Vacker bild nice.
Pajala rc killar och gubbar
Kollaps
X
-
-
Idag dukades det upp en picknick på Autioängen.

Kipor försåg oss med el.

Frugan kom förbi och försåg oss med en termos kaffe.

Federal matade på Lipo efter Lipo.

2 m/s, soligt... Då känns det här med modellflyg som bäst! [emoji3]
Nja, svidarknotten kunde vi sluppit...Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-02, 17:23.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Det var då f--!
Man ska inte säga hej förrän man är över bäcken eller som man kanske borde säga i den här hobbyn, förrän sista Lipot är fluget....
Inverterat är där ner är upp och upp är ner... En smäll på nosen blev det och en bruten proppaxel...
Men i det stora hela var det en suverän dag på fältet! [emoji6]Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-02, 14:22.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Här lite videos från Pajala woodship klubb. http://m.youtube.com/watch?v=bnUYdY75ers# http://m.youtube.com/watch?v=c7_YhIHDp5s#Kommentar
-
Låter verkligen som om det ändå var dags att byta den där axeln/motorn på Mentorn. Den lät nästan som en Mokie i filmen! [emoji13]Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
-
Jaha! Så det var inte bara Helisar i Uleåborg!? [emoji4]
Ska försöka förvirra asfaltsläggarna på Måndag, så de kör fel och hamnar på ängen istället för väg 99!
Det där med Jetflyg verkar ju inte så svårt! [emoji6]Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Mycket lugnt i Pajala oldboys tråden. Snart blire en liten snutt på en stretchad 700V2 Align heli. Får idag stretchkittet så snart svingar den 800mm mainblad. Ny radio kommer idag så kallad Vbar control. Blir och ladda lite appar till radion som current sensor, engelsk talande whiskey gubbe samt lite annat. Radion verkar vara en kanon radio för heli nissar som jag med enbart vbar gyros. Tänker flyga med mycket låga varv i min och helins skalle. Vi får se till helgen om 700 flyger med de nya uppgraderingarna. Bara det inte blev ner gradering. Pajala oldboys will be back. Hmm jag verkar vara den enda som är aktiv i dagsläget.Kommentar
-
Fick 700 att flyga och som nu svingar 800 blad. Test hovring gjord och imon på lunchen blire testflyg. Nya radion känns kanon och setupen gjordes med hjälp av bara radion. En lappstolle som jag klarade av. Inte illa. Kommer att hovra med 35% throttle och se hurdana varv rotorn har. Jag siktar lägre än 1600. Max headspeed 1800. Det händer lite i Pajalawoodshipclub.Kommentar
-
-
-
Där har du en affärsidé när det blir dags för rarkning (renskiljning), öronmärkning kan ingå i servicen! ;-)Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
-
-
Kommentar