Markstationer "Bilder & tips"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thelonnquist
    • nov 2013
    • 100

Nu blir det ot, men hur kommer det sig att hk regelmässigt tar en vecka för att packa ordern, medans typ banggood, sunsky och securitycamera2000 skickar dan efter? det är ju inte ens olika prisklasser!

Kommentar

• Landin81
      • maj 2014
      • 389

OT: Läste på Rcgroups att de ökat så fruktansvärt mycket i ordrar och är underbemannade, men det var för några månader sedan och med lite sunt förnuft borde man ju då hinna anställa någon mer för att kunna skicka snabbare.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

av erfarenhet så kan jag säga att det är svårare att anställa än man kan tro.
        En av anledningarna är att man får så brutalt mycket ansökningar och 98% av dom är olämpliga för jobbet.
        det tar tid att anställa om man vill vara säker på att få rätt person på rätt plats.

Men samtidigt så tror ju inte jag att det gick från lite ordrar till massor på så kort tid som ett par månader lite framförhållning måste dom ju ha

Kommentar

• kristoferahlqvist
          • dec 2013
          • 22

Här är min lilla markstation. Rc302 2.4ghz mottagare och ts5823 32ch 200mw 5.8ghz sändare.

Liten och smidig med 2.2ah 3s ack

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0348~2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 38,4 KB
ID: 504073Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0308.jpg
Storlek: 93,5 KB
ID: 504084
          Senast redigerad av kristoferahlqvist; 2015-01-29, 19:13.

Kommentar

• flunk
            • jul 2006
            • 396

Ursprungligen postat av kristoferahlqvist
            ...min lilla markstation...
            Tjusigt! Ska nog peta in min 1,2GHz mottagare och 5,8GHz sändare i nåt liknande och fästa bakpå patchantennen som jag använder.

Kommentar

• bogieboy
              • feb 2011
              • 1054

Varför kör ni med en sändare på markstationen? Är det för att slippa lite sladdar? Hur ser era Googles ut?

Kommentar

• kristoferahlqvist
                • dec 2013
                • 22

Ja det är för att sända trådlöst till fatshark goggles. Väldigt smidigt då jag mest flyger 5.8ghz men jag har ett par modeller som sänder på 2.4ghz.

Då startar man bara markstationen. Annars hade man behövt en 2.4ghz modul till fatshark och hålla på att byta mellan dem hela tiden.

Kommentar

• flunk
                  • jul 2006
                  • 396

Precis, det blir supersmidigt.

Kommentar

• Peter1
                    • maj 2013
                    • 231

Hur kopplar ni mellan mottagare och sändare i era markstationer?

Kommentar

• flunk
                      • jul 2006
                      • 396

Video ut från mottagaren in i video in på sändaren, därtill strömmatning från lämplig ack.

Kommentar

• kristoferahlqvist
                        • dec 2013
                        • 22

Nu har jag fixat video utgång med så jag kan koppla in mottagaren i en mini laptop för att spela in sändningen

Namn: DSC_0357.jpg
Storlek: 76,3 KB
ID: 504118

Kommentar

• Stisse
                          • maj 2012
                          • 38

Min lilla station, då jag flyger med både 1,3 och 5,8 ville jag få in allt i samma låda för enkelheten när jag väl är ute och flyger och lätt kan byta mellan signalerna utan större modifikation, nu bara slå om 2 switchar.

Kör med 2st 1,3 mottagare och 2st 5,8 mottagare, dessa i sin tur är kopplade via On/On switchar för att kunna skifta vilken signal som sedan skickas till EagleEyes. EagleEyes som i sin tur fördelar video till 5,8 repeater, till dvr och även lagt till 3st video out på sidan om lådan och då jag har 2st EagleEye lade jag även till en video input om man nu måste lägga till en 3:e video mottagare. Lade även in en LCD för att visa lipo status och en som visar temp i lådan.
                          Strömförsörjningen, ett 3s lipo som går via en säkring och vidare till main power switch som i sin tur går vidare till en säkringslåda med 6st säkringar. Dessa sedan fördelade till switchar för att slå på EagleEyes, 1,3 sändana, 5,8 sändarna, repeater och slutligen 4st 12v power outlets som lagts till för video out och video in kontakterna på sidan som även dem sitter med ytterligare en säkring.

Namn: IMG_2124.jpg
Storlek: 55,5 KB
ID: 505097Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2127.jpg
Storlek: 45,0 KB
ID: 505098

Kommentar

• kronblom
                            • maj 2012
                            • 319

Jösses, riktigt snyggt.

Kommentar

• Halcon
                              • jun 2006
                              • 512

Ursprungligen postat av kristoferahlqvist
                              Nu har jag fixat video utgång med så jag kan koppla in mottagaren i en mini laptop för att spela in sändningen

[ATTACH=CONFIG]50304[/ATTACH]

Från en icke datanisse: hur gör man för att spela in video med en laptop?

Kommentar

• flunk
                                • jul 2006
                                • 396

Det finns fina små videograbberkort i form av en usb-pinne. Kostar inte många pengar.

Kommentar

Arbetssätt...