Pajala rc killar och gubbar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Nej nej! Inte ännu (igen)! Har lånat en Kyosho Minimum Cessna.. Ehhh.. Vem annars kraschar flygplan.. :p

Funderar faktiskt på en As3Xtra, lite förarstöd kanske kan vara bra för mig!?
    Senast redigerad av Medeashusse; 2014-01-04, 12:17.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Gott nytt år allihopa! :applouse:

Årets sista flygning!

Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• 338federal
        • aug 2013
        • 127

Lite mer fart nu idagens flyg. Lipona börjar visa lite trötthet men. Men en nybörjare än. Kanon fint flyg väder 0 grader och ingen vind eller regn.

Senast redigerad av administrator; 2014-01-20, 19:55.

Kommentar

• Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

Snyggt, det blir bara bättre o bättre! :thumbup:

Snackade med Joel igårkväll, de hade försökt ploga upp en motorbana på isen, men hjullastaren hade gått igenom isen! Var försiktigt på älven! Det var grunt där det brast, så det var bara att bärga upp den. (Han hade somnat häromkvällen, det var därför han inte dök upp! Han kommer nästa gång.)

Kommentar

• Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

Först var det två, sedan tre och nu ska vi se hur många fler vi kan lura in i träsket...

Kommentar

• 338federal
              • aug 2013
              • 127

Här en videoklipp. Lite rcplan och heli flyg. Medeashusse hade bilden. Kanske vi får lite ryckte att det inte bara är hockey och fotboll som gäller i Pajala. http://m.youtube.com/watch?v=hK3dEfMgm3A#

Kommentar

• Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

Limma, limma, limma.... Tänk att något som väger 32g kan damma i backen med sådan kraft?

Kommentar

• jocke1963
                  • dec 2007
                  • 2709

Ursprungligen postat av Medeashusse
                  Limma, limma, limma.... Tänk att något som väger 32g kan damma i backen med sådan kraft?
                  "Det tar sig, sa pyromanen" :sarcastic:

Men tyckte den såg ut att flyga lite baktungt?
                  ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

Njae, tror det var min kollega som flög sin egen As3Xtra på filmen!
                    Jag däremot har instinkten att alltid när jag klarat grundövningarna, så ska jag börja testa saker jag bara borde testat i simulator först. Antagligen en genetisk defekt eftersom jag känner igen beteendemönstret från andra aktiviteter i livet...
                    I vilket fall, min hovring funkar bra (utan hovrings-mode) och det är ju det viktigaste!
                    Senast redigerad av Medeashusse; 2014-01-12, 16:12.

Kommentar

• High Five
                      • aug 2013
                      • 220

Ursprungligen postat av Medeashusse
                      Gott nytt år allihopa! :applouse:

Årets sista flygning!
                      Skönt citat från filmen på temat RC flyg med Pajalas förutsättningar.

Ursprungligen postat av Medeashusse?
                      Flyg nu inte för länge så du blir stel i fingrarna [av kylan].
                      Inget snack om hur länge batteriet räcker där inte

Kommentar

• Medeashusse
                        • maj 2013
                        • 959

He, he! Han hade ingen sändarpåse och då stelnar fingrarna fort, ända ner till backen med flygetyget!
                        Antar att du redan kollat filmen med vår vansinniga polarflygning i -32?

Kommentar

• 338federal
                          • aug 2013
                          • 127

Skönt med sändarpåse som har värmare. Funkar fint i 30min med en 3s 2200mah lipo. Annars är det kallt och flyga i -32.

Kommentar

• 338federal
                            • aug 2013
                            • 127

Klicka på bilden för större version

Namn: Maj2013-Juli2013 025.jpg
Visningar: 1
Storlek: 146,5 KB
ID: 499082Här har vi åskådare på sommarn. Han tyckte att jag kunde flyga hyffsat fint. Försökte prata med grabben men han ville inte förstå mig riktigt.

Kommentar

• Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

Den bilden är bara bäst!

Inte världens smartaste djur, till att börja med vad hade han tänkt att beta på en konstgräsplan?

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

Vittangi ca kl 04.00 inatt. Två minuter senare slog thermomtern över till -40.

Jobbade och hade inte med något plan, annars hade det blivit flygfilm....
                                Senast redigerad av Medeashusse; 2014-01-19, 17:18.

Kommentar

Arbetssätt...