Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hehe jo, har skärm, dvt samt mottagaren i locket svårt att placera om dessa då jag ska ha plats för förvaring i lådan men ska se om jag kan lägga i någon tyngd eller stadga upp locket till en bättre vinkel, den tippar nämligen vid lite mer vind, vindstilla så funkar det fint
50 cm gör nog ingen större skillnad, speciellt inte om det gäller 1.2 ghz.
5.8 mår dock bra av att ha antennen så högt upp det bara går.
Sedan beror det på vilket typ av mottagarantenn du använder, klöver brukar fungera bättre om dom kommer upp en bit medan patch och Helix klarar sig bra ändå.
Om man kör en crosshair som va inritat där så kan det väl inte spela så stor roll med tanke på hur "signal formen" ser ut på den, riktar man den lite uppåt så blir det nog perfekt. ( vad jag tror inte vet )
Det blev lite FPV-bygg i helgen dock inget med markstationen. Istället byggde jag på min RVJET och slängde ihop en snow skimmer som ska få sig ett videosystem så småningom.
Kommentar