Pajala rc killar och gubbar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Yepp! Pågående i skrivande stund!

Senast redigerad av Medeashusse; 2014-05-17, 17:02.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Ikväll blir det flyg med korvgrillning på timmerterminalen ibland flishögarna tillsammans med våra två hitresta heliflygare som nappade på inbjudan! :-)
      Hoppas bara att flishögarna inte tuggar i sig någon de utsocknes helisarna... :eek:

Senast redigerad av Medeashusse; 2014-05-17, 17:04.
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Wood chip 2014

Pajalas första heli-meeting.

Röjning av flygzonen.

Det kommer ta tid, men en dag har vi fått bort flishögarna.

Väl avgränsad pilotruta.

En svartalv på besök.... Höll på att blåsa omkull oss. (film kommer)
        Senast redigerad av Medeashusse; 2014-05-17, 20:16.

Kommentar

• Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

En Goblin far runt ibland flishögarna.

Kommentar

• 338federal
            • aug 2013
            • 127

Inte lika hårt som orange gobban. Nu är sommaren kommit till PAJALA. Ängen är redo att äta lite flygplan och hoppas inte gräset greppar tag i mina helisar. Här en intro flyg och tester med min nya beggade 700. Finns mycket att justera. http://www.youtube.com/watch?v=lQGtP...&feature=share

Kommentar

• 338federal
              • aug 2013
              • 127

Har varit lugnt med flygisar i denna tråd. Bara helisar. Nu kommer en Pajala kille som testar sin sbach över ängen.

Här flyger jag i stugan med 700.
              Senast redigerad av administrator; 2014-07-19, 07:42.

Kommentar

• Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

Efter ett låååååångt uppehåll på flera månader utan flygning eller ens simulatorträning, lyckades federal äntligen släpa ut mig till Autioängen ( http://goo.gl/maps/O0bxZ), dessutom med ett flygplan!

Min ärrade, gamla vapendragare Easy Star II fick komma ut och lufta sig. Alltid redo att lojalt hänga med husse på nya äventyr.

Den flyger inte riktigt på samma vis som förr, utan uppför sig desperat spastiskt i luften. Det kan eventuellt bero på att jag under det gångna året kontinuerligt utnyttjat Elaporens stöttålighet till det yttersta? Trots det kämpade den på i den byiga vinden.

Federal har fixat ihop sin 450 efter några "hårda" landningar och nu flyger den som den vore ny!

Ett nödvändigt komplement i utrustningen är Federals Myggdödarmaskin.

Jag flög första Lipot innan apparaten "värmt upp" och då blev jag svart av mygg på händer och skalle (Nej, överdriver INTE!). Efter 10-15 min var nästan alla borta! Rekommenderas!
                Senast redigerad av Medeashusse; 2014-06-23, 19:56.

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                  • 2015

Undra om en sådan maskin kan tävla med mig om att locka mygg ;-)
                  Första sökning på Thermacell visade ett par sulor......
                  Ca 350 spänn plus 250 för 4 doser gas.
                  Tur att det är nästan myggfritt på Ripa - där är myggen som bortblåsta ;-)

Kommentar

• Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

Ha, ha! Kollade hemsidan, de har allt man behöver! Myggskrämmare, hundhalsband som kyler och inläggssulor som värmer!
                    No scent, no sprays, no chemicals on your skin. Push button to start, then stop worrying about mosquitos.

Ska be Federal ta en bild på mina händer nästa gång, om jag flyger innan den startat upp... Här är en sådan apparat prislös! [emoji6]

Kommentar

• 338federal
                      • aug 2013
                      • 127

Var roligt att medeashusse kom ut och flög lite. Ingen crash denna gång. Kanon fint.

Kommentar

• Medeashusse
                        • maj 2013
                        • 959

Lite sommarkvällsflygning med värme o mygg.

Federal luftar sin 700:a.

Kommentar

• 338federal
                          • aug 2013
                          • 127

Nu har gubbarna vaknat samt svidarna. Längtar på vintern och minus grader. Sbach and mentor:

Senast redigerad av administrator; 2014-07-30, 11:20.

Kommentar

• 338federal
                            • aug 2013
                            • 127

Självklart lite rcheli. Inkörning av lipo. Align T-Rex 700E:

Senast redigerad av administrator; 2014-07-30, 11:20.

Kommentar

• Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

Hörru, nu är det nästan så att du klarar av att klippa upp en landningsbana åt oss som flyger flygplan med 700:an, några centimeter till och gräset blir snyggt! [emoji2]

Myggen är väl inte så farliga, så här i början av sommaren! [emoji13] De är ju mest irriterande för att de hela tiden försöker krypa in i ögonen när man står och flyger. Antagligen därför att det är just där man inte har något myggmedel.

Det är värre med svidknotten (http://sv.wikipedia.org/wiki/Svidknott) för de verkar ju inte bry sig om att man strukit ut 1kg myggmedel innan man startat planet!?
                              Kliar fortfarande idag, dagen efter!

Hade ingen aning om att jag kunde knivegga med Mentorn, ska det verkligen gå?
                              Tänk vad ett proppbyte kan göra! Nu ska jag bara få bort vibrationerna så kanske det går riktigt bra.
                              Senast redigerad av Medeashusse; 2014-07-29, 19:46.

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

När vi ändå är igång och spammar tråden. En bild när jag sjöflyger med Icon A5:an vid sjön Kauhajärvi, någon mil ifrån Korpilombolo förra veckan.

Fotograf: © Kenneth P

Senast redigerad av Medeashusse; 2014-07-29, 19:11.

Kommentar

Arbetssätt...