FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Jag planerade både min 250 quad och min 2600fpv.
    Tyvärr så behöver flyget ställas in mer, och det ser inte helt ljust ut för min quad.
    Bottenplattan är spräckt i en kant, och en av mina cobra2204 1960 vibrerar en hel del :(
    Har nog böjt axeln något på den.

Tom videosändaren flick stryk i kraschen, förlorat en rad i led displayen för kanaler.
    Fungerar dock fint, men det är svårt att se vilken kanal man är på.

Kommentar

• neu
      • aug 2012
      • 1047

EPP-FPV
      LKTR250
      3Dquad (inget fpv)
      F5B surprise 12 ligger redan i bilen så den kommer med även om den förmodligen inte kommer flygas.
      Har inget med som är färdigt och orkar inte sitta uppe till kl 3 som jag har gjort några gånger.

Kommentar

• Glycol
        • aug 2014
        • 6

Du kan väl passa på att mixtra med det när vi flyger. Bara Rth fungerar, att den sen inte flyger perfekt kan ju kvitta. Det är inte värt att missa en träff eller flygning för det. Det kan räcka med en liten ändring så blir allt perfekt, eller så håller man på i veckor och missar kul saker bara för det. Jag har aldrig haft några problem med att få Naza eller Apm att flyga bra. Det klarar man att ställa in på en laddning om man gjort rätt från början. Däremot har jag haft andra system jag aldrig blivit nöjd med.

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Jag vågar inte lite på RTH. Har bara haft den i luften ca 14 min totalt.
          Installerade en ny gps/kompass i den idag, och måste klura ut vilken orienteringsinställning som behövs.
          Samt att jag inte ens testat hur väl openlrs fungerar med andra lrs sändare i närheten.
          Jag vet inte ens om den balanserar ut rätt nu med gps puck + 1m(2*0,5) servokabel extra i svansen. Jag har inte plats att flytta fram mina batteri mycket mer.

Skall se om min quad är flygbar imorgon när jag vaknar.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Vi är många som vill se 2600:an i luften. Själv tar jag med min slitvarg oktan troligtvis för sista gången annat på väg, jag halverar antalet proppar. Tar med en termos med oboy och en macka. Denna gång tar jag dock inte med grillen , får liksom inte plats.
            DS-24 operatör.
            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Ok, kan ta med 2600fpv'n. Men vill helst inte ha några andra lrs sändare igång samtidigt då.
              Inte förrän RTH är testad, och jag har något lämpligt ställe att landa på. Den glider hur länge som helst när man skall in för landning.

Finns där tillgång till en väg att starta på? Annars får någon kasta den.

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Ursprungligen postat av neu
                Förövrigt vem kan vi förvänta oss att komma? Jag, Kenneth, xermalk och vem mer?
                Jag kommer ( om inget oförutsett inträffar ) med quad för film och Y6 för foto , för mig är foto och film det intressanta även om jag kan kolla på om ni flyger plan , kommer nog att dra mig mot Hovs hallar under dagen om det inte blåser för mycket , har velat filma där ett tag , kör 5,8 video så jag stör inga på 1.3
                Bor i Malmö
                Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Xermalk
                  • jul 2013
                  • 672

Jag siktar på att vara där 11:30/1200.
                  Skall se om jag snabbt hinner bygga om min 250 till en tri.

Kommentar

• Xermalk
                    • jul 2013
                    • 672

Jag han bli klar. Dock är den inte testflugen.
                    Samt använder pids för en lättare setup.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 20140906_103542[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,7 KB
ID: 502910

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Jag har precis passerat hbg
                      DS-24 operatör.
                      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• neu
                        • aug 2012
                        • 1047

Jag sov lite länge så kör om 20min

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Tack för en trevlig träff i perfekt väder. Vi var 6stöddiga pojkar som fpvade.
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• Xermalk
                            • jul 2013
                            • 672

Synd bara att jag inte fick flyga särskilt mycket.
                            Blir inte bra när man slänger ihop det över kvällen.

Nåja, träbiten som höll ihop vingarna är nu ersatt med en kapad quadarm i 3mm kolfiber.
                            Om den skulle gå sönder så har jag större problem.

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Vi får hoppas du trivs med modellen och får mycket flygtid med den. Jag kollade lite på nätet om modellen, för klen motor, för tung, ful, svag nos, lustig designlösning för framhjulet, var resultatet dock var det ingen som hade någon direkt flygtid med dem. Hoppas du får till det och håller oss uppdaterade om dina fram/motgångar med denna kärra , den är helt klart intressant
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

Yes tack för idag. 250quad och gopro ligger i en skål ris. Får hoppas att skiten funkar när jag testa om några dagar.

Kommentar

Arbetssätt...