NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

• dec 2008
    • 1937

NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_29122014_221452.png
Visningar: 1
Storlek: 319,8 KB
ID: 524028Klicka på bilden för större version

Namn: unnamed.jpg
Visningar: 1
Storlek: 17,6 KB
ID: 524027

Äntligen! Har varit lite inblandad i detta men bara gett lite designidéer, aldrig provat dem än. Detta frånsett en tidig konceptmodell som dock var helt otroligt grym, mycket bättre än några gogglas jag provat. Bilden är stor, högupplöst (på riktigt) och det är enkelt att se OSD text långt ut på sidorna. Glasögon bör inte heller vara något stort problem. Har man riktigt breda skalmar är det bara att skära bort lite skumplast.

Specs:
    • 1280x800
    • HDMI-in
    • Analog AV-in
    • Inbyggd 32-kanals 5G8 VRX

AV-in/ström-kabeln sitter med en grymt bra kontakt. Den är låsbar, säker, ruggad och enkel. Har använt den själv i några år

• kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Cant wait. Första gången vi testade prototypen så blev jag helt blown away aldrig tittat i ett par glasögon med bättre bildkvalitet

snart så

Kommentar

• the_storm
      • apr 2013
      • 355

Personligen undrar jag hur mkt bättre det blir med den monsterupplösningen.. Borde inte kameran och själva videolänken vara flaskhalsen?

För närvarande kör jag quanums diy-goggles med en uppgraderad skärm (800x480) och pz0420 600tvl.. Vore givetvis nice med ännu bättre bild, men som sagt, är det ens goggles, kamera eller videolänk som sätter gränserna..?

Kommentar

• Xermalk
        • jul 2013
        • 672

Skickar inte våra sändare i runt 500x något pixlar bara? så allt måste skalas upp, med artefakter jaggies och allt som hör till med uppskalning.

Eller utför de supersamling så att bliden faktsikt förbattras vid uppskalningen?

Om den använder supersamplig utan att det ger fördröjninger, hamnar den rakt på min vill ha lista.

Kommentar

• the_storm
          • apr 2013
          • 355

Inte för att jag vet vad supersampling är för något, men det låter bra Jag är lite sugen på goggles ala skyzone/fatshark för dess storlek/smidighet, men om bilden verkligen blir asbra i dessa kanske det vore nåt

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Ni måste nog testa... tycker iofs att videosnuttarna säger ganska mycket om vad rutinerade FPV-flygare tycker om dessa.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Kom på att supersampling inte riktigt kommer fungera på en livevideo. Nåja, där finns andra tekniker för att förbättra bildkvalite.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                • 1937

Även om upplösningen är strax över den dubbla jämfört med de gamla Headplay (eller Dominator HD) så tycker inte jag att man ska stirra sig blind på siffrorna. Det som gör den här så skön är upplevelsen, för mig (att testa prototypen) var en wow-känsla utan dess like. Det finns liknande koncept med inbyggd skärm men de jag sett verkar ganska framtunga och har inte den inbyggda mottagaren. Men visst, dessa är helt säkert inte för alla och wow-känslan jag fick kommer nog inte alla andra att få.

Förhoppningsvis har snart Vova möjlighet att skicka ett par och då är alla som har vägarna förbi Uppsala välkomna att komma förbi och prova.

Kommentar

• the_storm
                  • apr 2013
                  • 355

Jag som bor i Uppsala svänger då gärna förbi... Kan ta med mina quanum-brillor då så man kan jämföra

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

Ska meddela när jag har dom, kan nog ta några veckor.

Kommentar

• Zkronk
                      • aug 2014
                      • 44

Jag bor också i Uppsala och är intresserad av att ta en titt på brillorna sen

Kommentar

• Trasselsudd
                        • sep 2013
                        • 6

Ser intressant ut! Hojta till när du fått dem, så får vi Uppsalaflygare ta och ses och flyga lite också tycker jag

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Måste man träna nacken för att orka ha dom på sig?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

De ser tunga ut men är egentligen superlätta. Mycket tid har lagts på att se till att de känns sköna. Det är också pga vikten som man har valt skumplast som huvudmaterial.

Kommentar

• Hayvosh
                              • dec 2012
                              • 63

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                              Måste man träna nacken för att orka ha dom på sig?
                              Haha, kunde inte låta bli att skratta åt din kommentar
                              Personligen så ska det vara en ordentlig "wow" känsla om för att motivera dom där med tanke på storleken, om man jämför med tex Dominators som är små och smidiga.. men visst allt hänger på upplevelsen!

Kommentar

Arbetssätt...