RCFF Shootout 2011 i Hultsfred 2 - 3 Juli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slamsugaren
    • okt 2007
    • 286

    #46
    Camping kommer att finnas på flygfältet med gott om plats för alla ,husvagn som tält.
    så tveka inte utan kom till Hultsfred o upplev en riktig höjdarhelg.

    Kommentar

    • lixxer
      • dec 2009
      • 322

      #47
      skall försöka komma iaf om jag är ledig och har råd, kollade upp hur lång resväg det blir och har kommit fram till ca 102 mil enkel väg. så jag får väl se hur det blir lite längre fram. Hare gött

      Kommentar

      • Snickarjävel´n
        • aug 2006
        • 1927

        #48
        De finns tydligen camping i Hultsfred oxå med stugor dom hyr ut.

        Kommentar

        • Sigun
          • aug 2007
          • 3942

          #49
          Ursprungligen postat av JonnyE
          De finns tydligen camping i Hultsfred oxå med stugor dom hyr ut.
          Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:
          Senast redigerad av Sigun; 2011-03-03, 19:57.

          Kommentar

          • Snickarjävel´n
            • aug 2006
            • 1927

            #50
            Ursprungligen postat av Sigun
            Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:


            Menar du Skansen??

            Kommentar

            • Klavins
              • jun 2008
              • 292

              #51
              Ursprungligen postat av Sigun
              Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:
              Camping skogrundan är öppen endat för välsvarvade vackra fasta schönheter o så vitt vi vet så finns dom inte i skåne med om nejd.Defenitivt inte runt YSTAD.

              Kommentar

              • Dick

                • jan 2009
                • 323

                #52
                Ursprungligen postat av Klavins
                Camping skogrundan är öppen endat för välsvarvade vackra fasta schönheter o så vitt vi vet så finns dom inte i skåne med om nejd.Defenitivt inte runt YSTAD.
                skåningarna som e såååå exotiska o granna :lollypop:
                tur att man fick tag i en husvagn istället då :sarcastic:

                Kommentar

                • Dick

                  • jan 2009
                  • 323

                  #53
                  SKÅNINGEN

                  Skåningen är inte som andra.
                  Framför allt är han vacker.
                  Han har inte Stockholmarens lömska blick, inte heller Göteborgarens hysteriska talesätt eller Smålänningens hasande gång. Inte Sörmlänningens låga fotvalv eller Medelpadingens kutryggiga dolskhet.
                  Nej, Skåningen är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över slätten. Hans blick är ärligt trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig.
                  Ändå - allra vackrast är han inuti.
                  Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefäckad karaktär tagit sitt säte.
                  Lägg därtill en nästan överjordisk snabbhet i tanken; en klokhet och känslighet, som saknar motstycke någonstans. Ställ honom inför de svåraste problem, stapla upp framför honom all jordens bekymmer, kom till honom med konflikter och elände. Han kommer att lyssna tålmodigt på dina ämmerliga klagovisor, men du kommer också strax finna tröst i hans kloka lösning på världsalltet dilemma.
                  - Jaja, ska du höra honom säga, de bler nock bra me de.
                  Genom sekler av med- och motgångar, sociala och kulturella revolutioner, ockupationer och allahanda irriterande intrång i vardagen, har Skåningen lärt sig att kommer bara tid kommer säkert också råd. Blir man bara siddande är jordelivet inte konstigare beskaffat än att det efter ett tag återgår i normala gängor förr eller senare. Detta hindrar inte att Skåningen både lärt sig ingripa i skeendena och ibland kan ertappas känna både upprördhet och engagemang.
                  Sådan är Skåningen.

                  Kommentar

                  • Per P
                    • jun 2007
                    • 1286

                    #54
                    Sverige förlorade sista kriget mot Danmark.... vi var tvungna att ta emot Skåne o Blekinge.... =)
                    Våga vägra Powerbox!

                    Futaba T26SZ

                    Kommentar

                    • Klavins
                      • jun 2008
                      • 292

                      #55
                      Ursprungligen postat av Per P
                      Sverige förlorade sista kriget mot Danmark.... vi var tvungna att ta emot Skåne o Blekinge.... =)
                      HEJA,HEJA,håller på dig PER.

                      Kommentar

                      • zablar
                        • aug 2006
                        • 107

                        #56
                        Tänk om skåningarna kunde svälja ner gröten så man kanske kunde förstå dom? Då kanske man skulle kunna klara av dom... :sarcastic:

                        Kommentar

                        • wesse
                          • maj 2007
                          • 5864

                          #57
                          Vid sjön Hulingen ligger det 17 små stugor med sjöutsikt att hyra för dom som söker boende...c:a 5 km från fältet...eftersom det är mitt i varma glada badsommaren träffen är så är det nog bäst att boka i tid....

                          Kommentar

                          • trapperwolf
                            • aug 2007
                            • 139

                            #58
                            Skåning

                            Här kommer ett visum för dom som inte är SKÅNINGAR ska ifyllas före resa till Pipaveckan:sarcastic:visum.pdf

                            Kommentar

                            • warben
                              • jan 2007
                              • 304

                              #59
                              Dax för lite uppdatering! Stefan, Ove och jag har var på tur till Hultsfred förra helgen för att träffa fältägarna samt att göra lite inspektion på plats. Som vanligt när man kommer till H-fred blir man dessutom mycket väl underhållen av Wesse, numera med sambo. Tack för det Wesse! Faciliteterna på Hultsfreds flygplats är lysande för ett modellflygsarrangemang. Stor hangar för övernattning av flygetyg. Strömkällor för husvagnar och annat. Stora fria ytor för flygningen. Husvagnsparkering med utsikt åt flightline, SO sidan kommer att uppdateras med karta över fältet. Vi träffade även lokalpressen, känslan är att det finns både intresse och förväntningar från H-fredsborna. Kontakten vi haft och har med fältägarna är mycket positiv. Bra att veta är att flygplatsen är avlyst för fullskalaflyg under flygdagarna, gäller även segelflyg. A1 bränsle finns på plats för försäljning för turbinflygare som vill slippa släpa på bränsle.
                              Väl mött 2/3 juli
                              Tobbe Benckert

                              Kommentar

                              • anders e
                                • feb 2009
                                • 450

                                #60
                                I år ska jeg komma. Har meldt meg på

                                Kommentar

                                Arbetssätt...