Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ikväll blir det flyg med korvgrillning på timmerterminalen ibland flishögarna tillsammans med våra två hitresta heliflygare som nappade på inbjudan! :-)
Hoppas bara att flishögarna inte tuggar i sig någon de utsocknes helisarna... :eek:
Inte lika hårt som orange gobban. Nu är sommaren kommit till PAJALA. Ängen är redo att äta lite flygplan och hoppas inte gräset greppar tag i mina helisar. Här en intro flyg och tester med min nya beggade 700. Finns mycket att justera. http://www.youtube.com/watch?v=lQGtP...&feature=share
Efter ett låååååångt uppehåll på flera månader utan flygning eller ens simulatorträning, lyckades federal äntligen släpa ut mig till Autioängen ( http://goo.gl/maps/O0bxZ), dessutom med ett flygplan!
Min ärrade, gamla vapendragare Easy Star II fick komma ut och lufta sig. Alltid redo att lojalt hänga med husse på nya äventyr.
Den flyger inte riktigt på samma vis som förr, utan uppför sig desperat spastiskt i luften. Det kan eventuellt bero på att jag under det gångna året kontinuerligt utnyttjat Elaporens stöttålighet till det yttersta? Trots det kämpade den på i den byiga vinden.
Federal har fixat ihop sin 450 efter några "hårda" landningar och nu flyger den som den vore ny!
Ett nödvändigt komplement i utrustningen är Federals Myggdödarmaskin.
Jag flög första Lipot innan apparaten "värmt upp" och då blev jag svart av mygg på händer och skalle (Nej, överdriver INTE!). Efter 10-15 min var nästan alla borta! Rekommenderas!
Senast redigerad av Medeashusse; 2014-06-23, 19:56.
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.
Undra om en sådan maskin kan tävla med mig om att locka mygg ;-)
Första sökning på Thermacell visade ett par sulor......
Ca 350 spänn plus 250 för 4 doser gas.
Tur att det är nästan myggfritt på Ripa - där är myggen som bortblåsta ;-)
Hörru, nu är det nästan så att du klarar av att klippa upp en landningsbana åt oss som flyger flygplan med 700:an, några centimeter till och gräset blir snyggt! [emoji2]
Myggen är väl inte så farliga, så här i början av sommaren! [emoji13] De är ju mest irriterande för att de hela tiden försöker krypa in i ögonen när man står och flyger. Antagligen därför att det är just där man inte har något myggmedel.
Det är värre med svidknotten (http://sv.wikipedia.org/wiki/Svidknott) för de verkar ju inte bry sig om att man strukit ut 1kg myggmedel innan man startat planet!?
Kliar fortfarande idag, dagen efter!
Hade ingen aning om att jag kunde knivegga med Mentorn, ska det verkligen gå?
Tänk vad ett proppbyte kan göra! Nu ska jag bara få bort vibrationerna så kanske det går riktigt bra.
Senast redigerad av Medeashusse; 2014-07-29, 19:46.
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.
Kommentar