FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
    Dji zenmus, vad jag vet går den endast till dji's kontrollers, jag vill ha den som en stand alone och kunna styra den med radion om så behövs.
    Jo för att använda den fullt ut har du nog rätt ( jag kör inget annat än DJI själv ) , men det är inga problem att styra den från radion eller en 2 a radio , här är en som ser lovande ut och hade varit intressant om jag haft en GH 4 http://xproheli.com/products/silk-brushless-gimbal

provfilm här https://www.youtube.com/watch?v=8toPpVZd0To#t=38
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• LeoR
      • nov 2012
      • 50

Tänkte bara fråga, om vi kan bestämma träffpunkt samt tid någon dag innan iallafall då jag troligtvis måste ta tåget ner, måste hinna hitta en resa som passar...

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Stiffe, den har precis det jag letade efter, stand alone, manuell, ex styrd, kopter eller handhållen, kan ta alla kameror upp till 1kg.
        DS-24 operatör.
        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Finns där något yta, där man eventuellt kan landa en 2.6m stor glidflygare?

Detta var med en 3s6000ack+massa barlast, och den kräver rejält med plats för att sakta ner.

Skall se om jag hinner testflyga den med de två 8000 ackarna jag fått hem nu. Samt flytta in autopiloten+kringutrustning i "fraktrummet".

Jag har bara torsdag/fredag på mig så får se om jag hinner. Annars blir det som sagt bara min lilla armattan 250 som följer med.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Den verkade inte behöva så stor plats.
            DS-24 operatör.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Den tar bara lång tid att sakta ner, så behövs en bra sträcka för det. Speciellt nu när den är 600g tyngre än i den videon.
              På marken behöver den inte särskilt mycket. Motorn var av och jag landade med "crow" i den videon.

Fast jag kör nog med luftbromsen om jag flyger med den, dvs kåpan av då videon blir urusel med den på.

Har vi bara någonstans med 30-50m gräs samt bra inflygning så skall det inte vara några problem. Skall se om jag kan öva på landningar i några ackar innan dess. Har bara hunnit flyga den en gång @ 7 min pga tentor.

Den lär behöva starthjälp dock om där inte finns någon bra väg att lyfta från. Lite för stor och tung för att kasta den själv.

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

Jag röstar också på plats med landnings bana så jag kan ta med min epp-fpv. Ska bara orka fixa lite grejer.

Kommentar

• LeoR
                  • nov 2012
                  • 50

Jo det är ju gott med lite utrymme, tar som sagt gärna med mej min twinstar

Kommentar

• Glycol
                    • aug 2014
                    • 6

Jag är på, behöver bara en glänta i skogen för att få iväg Pingvinen. Landa gör man på några få meter Xermalk. Du har ju hela himlen på dig att blöda av fart. Sen är det inga problem att landa i tex högt gräs. Stannar direkt i princip. Jag har aldrig haft problem med min 3.2m glasfiber seglare och den var snabb. Det är teknik som gäller. Du får träna på onsdag !!

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Det finns lite öppna partier på höger sida om motorvägen sett från Malmö, du har rastplatsen rasta på vänster om sida. Där kan vi börja.
                      DS-24 operatör.

Kommentar

• Xermalk
                        • jul 2013
                        • 672

Ursprungligen postat av Glycol
                        Jag är på, behöver bara en glänta i skogen för att få iväg Pingvinen. Landa gör man på några få meter Xermalk. Du har ju hela himlen på dig att blöda av fart. Sen är det inga problem att landa i tex högt gräs. Stannar direkt i princip. Jag har aldrig haft problem med min 3.2m glasfiber seglare och den var snabb. Det är teknik som gäller. Du får träna på onsdag !!
                        Tentar imorgon, samt måste sätta in autopiloten i den & få hem gps'en (dhl frakt från rctimer). Förhoppningsvis är den klar för testning tills torsdag, annars blir det en testflygning på fredag.

@Kenneth E
                        Har du gps koordinater/google map länk? skulle vara trevligt om man hittade dit

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Karta kommer senare, bara ett förslag just nu.
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• Glycol
                            • aug 2014
                            • 6

Jag flög en sväng över sjön i saxtorpsskogen i helgen. Vågar man flyga över vatten är det riktigt sjysst där tyckte jag. Starta och landa på stranden, man kan grilla på plats och det finns bra möjligheter att stå med bilar. Kan vara ett tips för er i närheten.
                            Här ungefär var jag 55°49'25.4"N 12°56'51.0"E

Ser dock inte ut som på google maps nu längre utan sjön är större.

Kenneth , där du hade tänkt att vi kunde vara, är det möjligt att hålla sig i närheten av bilen för start och landning. Har alltid elverket med för att kunna ladda och det vill man inte släpa runt i onödan

Kommentar

• Stiffe
                              • jan 2012
                              • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                              Stiffe, den har precis det jag letade efter, stand alone, manuell, ex styrd, kopter eller handhållen, kan ta alla kameror upp till 1kg.
                              Den ser fin ut men inte helt gratis den heller , landar på 16-17 men det kan den vara värd om den håller vad den lovar , själv hatar jag att hålla på med gains hit och dit , denna är provad och klar innan leverans landningsstället ingår också
                              Jag flög en sväng över sjön i saxtorpsskogen i helgen. Vågar man flyga över vatten är det riktigt sjysst där tyckte jag. Starta och landa på stranden, man kan grilla på plats
                              Där är fint och bra plats parkera mm
                              Bor i Malmö
                              Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Xermalk
                                • jul 2013
                                • 672

Nämnde någon skog? Blev två ackar i skogen idag. Svårt att motstå när jag är i luften 5-6 min efter att jag gått ut ur huset .
                                Mycket roligare i acro läget än i self level. Nu måste man bli av med ovanan att göra massvis med små korrigeringar. Videon blir inte särskillt mjuk då.

/varning för ljudnivå om redigeringen inte är klar än.

Så det blir runt landskrona stället för Hallandsåsen? Mig kvittar det.

Kommentar

Arbetssätt...