FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Senaste filmen:

Då blir det Hallandsåsen, nu skall vi bara komma fram till vart på denna ås, det tål att funderas över.
    Ken
    Senast redigerad av administrator; 2014-08-17, 19:50.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Ripper78
      • feb 2012
      • 51

Varit någon träff i Umeå regionen?

Kommentar

• Stiffe
        • jan 2012
        • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
        Senaste filmen:

Då blir det Hallandsåsen, nu skall vi bara komma fram till vart på denna ås, det tål att funderas över.
        Ken
        Fantastiska vyer i Dalarna , beror lite på väder och vind, ute vid kusten är ju fint om det inte blåser för mycket
        Senast redigerad av administrator; 2014-08-17, 19:50.
        Bor i Malmö
        Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Gärna någonstans med plats för en ordentlig landning, i så fall kan jag ta med planet jag bygge just nu.
          Annars blir det bara den lilla quadden.

Att hålla sig los/under 150m med planet kan bli lite problematiskt dock, Så det får nog räcka med quadden.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Har inte haft en tanke på träffen som skall bli av i helgen, fullt upp på nya jobbet.

Vi hade en diskussion om Hallandsåsen, vilket kan bli kul. Nu är dock den där åsen stor och det finns möjlighet att flytta på sig om man inte vill vara på samma ställe.

En vy jag vill ha är att från toppen högt upp filma motorvägen över åsen, sedan kan skidanläggningen vara ett mål, på andra sidan har vi Båsta.

Vad säger ni, jag kan på Söndag. För att det skall bli trevligt måste vinden vara i stort sett 0m/s.
            Ken
            DS-24 operatör.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Jag får nog passera, jag är mitt i tentaveckorna nu. Men lycka till och hoppas det blir några trevliga filmer.

Kommentar

• Elflygarn
                • jun 2008
                • 291

Jag är med på söndag!

Kommentar

• neu
                  • aug 2012
                  • 1047

Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

Kommentar

• Elflygarn
                    • jun 2008
                    • 291

Ursprungligen postat av neu
                    Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

Har den gått i bitar? Om du har en kontakt & kan fixa fram 5v på din lktr så kan du låna en 700TVL 5v cam av mig.

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Det är lugnt får slakta min caipirinha som smakar iste lime med 50% vodka så ingen stor förlust.
                      Ska bara ha ork att sätta ihop allt. Måste köra och köpa epoxy till min jet så vet inte hur jag ska hinna allt

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
                        Ken
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                          Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
                          Ken
                          Nej det ser inget vidare ut varken Lör ell Sön , tur man var ute i går och flög lite i det fina vädret , ibland ändrar det sig från dag till dag så vi får väl leva på hoppet fram till sön
                          Bor i Malmö
                          Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Vi ställer in träffen i morgon, pga ostadigt väder. Siktar på nästa helg.
                            DS-24 operatör.

Kommentar

• Xermalk
                              • jul 2013
                              • 672

Riktigt tråkigt med vädret.
                              Har snart haft mina 8000 mAh ackar laddade i en vecka. I väntat på att få köra en fpvmaiden på mitt senaste bygge.
                              Måste snart förvarings tömma dom med laddaren :(.

Om vädret ser bra ut kommer jag ut nästa vecka, med min 250.
                              Har dock bara en 1.1-1.3 ghz vtx till den. Hur många flyger med det?

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Xermalk, du skulle ju inte med sa du.. Vi siktar på nästa helg istället och då ger vi järnet.
                                DS-24 operatör.

Kommentar

Arbetssätt...