Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Camping kommer att finnas på flygfältet med gott om plats för alla ,husvagn som tält.
så tveka inte utan kom till Hultsfred o upplev en riktig höjdarhelg.
skall försöka komma iaf om jag är ledig och har råd, kollade upp hur lång resväg det blir och har kommit fram till ca 102 mil enkel väg. så jag får väl se hur det blir lite längre fram. Hare gött
De finns tydligen camping i Hultsfred oxå med stugor dom hyr ut.
Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:
Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:
Har försökt boka stuga på campingen i området "skogsrundan" men det pågår tydligen renoveringar där så det är osäkert om det finns plats :sarcastic::sarcastic:
Camping skogrundan är öppen endat för välsvarvade vackra fasta schönheter o så vitt vi vet så finns dom inte i skåne med om nejd.Defenitivt inte runt YSTAD.
Camping skogrundan är öppen endat för välsvarvade vackra fasta schönheter o så vitt vi vet så finns dom inte i skåne med om nejd.Defenitivt inte runt YSTAD.
skåningarna som e såååå exotiska o granna :lollypop:
tur att man fick tag i en husvagn istället då :sarcastic:
Skåningen är inte som andra. Framför allt är han vacker. Han har inte Stockholmarens lömska blick, inte heller Göteborgarens hysteriska talesätt eller Smålänningens hasande gång. Inte Sörmlänningens låga fotvalv eller Medelpadingens kutryggiga dolskhet. Nej, Skåningen är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över slätten. Hans blick är ärligt trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig. Ändå - allra vackrast är han inuti. Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefäckad karaktär tagit sitt säte. Lägg därtill en nästan överjordisk snabbhet i tanken; en klokhet och känslighet, som saknar motstycke någonstans. Ställ honom inför de svåraste problem, stapla upp framför honom all jordens bekymmer, kom till honom med konflikter och elände. Han kommer att lyssna tålmodigt på dina ämmerliga klagovisor, men du kommer också strax finna tröst i hans kloka lösning på världsalltet dilemma. - Jaja, ska du höra honom säga, de bler nock bra me de. Genom sekler av med- och motgångar, sociala och kulturella revolutioner, ockupationer och allahanda irriterande intrång i vardagen, har Skåningen lärt sig att kommer bara tid kommer säkert också råd. Blir man bara siddande är jordelivet inte konstigare beskaffat än att det efter ett tag återgår i normala gängor förr eller senare. Detta hindrar inte att Skåningen både lärt sig ingripa i skeendena och ibland kan ertappas känna både upprördhet och engagemang. Sådan är Skåningen.
Vid sjön Hulingen ligger det 17 små stugor med sjöutsikt att hyra för dom som söker boende...c:a 5 km från fältet...eftersom det är mitt i varma glada badsommaren träffen är så är det nog bäst att boka i tid....
Dax för lite uppdatering! Stefan, Ove och jag har var på tur till Hultsfred förra helgen för att träffa fältägarna samt att göra lite inspektion på plats. Som vanligt när man kommer till H-fred blir man dessutom mycket väl underhållen av Wesse, numera med sambo. Tack för det Wesse! Faciliteterna på Hultsfreds flygplats är lysande för ett modellflygsarrangemang. Stor hangar för övernattning av flygetyg. Strömkällor för husvagnar och annat. Stora fria ytor för flygningen. Husvagnsparkering med utsikt åt flightline, SO sidan kommer att uppdateras med karta över fältet. Vi träffade även lokalpressen, känslan är att det finns både intresse och förväntningar från H-fredsborna. Kontakten vi haft och har med fältägarna är mycket positiv. Bra att veta är att flygplatsen är avlyst för fullskalaflyg under flygdagarna, gäller även segelflyg. A1 bränsle finns på plats för försäljning för turbinflygare som vill slippa släpa på bränsle.
Väl mött 2/3 juli
Tobbe Benckert
Kommentar