FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

FPV-träff till helgen

Jakriborg, ligger vid Hjärup på andra sidan järnvägsstationen.

Håll koll på forumet, utifall det blir någon ändring.

Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• neu
      • aug 2012
      • 1047

Härligt! Måste ändå lämna ditt fartreglage. Får se om jag hinner idag annars så blir det på torsdag.

Kommentar

• Sickan
        • jul 2012
        • 1080

Ursprungligen postat av neu
        Härligt! Måste ändå lämna ditt fartreglage. Får se om jag hinner idag annars så blir det på torsdag.
        Ok

--
        S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
        --
        Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
        , ADS 400-Q/Naze32

Blog
        Youtube
        Vimeo

Kommentar

• theailer
          • okt 2010
          • 291

Hoppas verkligen att väder förhållanden ändras till helgen

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Ja det lär bli vind, kanske skall man ta det på kvällen när det mojnat eller tidigt på morgonen. Såg att det skall vara cirka 11 m/s på lördag. Vi får se.
            DS-24 operatör.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

FPV träff i helgen?

11m/s på lördag, eller skall vi flytta till Söndag 4 m/s men 2.8 mm regn på tre timmar.

Jag föreslår att vi flyttar träffen till Söndag!
              På söndag är jag där från 10:00 om det inte regnar för fullt. Jag håller er uppdaterad om detta i morgon.

Balsa regn
              DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

enligt http://www.klart.se/v%C3%A4der-hj%C3...ml?v=per_timme så blir det regn mellan 10.00 och 17.00 kanske flytta det till nästa helg? Har själv inga större problem att flyga i 11m/s men tror inte alla gillar den vinden.

Kommentar

• theailer
                  • okt 2010
                  • 291

Frågan är ju vilken väder tjänst som stämmer.... Elva meter i sekunden och byigt som bara den är ingen höjdare att flyga i och det är rätt öppet ute vid jakriborg. Det kanske hinner ändra sig till det bättre på söndag.

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Ursprungligen postat av theailer
                    Frågan är ju vilken väder tjänst som stämmer.... Elva meter i sekunden och byigt som bara den är ingen höjdare att flyga i och det är rätt öppet ute vid jakriborg. Det kanske hinner ändra sig till det bättre på söndag.
                    Eftersom de flesta flyger MK ställer vi in imorgon Lördag och ger chansen till Söndag istället.

Jag hållet er upprättade om söndagen

Klart vi skall habra väder annars blir det inte kul.

Balsa regn
                    DS-24 operatör.

Kommentar

• DrHanke
                      • maj 2006
                      • 5249

Inga av er som kan tänka sig att anpodna ett FPV meeting? RCFF kan bidra med annons i lämplig tidning, pressmeddelande till tidningar och TV så vi kan sprida vårt budskap och samtidigt informera media om vad vi egentligen pysslar med och att FPV inte är något farligt utan ett rent rekreations utövande som vilken annan hobby.
                      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Sickan
                        • jul 2012
                        • 1080

Ursprungligen postat av DrHanke
                        Inga av er som kan tänka sig att anpodna ett FPV meeting? RCFF kan bidra med annons i lämplig tidning, pressmeddelande till tidningar och TV så vi kan sprida vårt budskap och samtidigt informera media om vad vi egentligen pysslar med och att FPV inte är något farligt utan ett rent rekreations utövande som vilken annan hobby.
                        Supergod idé! Det är något vi borde diskutera när vi ses Man kan faktiskt tänka sig att man bjuder in några organisationer också, typ räddningsverket, elbolag, mark/skogsägare mfl vid något tillfälle.

--
                        S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                        --
                        Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                        , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                        Youtube
                        Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Ursprungligen postat av DrHanke
                          Har funderat på det.

Är det något du funderar på? Plats, tidpunkt?
                          Kennet
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• theailer
                            • okt 2010
                            • 291

Är rätt säker på att dr hanke ger oss fria händer på plats och tidpunkt då han inte bor i närheten av skåne.
                            Vädret ser ut att bli rätt okey vid 14.00-15.00 imorgon. Ska vi försöka å få till vår träff vid jakriborg då ?

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Ursprungligen postat av theailer
                              Är rätt säker på att dr hanke ger oss fria händer på plats och tidpunkt då han inte bor i närheten av skåne.
                              Vädret ser ut att bli rätt okey vid 14.00-15.00 imorgon. Ska vi försöka å få till vår träff vid jakriborg då ?
                              Lysande idé, jag själv är så flygsugen att jag kryper på väggarna.

Ok, då träffas vi vid Jakriborg enligt tidigare karta vid 14 tiden på Söndag.
                              Det lovar mildare vindar imorgon ner mot 5 m/s och det är helt OK, jämfört med 11 som idag.

Ni som kommer får hemläxa, vart kan vi ordna en stor FPV träff någonstans?

Balsa regn
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• theailer
                                • okt 2010
                                • 291

Just nu är det mer eller mindre vindstilla vid jakriborg. Mycket gråa moln men inget regn.

Kommentar

Arbetssätt...