FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

I väntans tider tills bättre väder.
    Bifogade filer
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
      I väntans tider tills bättre väder.
      Tripp trapp trull Den ser väldigt kompakt ut High one
      Bor i Malmö
      Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Smajly
        • maj 2007
        • 364

Tjusigt värre !!

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Var i Dalarna igår och det var jäkligt kallt där kan jag tala om, brrrrrr,
          Så här såg det ut i Mjölby!
          Bifogade filer
          DS-24 operatör.
          FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Xermalk
            • jul 2013
            • 672

:o snö. Det var länge sedan man såg det här i skåne.
            För övrigt tar jag gärna snö och minusgrader när som, över vind och/eller regn som vi haft i flera veckor nu.
            Bara att köra med antennerna utanför bilen, och själv sitta inne i med värmen på.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Finns där inga lämpliga garage att flyga i, här nere i skåne.
              Börjar bli redigt trött på nuvarande vädret.

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

Emporia har en massa våningar och tror inte att där är någon på kvällen (på övre plan) så tänkte köra förbi med min 250 någon dag och ta en titt. Men måste orka montera mottagaren i den först och det är jobbigt nu när jag har så mycket att pilla med.

Hade vägarna förbi katrinetorp idag så tog ut min qav och tog en runda för att kolla. Började tyvärr regna mitt i flygningen så han inte så långt. Men där ser ut att va riktigt bra för en FPV träff till sommaren. Får bara ta och fråga dom som äger marken men tror inte att det ska va något problem.

Klicka på bilden för större version

Namn: ghfghjgfj.jpg
Visningar: 1
Storlek: 45,1 KB
ID: 503334
                Klicka på bilden för större version

Namn: katfertgdsf.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,8 KB
ID: 503335

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Det kan vara roligt att bli jagad av vakterna, om de inte kastar komradion på dig, lär de nog köra ut dig omg. P-huset Anna kan nog vara en bättre plats i så fall.
                  DS-24 operatör.

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Gimbal kraschar GH4

Crap: Fick displayen kraschad idag pga ett gimbal fel, den bara började spinna och då for monitorn ut och slogs i sönder. Har aldrig hänt något liknande tidigare utan har bara varit så driftsäker som det kan vara. Nåväl fick plocka fram gamla Bettan för ett par bilder.
                    Har trevlig vecka
                    DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Det var ju inte så roligt. Finns det något läge för att kalibrera den?

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Har provat men inget fungerar!
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Hade vägarna förbi katrinetorp idag så tog ut min qav och tog en runda för att kolla. Började tyvärr regna mitt i flygningen så han inte så långt. Men där ser ut att va riktigt bra för en FPV träff till sommaren. Får bara ta och fråga dom som äger marken men tror inte att det ska va något problem.
                          Luft var väl och provade där i somras och tyckte det var sådär men det ser lovande ut
                          Bor i Malmö
                          Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Stiffe
                            • jan 2012
                            • 991

Crap: Fick displayen kraschad idag pga ett gimbal fel, den bara började spinna och då for monitorn ut och slogs i sönder. Har aldrig hänt något liknande tidigare utan har bara varit så driftsäker som det kan vara.
                            Aj aj inte kul med så pass dyra prylar , har du försökt googla på det ? men det finns väl inte så många ute ?
                            Bor i Malmö

Kommentar

• neu
                              • aug 2012
                              • 1047

Ursprungligen postat av Stiffe
                              Luft var väl och provade där i somras och tyckte det var sådär men det ser lovande ut
                              Jepp han sa att det mest var en stor ler håla när han har där (hade varit hos han när jag körde förbi och tog en runda). Men verkar som att dom har kommit längre.

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Istället för att flyga sitter jag och leker med Pin 18 och börjar få lite kläm på det nu: Nu blev bilderna lite mer spännande att titta på.

DS-24 operatör.

Kommentar

Arbetssätt...