Tyckte poolen såg lite kort ut för sjöflyg :stupido2:
Pic of the day
Kollaps
X
-
Pic of the day
Idag var en halvbra dag....
2 av 4 är väl ok. [emoji12]
T-28 och T-33 flög finfint.
DLG:n visade sig ha en mottagare med för korta delar av antennerna utanför kolfiberkroppen. Som tur var gjorde jag räckviddstest innan. Den fick inte flyga.
FJ:n var alldeles nyihopsatt och jag hade monterat bungee-krok på den. Starten gick finfint trots att det var första gången jag testade gummisnodden. Men sen hände nåt, kärran blev helt oregerlig och ostyrbar och kraschade 2-300 m bort i en träddunge. Misstänker byggaren av kärran, dvs undertecknad. Jag hade tydligen satt kardborren på en skyddsplast runt acken.
Vid katapultstarten har acken troligen spräckt skyddsplasten, åkt bak i planet, med katastrofal tyngdpunkt som resultat.
Men är även misstänksam mot mottagaren, en såndärna Orange med stabilisering.
Drog nämligen av gasen helt när jag märkte vartåt det barkade, men hörde hur motorn fortsatte ändå... [emoji35]

”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Man hör motorn ytterligare en lång sekund efter man dragit av gasen på en sisådär 334 meters avstånd. =) Gjort samma sak jag också.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Härligt litet flygplan, vad är spännvidden?
Trist med kraschen! Men som många säger, "kraschar man inte, flyger man inte", så tänker alltid jag när jag sätter en quadd i backen =)Idag var en halvbra dag....
2 av 4 är väl ok. [emoji12]
T-28 och T-33 flög finfint.
DLG:n visade sig ha en mottagare med för korta delar av antennerna utanför kolfiberkroppen. Som tur var gjorde jag räckviddstest innan. Den fick inte flyga.
FJ:n var alldeles nyihopsatt och jag hade monterat bungee-krok på den. Starten gick finfint trots att det var första gången jag testade gummisnodden. Men sen hände nåt, kärran blev helt oregerlig och ostyrbar och kraschade 2-300 m bort i en träddunge. Misstänker byggaren av kärran, dvs undertecknad. Jag hade tydligen satt kardborren på en skyddsplast runt acken.
Vid katapultstarten har acken troligen spräckt skyddsplasten, åkt bak i planet, med katastrofal tyngdpunkt som resultat.
Men är även misstänksam mot mottagaren, en såndärna Orange med stabilisering.
Drog nämligen av gasen helt när jag märkte vartåt det barkade, men hörde hur motorn fortsatte ändå... [emoji35]
Kvällens bild.. Damen min löder PCB =) Duktig är hon oxå!
Senast redigerad av Landin81; 2015-04-22, 04:41.Skywalker 1900
Bixler 2
FX-61
Zmr250 x2
Diatone White SheapKommentar
-
En kollega slutade idag. Lätt OCD + Postits välkomnade henne
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Pic of the day
Trefligt!!
YG-EPP verkar ha slutat sälja/tillverka flera av sina modeller,
iaf på ebay....nu bara "hökarna" och Alula-kopian kvar i sortimentet... :concern:
Senast redigerad av jocke1963; 2015-04-25, 00:27.”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Ja, det är synd å skam. Vi får hoppas att han tillverkar nya satser.Trefligt!!
YP-EPP verkar ha slutat sälja/tillverka flera av sina modeller,
iaf på ebay....nu bara "hökarna" och Alula-kopian kvar i sortimentet... :concern:
http://www.ebay.co.uk/usr/ygeppairplane
I alla fall bra priser!Retroholic!Kommentar

Kommentar