FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Smajly
    • maj 2007
    • 364

E jag trög (ja lite e jag nog allt) men efterfrågade inte en plats Xermalk innomhus?
    Då är det kanske inte aktuellt med översta våningen ("taket"?) på parkeringhus där det förmodligen regnar och blåser lika mycket som ute i det fria.. och då funkar inte heller en "lerpöl" vilken jag förmodar inte är innomhus?

Var ligger Anna ?? Har nog hört talas om det i somras där det ska ha varit en bilträff där samtidigt som jag var på BugRun Race Day i oljehamnen.. antar att det handlar om malmö men var?

Var är detta? : https://vimeo.com/83805885
    Känner ju grabbarna som flyger så vet ingen här så kan jag ju alltid fråga dom..

Kommentar

• Xermalk
      • jul 2013
      • 672

Kan jag bara ta mig dit på 1-1.5h med bil. Så bryr jag mig inte om var vi flyger.
      Jag börjar få fpv abstinens då jag inte flygit min 250 på över en månad.

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Jag vet inte vart den filmen är inspelad, men P-huset Anna ligger vid kanalen mitt i centrum i Malmö, tror gatan heter Regementgatan, nära Latinskolan.

Jag flög idag, det blev en liten pippi med på bild:
        DS-24 operatör.
        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• neu
          • aug 2012
          • 1047

Vid Anna är det nog fullt med bilar. Översta plan (med tak så klart) på emporia är nog helt tomt på kvällarna. Kommer köra dit en kväll när jag har fått min osd och orkat sätta i den och mottagare. Lär inte va några vakter som jagar en och gör dom så gör jag inget olagligt så dom kan stoppa sin radio någon stans

Kommentar

• Xermalk
            • jul 2013
            • 672

Blev 2 ackar för min del med. Något är dock inte helt rätt med min 250. Den hamnade nästan up och ner helt oförberett.

Video kommer när youtubes servrar får tummen ur röven och bearbetat videon.
            Är det bara jag eller tar det längre och längre tid innan youtube berarbetat videos?

Edit: såja, tog "bara" 1h :banghead: Notera hur trin "ramlar" till höger runt 1m.

Kommentar

• Smajly
              • maj 2007
              • 364

Är det de stora i glas? Brun/rökfärgat? Anna alltså..

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Ursprungligen postat av Smajly
                Är det de stora i glas? Brun/rökfärgat? Anna alltså..
                Japp ligger vid kanalen på Drottninggatan intill Kaptensgt
                Bor i Malmö
                Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Halcon
                  • jun 2006
                  • 512

Kenneth!

Jag fick följande fel när jag försökte svara dig på PM:

Följande fel inträffade när detta meddelande skickades
                  Kenneth E har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Så här blev resultatet av Pinnacle 18 Ultimate efter en dags flygning; GoPro, GH4, Okta och Quad, blandat 25/50 fps:
                    DS-24 operatör.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Stiffe
                      • jan 2012
                      • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                      Så här blev resultatet av Pinnacle 18 Ultimate efter en dags flygning; GoPro, GH4, Okta och Quad, blandat 25/50 fps:
                      https://www.youtube.com/watch?v=jaj6YCUT3D0
                      Snyggt ! Har du fått rätt på gimbalen ? varför lägger du filmerna bara i mitten på filmen inte fullscreen ?
                      Bor i Malmö
                      Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Man får lära sig efterhand och jag ville hålla mig till en storlek(bredd) utan att förstora- eller förminska bilden. Programmet fick lite krupp av att blanda fyra olika inställningar GoPro i 25/50 fps / 1080 och GH4 i 25/50fps 200b/s /1080. Men tack för kommentaren, jag skall skärpa mig.
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                          Man får lära sig efterhand och jag ville hålla mig till en storlek(bredd) utan att förstora- eller förminska bilden. Programmet fick lite krupp av att blanda fyra olika inställningar GoPro i 25/50 fps / 1080 och GH4 i 25/50fps 200b/s /1080. Men tack för kommentaren, jag skall skärpa mig.
                          Ha ha , jag blandar ibland lite olika tex från Gopro , videokamera och systemkamera på mina filmer i olika format men utgår från 1920 x 1080 brukar då använda fyll bild , den klipper då lite av bilden på de i annat format men det blir rätt Ok
                          Bor i Malmö

Kommentar

• neu
                            • aug 2012
                            • 1047

Fy f.n ska en en diod till min Disco pro som jag håller på att reparera. Är nog den största blåsningen som jag någonsin åkt på.

MERCHANDISE TOTAL:
                            1,10 €
                            DELIVERY CHARGE:
                            20,00 €
                            ORDER TOTAL:
                            21,10 €

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Varför åker du inte till Bejoken och handlar elektronik där?
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

För varken dom eller electrokit har det jag behöver. Annars så hade discon redan varit flygen. Den grejen jag behöver säljs bara av typ 4 företag och 3 av dom har en minimum av 3000 för att beställa. Blir lite många att kasta.

Kommentar

Arbetssätt...