Markstationer "Bilder & tips"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Timtimtim
    • apr 2012
    • 838

Räcker mellan väskan för radio,batterier och klöver antenn till 1.3?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Ja, det gör den men det är precis att djupet räcker för antennen. Du måste skära en hel del och anpassa så att väskan inte trycker på loberna. Men det passar.

I en av mina mellan-väskor har jag haft batteri, skärm, videomottagare & 1.3 SPW-antenn, Lawmate DVR och fatsharkbrillor. Utöver detta hade jag en ström/videofördelare med inbyggd 12V-regulator (step-up/down) och inbyggd videosplitter. Det blev trångt men inte några problem att få ned allt. Radion fick inte plats till att börja med men om jag skulle omfördelat lite skulle det gå också.

Nu är dock planen att köpa 1-2 stora väskor och inreda en av dem till markstation med:
      • Radio+LRS
      • Brillor (Fatshark aviator eller Foxtech AIO eller båda )
      • Skärm (antingen 7" eller 10")
      • Ström- och videolåda med videosplitter och 12V- samt 5V-regulator (med 16mm skruvkontakter för mottagare/RVGS och skärm och goggles)
      • Rangevideo GS
      • Lawmate PV500 DVR
      • 3S batteri ca 4-5Ah

Kommentar

• Timtimtim
        • apr 2012
        • 838

Har fortfarande inte köpt någon väska! men tänkte att jag skulle investera i någon nu när jag ändå inte flyger så mycket. är det någon som har bilder på hur eran markstation i väska ser ut? jag behöver inspiration!

kan följande vara ett bra alternativ till co-väskan?

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vask...umvaska-20294/

önskemål att få plats med i väskan:

* skärm 7-10tum, vad finns det för billiga runt 300kr, ebay?
        * lawmate vrx, här funderar jag på om jag kan få in ett litet stativ med möjlighet att fälla upp när väskan är öppen och enkelt får plats på ett snyggt sett.
        * brillor
        * videosplitter
        * dvr
        * 3s batteri

vad är det mer man kan tänka behöva finnas med i väskan?

Kommentar

• cyberpete
          • mar 2009
          • 542

FInns bilder på min Markstation i min blogg. Tyvärr är bilderna inte dom bästa och dom visar inte mina dubbla mottagare som är monterade men ska uppdatera bloggen strax.

Har inte varit så aktiv på att blogga då jag rest runt i Thailand i 4 månader i år men ska skärpa mig

LÄNK

Kommentar

• Timtimtim
            • apr 2012
            • 838

Någon mer som har en väska att visa upp?

Kommentar

• Lassekar
              • dec 2012
              • 279

Tänkt projekt...

Hej!

Har blivit intresserad av FPV och tänkte försöka få in kommande markstation i den här gamla väskan som innehållit en videokamera. Väsklocket är låst automatiskt när väskan är öppen, i locket kommer en liten skärm monteras är det tänkt. Jag har läst att det är problem med solljus, så någon form av skärmskydd blir det också. Innermåtten är 32x23x12.

Klicka på bilden för större version

Namn: Väska.jpg
Visningar: 1
Storlek: 202,2 KB
ID: 495091Klicka på bilden för större version

Namn: Väska-2.jpg
Storlek: 81,0 KB
ID: 495092

En fördel med väskan är ytterfacket där jag tänkte ha batteriförsörjningen (Lipo) med brandsäkert material in mot väskan.

Namn: Ytterfack.jpg
Storlek: 272,8 KB
ID: 495093

Hittade även ett gammalt stadigt stativ, dessvärre utan överdelen på stativet där kameran ska skruvas fast. Så det blir att fixa någon annan fastsättning av väskan på stativtoppen. En idé som har poppat upp är att använda ett TV/monitorfäste. Exempelvis detta: http://www.clasohlson.com/se/TV-moni...te/Pr384565000

Namn: 2013-03-16-4691.jpg
Storlek: 51,8 KB
ID: 495094

- Vad tror ni, kommer väskan räcka till eller blir den för liten... :huh:

Trevlig kväll

/Lasse

Kommentar

• Sickan
                • jul 2012
                • 1080

Ah, cool Är det en väska från tiden då man hyrde videobox?

--
                S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Kommentar

• Lassekar
                  • dec 2012
                  • 279

Ursprungligen postat av Sickan
                  Ah, cool Är det en väska från tiden då man hyrde videobox?

--
                  S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
                  Hej Sickan!

Det har varit en formpressad inredning i väskan för en videokamera, en JVC Videomovie av 80-tals modell. :tongue:
                  Inredningen har jag ryckt ur väskan innan bilderna togs. - Gillar storleken på väskan om bara prylarna ryms!

Trevlig lördag

/Lasse

Kommentar

• Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

Lite bilder på min marstation. Vet inte hur praktisk den kommer vara men målet var att placera allt i en lättburen anonym väska.

Sändaren får plats i framfacket och googles. Sidofacket har plats för en UHF sändare med utdragbar antenn.
                    Val av mottagare blev den 4-kanaliga då den digitala inte gillar att vara så nära UHF vad jag förstått.

Nu saknas bara något att flyga med.. :P

Namn: 3.jpg
Storlek: 166,3 KB
ID: 495778

Namn: 2.jpg
Storlek: 182,7 KB
ID: 495779

Namn: 1.jpg
Storlek: 170,1 KB
ID: 495780

Kommentar

• Defuncta
                      • maj 2012
                      • 563

Här är min markstation som jag slängde ihop.

Namn: basestation front.jpg
Visningar: 2
Storlek: 73,2 KB
ID: 495782 Klicka på bilden för större version

Namn: basestation back.jpg
Visningar: 2
Storlek: 78,9 KB
ID: 495783

Dock kommer en groundstation från rangevideo samt antanna tracker mount från redymaderc om någon vecka så då blir det till att bygga om...

Gillar skarpt att vidarefodra videon ifrån 1,2 ghz till 5,8 ghz och in i fatsharksen, kanon bild blir de också...

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Ursprungligen postat av Defuncta
                        Här är min markstation som jag slängde ihop.

[ATTACH=CONFIG]39260[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]39261[/ATTACH]

Dock kommer en groundstation från rangevideo samt antanna tracker mount från redymaderc om någon vecka så då blir det till att bygga om...

Gillar skarpt att vidarefodra videon ifrån 1,2 ghz till 5,8 ghz och in i fatsharksen, kanon bild blir de också...
                        Funderade också på att göra så men oroar mig lite för att sändaren ska bli för varm. Vad är det för styrka på den du använder för att vidarebefodra och blir den varm ?

Den jag fick med är på 250mw.

Kommentar

• Defuncta
                          • maj 2012
                          • 563

Ursprungligen postat av Copterdude
                          Funderade också på att göra så men oroar mig lite för att sändaren ska bli för varm. Vad är det för styrka på den du använder för att vidarebefodra och blir den varm ?

Den jag fick med är på 250mw.
                          Min är på 600mw, den blir inte jätte varm. Min 1,2 ghz vtx på planet blir där emot as varm...

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Ursprungligen postat av Defuncta
                            Min är på 600mw, den blir inte jätte varm. Min 1,2 ghz vtx på planet blir där emot as varm...
                            Låter fint, får prova det sen. Fatsharkbatterierna var slut när jag beställde mina googles så får skaffa ett sådant.
                            Gjorde ett litet test med pico 10mW sändare på 1280mhz (monopol så -3db då markstationen har cirkulär antenn).
                            Satte markstationen på tomten 10 meter från ena sidan huset och sändaren på andra sidan vid 50cm höjd. Signalen måste då gå igenom murbruket på längden genom en villa och sen ut på tomten på andra sidan. Klockren bild

1,2Ghz rockar !

Kommentar

• Defuncta
                              • maj 2012
                              • 563

Ursprungligen postat av Copterdude
                              Låter fint, får prova det sen. Fatsharkbatterierna var slut när jag beställde mina googles så får skaffa ett sådant.
                              Gjorde ett litet test med pico 10mW sändare på 1280mhz (monopol så -3db då markstationen har cirkulär antenn).
                              Satte markstationen på tomten 10 meter från ena sidan huset och sändaren på andra sidan vid 50cm höjd. Signalen måste då gå igenom murbruket på längden genom en villa och sen ut på tomten på andra sidan. Klockren bild

1,2Ghz rockar !
                              Ja 1,2 ghz är väldigt bra

Kommentar

• remsan
                                • jul 2012
                                • 595

Fick ihop en liten markstation för min nya fpv system till quaden.
                                Jag ser att många har kopplat in både patch antennen och en vanlig antenn. Har ni 2 receivers och nån sorts 2 video in och en ut eller nåt? I min receiver går det in antingen en vanlig antenn eller patch dbi antennen.
                                Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...