FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • theailer
    • okt 2010
    • 291

Ursprungligen postat av Kenneth E
    Min första markbundna video från våran FPV-träff i Staffanstorp, det är från båda dagarna.

Inget ljud, då Youtube, gnällde om rättigheter.

Av någon anledning är jag inte solbränd runt ögonen!

Ha dé gått
    Kenneth
    Haha, jag råkade få syn på nig själv i backspegeln då jag var på väg till uddevalla och fick nästan en chock. Helt vit runt ögonen å resten knall rött

Kommentar

• theailer
      • okt 2010
      • 291

Ursäkta språket, men fan va fräckt det är att se sitt flygplan när någon annan filmat det flyga. Härligt att du fick med "soppatorsken". Har nog kk2an att tacka för den landningen.

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

Trolig plats Borgeby slott.

Kenneth
        Senast redigerad av Kenneth E; 2013-06-13, 11:32.
        DS-24 operatör.
        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• magnusvr
          • feb 2011
          • 159

Hej Kenneth!

Åh vad kul, Borgeby slott är en utmärkt plats, har ofta funderat på området bakom, fin dalgång, Lödde å som ringlar sig... kan bli jättebra!

Som boende i Löddeköpinge, säg till om jag kan bidra!
          /Magnus, hoppas jag fått min RCTimer-brushless-gimbal färdigtrimmad till dess!

Kommentar

• Stiffe
            • jan 2012
            • 991

det blir den 29 eller 30:e Juni
            Och gissa om jag kan då NOT är även det datumet på Jeepträff :banghead:
            Bor i Malmö
            Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• neu
              • aug 2012
              • 1047

Ursprungligen postat av Stiffe
              Är det Jeepträff var helg? :sarcastic:

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Nä men varje gång ni ska ha FPV träff verkar det som :secruity:3 gånger i rad iaf
                Bor i Malmö
                Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Ursprungligen postat av Stiffe
                  Jag skrev tidigare att du skulle ordna en datum då du kan, jag vet inte.
                  Kenneth
                  DS-24 operatör.
                  FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Stiffe
                    • jan 2012
                    • 991

Ja jag får skylla mig själv :sarcastic: , jag vet no hard feelings , sen lugnar det ner sig till september så då finns det nog fler tillfällen som funkar
                    Bor i Malmö

Kommentar

• jonte_malmö
                      • apr 2013
                      • 46

Tjenare alla fpv-are.. tänkte försöka dyka upp på nån av era träffar. Ska försöka komma på träffen om vådret tillåter i slutet på månaden..

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Jonte

Du är välkommen, vi har faktiskt trevligt. Jag har hört att dig känner nervös över att flera flyger samtidigt. Säg bara till så ordnar vi fri luft åt dig.
                        Kenneth
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• theailer
                          • okt 2010
                          • 291

Ursprungligen postat av Kenneth E
                          Jonte

Du är välkommen, vi har faktiskt trevligt. Jag har hört att dig känner nervös över att flera flyger samtidigt. Säg bara till så ordnar vi fri luft åt dig.
                          Kenneth
                          Du missförstod nog mig Kenneth, när jag sade att han maida sin quad då vi hade träff. E rätt säker på att Jonas inte är rädd för att flyga me folk

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Ja men då är alla problem ur vägen, Jonte är välkommen oavsett.

Men skulle någon behöva att flyga ensam fixar vi det, inga problem.
                            Kenneth
                            DS-24 operatör.

Kommentar

• theailer
                              • okt 2010
                              • 291

Jag har byggt ihop en disco quad kopia med ett naze32 styrkort, så förhoppningsvis har jag fått fpv grejer på den till nästa träff. Annars får jag flyga den på det gamla sättet
                              Blev så imponerad av sickans stunt förra gången så jag var tvungen att inhandla nån form av quad.

Kommentar

• Sickan
                                • jul 2012
                                • 1080

Du blir ännu jobbigare att jaga då!

--
                                S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                                --
                                Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                                , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                                Youtube
                                Vimeo

Kommentar

Arbetssätt...