat av Ålänning
Blir ju bara bättre och bättre.
Har du erfarenheter eller läst/hört något om en jämförelse mellan denna och SkyWalkern? (alltså flyget, inte vingen).
DS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Det viktiga är att ställa in funktionerna till FS i LR sändaren så LR mottagaren ställer in sig i RTH om signalen bryts.
När allt stämmer så programeras först 2.4 radion så 2.4 mottagaren går i RTH.
Därefter programeras 433 sändaren så den för över signalen från 2.4 mottagaren och programerar 433 mottagaren till RTH.
Skulle jag nu tappa 2.4 länken eller kör slut på batteri i sändaren så går 433 i FS och RTH blir resultatet.
Skulle jag nu tappa 433 eller köra slut på batteri i 433 sändaren så går går 433 mottagaren i FS och RTH blir resultatet.
Alltså båda måste fungera för att inte RTH skall aktiveras.
Ken
Ursprungligen postat av Jorgen
Det där med en relästation för både RC länken och videolänken låter intressant.
Jag oroade mig först för att det skulle bli problem med failsafe men om man gör så här så måste det väl bli rätt?
1. Binder med rätt failsafe inställningar på 2.4GHz länken mellan sändaren och 2.4GHz mottagaren i relästationen.
2. Stänger av 2.4GHz sändaren för att sätta 2.4GHz mottagaren i failsafe, sedan programmerar man in de failsafe inställningarna i 433MHz länken.
DS-24 operatör.
Kan du inte bredda kroppen själv, bara att bygga upp med skum/ frigolit?
DS-24 operatör.
DS-24 operatör.
Det klarar den galant och snävare än så, den ligger verkligen på vingen. Lycka till med ditt val.
DS-24 operatör.
Uppdaterar Techpod med lite nya kameror, tänkte ha i olika vinklar: typ ner, sida, sida bak och fram, blir en del meck att få in alla men skall gå.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
DS-24 operatör.
Kommentar