Pic of the day

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Landin81
    • maj 2014
    • 389

Ursprungligen postat av UndCon
    Kul att det är fler med Skywalker Själv har jag en 1680 som väntar på att byggas ihop, men nya huset går före hobby.
    Trevligt! Du får slänga upp en byggdagbok så vi kan följa bygget =)

Ursprungligen postat av Ålänning
    Jag frågade hur du gjorde fast jag redan gjort samma sak själv X antal ggr... öuhm... :-) Jag hade feber igår så jag skyller på det.

Jag skaffade en EasyStar II för jag ville ha nåt smidigare att labba funktionerna med... men efter att ha testat diverse modeller så hade nog en större SkyWalker Plane varit bättre hur man än vänt och vridit på det hela. Det får inte vara för smått och det ska inte vara krångligt flyg när man ska testa tex APM-funktioner.
    Hehe, usch, manlig feber är inget att leka med!
    Bixler är ju en underbar plattform, dock så ger det ju inte lika lång flygtid som med en skywalker.
    Sen har vi ju Skywalker X8, jisses, bred vinge med sjukt mycket lyft, och batterikapaciteten är ju nästan löjlig, 20.000mah kan man ju lätt plocka in i den.
    Jag har dock alltid haft problem med min Fx-61, det är för krångligt att kasta upp den då man skär sig på propellern vid handkast, det finns lite olika sätt att slänga upp dem men det känns så fruktansvärt osäkert.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

Kommentar

• Cox
      • sep 2010
      • 229

Ursprungligen postat av jocke1963
      Snickrat lite på min Slipso 400.
      Kul!
      Jag har länge tänkt att jag skulle bygga en, men sedan gjorde jag en efter eget huvud istället och den är "nästan" klar....

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1529.jpg
Visningar: 1
Storlek: 34,5 KB
ID: 506863 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4029.jpg
Visningar: 1
Storlek: 45,4 KB
ID: 506864
      Kör så det ryker!

Kommentar

• Andreash
        • feb 2015
        • 375

Snyggt! ser snabb ut

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6806

Ursprungligen postat av Landin81
          Hehe, usch, manlig feber är inget att leka med!
          Bixler är ju en underbar plattform, dock så ger det ju inte lika lång flygtid som med en skywalker.
          Sen har vi ju Skywalker X8, jisses, bred vinge med sjukt mycket lyft, och batterikapaciteten är ju nästan löjlig, 20.000mah kan man ju lätt plocka in i den.
          Jag har dock alltid haft problem med min Fx-61, det är för krångligt att kasta upp den då man skär sig på propellern vid handkast, det finns lite olika sätt att slänga upp dem men det känns så fruktansvärt osäkert.
          Bixler 3 flyger bra, inte provat andra. EasyStar känns mer gedigen, så det blev en sådan.
          Vingar har jag snart inte många poäng till övers för... de har så enormt många nackdelar så man blir galen. Men de har väldigt bra fördelar (enklare att montera, lättare att frakta). Senaste jag hållit på med är en SkyWalker X-5 med startramp. Startar fint, men landningarna är genomkorkade, det går ju inte att landa vettigt med en vinge, måste landas i högt gräs, typ. Har en Caipirinha som flyger som ett röppel tvärt det blåser mer än 2 m/s, skräp. Behöver flyga långsamt, så 100 % av alla vingar går bort, speciellt i kombination med vingarnas andra nackdelar. =) SkyWalker Plane kan handstartas och landas var som helst i stort sett, utan att volta eller slå runt. Otroligt mycket smartare val.
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Pic of the day

Ursprungligen postat av Cox
            Kul!
            Jag har länge tänkt att jag skulle bygga en, men sedan gjorde jag en efter eget huvud istället och den är "nästan" klar....
            Samma storlek? Motor? OS?
            ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Landin81
              • maj 2014
              • 389

Jag har en bix2, inte så överdrivet stor skillnad mot bix3an dock. Easy star har jag länge funderat på, ser ut att vara ett riktigt bra flygplan.

Jag håller med dig, förutom att min fx-61 gick att landa ruskigt fint, men det är alltid problem med att få upp dem, sen kan man oftast få länge flygtid på dem med tanke på den enorma vingytan vilket är ett enormt plus.

Skywalkern är nog det absolut bästa flygplanet jag ägt under mina 20 år inom rcflyg =)
              Den enda nackdelen egentligen är att horisontella stabben är fruktansvärt instabil och behöver förstärkas, vilket jag inte visste när jag byggde flygplanet, så det är något jag kommer att åtgärda på mitt nästa bygge.
              Skywalker 1900
              Bixler 2
              FX-61
              Zmr250 x2
              Diatone White Sheap

Kommentar

• Cox
                • sep 2010
                • 229

Ursprungligen postat av jocke1963
                Samma storlek? Motor? OS?
                Denna blir lite mindre, ca 58cm wingspan. Hade först tänkt köra med en Norvel motor, men jag har en VA .049 MkII med bakutblås som går riktigt bra också, så den får det bli istället.
                Kör så det ryker!

Kommentar

• Landin81
                  • maj 2014
                  • 389

AWESOME =) Idag kom de! Efterlängtade!

Bifogade filer
                  Skywalker 1900
                  Bixler 2
                  FX-61
                  Zmr250 x2
                  Diatone White Sheap