FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

ok spännande, får se om jag dyker upp i dom trakterna framöver. fick även en fråga om dalarna, dock inte mer detaljerat än så finns det folk i dalarna som kan ha en liten träff framöver?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• DennanHMFK
      • maj 2006
      • 1135

Hoppas man kan komma. :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
      medlem i HMFK
      www.hallstamfk.se
      min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Ni är allahjärtligt välkomna. Finns riktigt fin film med multirotor (ticoptern) fpv flygning med trikopterkungen David Vindetål från Älvkarleby samt även en av mina FPV filmer från Dalälvens mynning så att ni får lite fuelling över området.

Älvkarlebyfallen

Dalälven (äldre film)

Dalälvens mynning (Nyare film)

Enjoy . / kajaken
        __________________________________________________ ___________________
        FPV och multirotor
        RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
        Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• neu
          • aug 2012
          • 1047

Ursprungligen postat av Kenneth E
          Lägger in FPV/Multikopter träffar allt eftersom ideer kommer in.16 mars: Kalkbrottet i Limhamn13 april: Dalby stenbrottBalsa regn
          Börjar närma sig vad för tid hade ni tänkt vid kalkbrottet? Har möte på kvarnlanda mellan 10 och 12 så hoppas att jag hinner Har väntat över en månad på ett fartreglage till min disco hoppas att jag hinner få det tills dess :(

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Jag var vid Kalkbrottet i går, en dag som igår är perfekt. Vindstilla och sol då kan det bli kul.

Frågan är var man skall samlas, jag var vid utsiktsplatsen nära Viktoria park denna gång.

Jag tänkte att vi kunde träffas vid 10-11 tiden eller enligt förslag.

Balsa regn

Eftersom jag är värd, får jag väl bjuda på kaffe och kaka.
            Senast redigerad av Kenneth E; 2013-02-28, 07:56.
            DS-24 operatör.
            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Finns det några Fpv flygare i dala-floda eller runtomkring ? Tror det är gagnef-Floda som jag kommer landa i.
              kommer antagligen vara i dom trakterna 12e maj, inga som känner till flygområden där som vill ha en liten träff då ?
              ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
              |FPV STUFF|
              | DJI Inspire 1 |
              |TERMIK OCH HANG |
              |
              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Nära till Dala Järna och där finns det modellflygfräsning och ett par som flyger FPV.
                __________________________________________________ ___________________
                FPV och multirotor
                RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Skall ni ordna någon träff, meddela mig så lägger jag in det i första inlägget.
                  DS-24 operatör.
                  FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Stiffe
                    • jan 2012
                    • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                    Jag var vid Kalkbrottet i går, en dag som igår är perfekt. Vindstilla och sol då kan det bli kul.

Frågan är var man skall samlas, jag var vid utsiktsplatsen nära Viktoria park denna gång.

Jag tänkte att vi kunde träffas vid 10-11 tiden eller enligt förslag.

Balsa regn

Eftersom jag är värd, får jag väl bjuda på kaffe och kaka.
                    Är det inte lite utsatt vid utsiktsplatsen , trångt och en del för nyfikna kanske , har inte rekat men innan fanns det en väg in mot en träddunge vid ena hörnet av kalkbrottet längs kortsidan typ , ska se om jag hinner reka något bra
                    Bor i Malmö
                    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Jo där finns en väg den går till en ladugård som ligger en bit in på fälten. Borde gå att stanna någonstans på vägen men inte 100% va något år sen jag va på den vägen.
                      Någon som har ett 30amp esc med SimonK som man kunde köpa/låna? Fortfarandes inte fått mitt från rctimer så har inget att flyga med :(

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Jag har plush 30 om det kalvars till någon hjälp
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                          • aug 2012
                          • 1047

tyvärr inte för det är fel processor i dom (har provat och blanda reglage och det går inte alls) :( Får kanske riva min disco och sätta grejerna i min tricopter bara för att ha något att flyga med, lär ju inte hinna få ett 60amp esc till min vinge heller.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Vilket 30A reglage är du ute efter?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
                            |FPV STUFF|
                            | DJI Inspire 1 |
                            |TERMIK OCH HANG |
                            |
                            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• neu
                              • aug 2012
                              • 1047

Har 3st rctimer så ett likadant hade inte varigt fel, men borde nog fungera med dom flesta reglage som har atmel processor. Har grejer för att flasha dom så behöver bara ha rätt processor

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

det är inga problem att flasha silabs heller gjorde det senast igår
                                kan kika om jag har nått 30A reglage med atmel . dock bor jag inte i närheten
                                |FPV STUFF|
                                | DJI Inspire 1 |
                                |TERMIK OCH HANG |
                                |
                                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

Arbetssätt...