FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sickan
    • jul 2012
    • 1080

Tack för filmen och tack för träffen. Super som vanligt!

--
    S

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
    Youtube
    Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Tack för denna gång, lite otur med vädret. Blåst och lite regn, de flesta gick vid 12, vi var ett mindre gäng som höll på till halv tre.

Trevligt ställe att flyga på.

Halvfärdigt material, men ni slipper vänta: http://youtu.be/CMIjg28WnPs

Kenneth
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• theailer
        • okt 2010
        • 291

Härligt att nu fick flugit. Själv höll jag på å renovera mitt badrum medans det smattrade som tusan på fönster blecket av regnet.

Kommentar

• Sickan
          • jul 2012
          • 1080

Trevligt som vanligt Kenneth, och fler nya ansikten

Ber om ursäkt för skitkvalité! Spände fast kameran för hårt, obalans i APC 10x4.5MR propparna, inte riktigt bra inställningar i CC3Dn och för mycket vind för QAV500an :(

--
          S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
          --
          Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
          , ADS 400-Q/Naze32

Blog
          Youtube
          Vimeo

Kommentar

• bjerred
            • aug 2012
            • 172

Sickan,
            Tack för att du ändå låter oss se resultatet, trots att du inte är nöjd med kvalitén. Kanske kan man hoppas på att Borgeby Slott snart får en ny chans att visa upp sig, då med bättre väder. Jag tror vi då blir ännu flera, för vädret avskräckte säkert mera långväga.
            Träffarna är verkliga höjdpunkter i hobbyn!
            Lars

Kommentar

• Sickan
              • jul 2012
              • 1080

Inga problem, det finns ett värde i att dela med sig av våra träffar

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02808.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,1 KB
ID: 495878Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02809.jpg
Storlek: 116,0 KB
ID: 495879Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02812.jpg
Storlek: 84,7 KB
ID: 495880Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02814.jpg
Storlek: 89,7 KB
ID: 495881Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02816.jpg
Storlek: 127,1 KB
ID: 495882Klicka på bilden för större version

Namn: GOPR0002 049.jpg
Storlek: 126,7 KB
ID: 495883Klicka på bilden för större version

Namn: GOPR0002 090.jpg
Storlek: 144,1 KB
ID: 495884Klicka på bilden för större version

Namn: GOPR0002 108.jpg
Storlek: 127,8 KB
ID: 495885Klicka på bilden för större version

Namn: GOPR0051 079.jpg
Storlek: 96,9 KB
ID: 495886

--
              S
              Senast redigerad av Sickan; 2013-06-30, 08:56.
              --
              , ADS 400-Q/Naze32

Blog
              Youtube
              Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Härligt att ni är nöjda,

Tyvärr kan jag inte rå på vädret, fast jag tyckte nog att en del flög mycket till trots. OK filmerna blir inte de bästa och det blir till att styra mer. Själv fick jag själv wobbling strax bakom träddungen, det var nära den slog runt, Return to home räddade den och därmed så har den funktionen betalts sig.

Då första träffen var på MRFS med dåligt väder vill NEU att vi gör om det där om 2 helger, grillning blir garanterat av, val av hamburgare, korv med läsk eller kaffe stor klubbstuga och el. mek-bord och hela fadderitten.

Borgeby ligger på önskelistan och planeras in så fort det blir fint väder och då annonseras det ut här eller per SM:s till de som lämnat sina nummer till mig. Skulle ni hitta ett kanonställe skriv ner det här så kanske vi kan dyka upp och hålla dig sällskap. Vi har även bokat "El är fantastiskt" i Växjö som blir vår första träff utanför Skåne, den lär gå av helgen den 4:e Augusti, planera in det i kalendern redan nu. Vi skall försöka samåka och kanske planera in en övernattning - mycket FPV är utlovat.

Jag söker redan nu en person som kan komma med förslag om nästa träff och så kallat bli värd mitten på Augusti är planen.

Jag tycker vi har blivit ett bra gäng och det är snart dags att ta det till nästa nivå. Många har utvecklats som piloter och andra har fått nya ideer om hur man kan bygga, jätte nyttigt att dyka upp om man t.ex. kört fast med någonting eller bara vill ha råd.
                Har jag glömt något så är det för att jag är mänsklig.

Jag önska er alla en trevlig sommar och ha en god semester om vi inte ses.

Hälsningar
                Kolfiber och aluminium regn
                DS-24 operatör.
                FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• HangerS
                  • feb 2013
                  • 235

Snygg rulle sickan! Även om inte bildkvallen låg på topp så kompenserade du för det med ruskigt bra spakning =)
                  Det slog mig igår att det här skulle kunna va ett rätt skoj ställe för en träff också: http://en.wikipedia.org/wiki/Ladonia_(micronation)

Här kommer mitt bidrag från borgeby (jag fuskade lite och klippte in lite material från tidigare i veckan också):
                  https://vimeo.com/69408927
                  Senast redigerad av HangerS; 2013-06-30, 13:05.

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Ursprungligen postat av HangerS
                    Snygg rulle sickan! Även om inte bildkvallen låg på topp så kompenserade du för det med ruskigt bra spakning =)
                    Tackar

--
                    S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
                    --
                    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                    Youtube
                    Vimeo

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Jag tycker att vi tar det på MRFS vecka 30 (efter ripa) för jag har inte beställt grejer till min disco och är trött på allt som har med caip att göra.

Kommentar

• mr.black
                        • jul 2013
                        • 13

Sker det några träffar i Stockholmsområdet med omnejd? Jag har tänkt ge mig in i FPV. Det vore trevligt att träffa någon/några som redan håller på med FPV för att få tips och idéer.
                        Försök att ignorera att jag formulerat mig som i en desperat kontaktannons.

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

NEU, viken dag och tid gäller?

Vi kan se det som en träning inför meetinget i Växjö och så diskuterar hur, vilka och när vi åker upp.
                          Kenneth

Ursprungligen postat av neu
                          Jag tycker att vi tar det på MRFS vecka 30 (efter ripa) för jag har inte beställt grejer till min disco och är trött på allt som har med caip att göra.
                          DS-24 operatör.

Kommentar

• Stiffe
                            • jan 2012
                            • 991

El e fantastiskt är väl i Ljungby om det är samma träff vi pratar om ???
                            Bor i Malmö
                            Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Du har så rätt, jag skriver utan att tänka.
                              Ursprungligen postat av Stiffe
                              El e fantastiskt är väl i Ljungby om det är samma träff vi pratar om ???
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

Ursprungligen postat av Kenneth E
                                NEU, viken dag och tid gäller?

Vi kan se det som en träning inför meetinget i Växjö och så diskuterar hur, vilka och när vi åker upp.
                                Kenneth
                                Lördag eller söndag v30 börjar vid 10 som alltid och vi kör tills det blir mörkt! Vi har kiosk så kommer ordna så det finns hamburgare och korv (kostar lite men det går till klubben) finns även glass, godis, dricka och el så vi kan ladda.

Tänkte prova något nytt så här kan ni välja vilken dag som ni tycker vi ska ha det http://www.doodle.com/rih7e3tpkfqv6xzw
                                bara att skriva in namn och kryssa i vilka dagar som passar och så bestämmer vi dag nästa vecka.

OBS!! För att få flyga så måste man va med i rcff eller smff!! Har med försäkringar att göra så tyvärr inte jag kan göra något åt men det kostar bara 100kr för att va med i rcff.

Kommentar

Arbetssätt...