Rcff shootout 2009!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

    #346
    Wesse slapp jättekodisen, han gick med paraply istället.
    var Hanke som vart den vandrande orangea-gummibjörnen

    regnade hela dagen kan man nog säga. :(
    dock var det lite flygningar när vi kom dit ~11.

    och bang/pang/ban-ketten var kalas!
    satt vid samma bord som Slammis, Wesse och Bill Hemple med fru! =D
    och maten.. mmmm

    ser fram emot nästa års träff, då tar jag med en båt

    Kommentar

    • Mr X
      • apr 2007
      • 1055

      #347
      Efter att ha stått hela dagen i regn gav jag upp och hoppade över ban-ketten.
      Behövde inte packa i bilen för den var ju inte urpackad och tälta i ösregn för att följande dag vakna till regn och storm neeej tack.
      Fick snällt ta båten tillbaka till Åland utan att ha fått flyga.

      Vädrets makter kan man inte rå på men nog var det lite sorligt för folk som ville flyga.
      RC Åland
      RC Åland på facebook
      På tok för många flygande saker.

      Kommentar

      • mrblueshooter
        • apr 2007
        • 36

        #348
        Tack alla för en riktigt trevlig sammankomst och sjysst mat
        Otur att vädret blev så illa.. men det vart ju några timmars intensivt flygande med en massa läckra maskiner
        Ser fram mot nästa års upplaga!!
        Tack till arrangörerna för allt jobb ni lagt ned på detta!

        //En halvdränkt Patrik på väg hem till Gävle

        Kommentar

        • Michael
          • maj 2006
          • 1742

          #349
          Stort tack alla er som varit med om att arrangera Shootouten i Vallentuna!
          För att sammanfatta med ett ord: Perfick!

          Även om det inte blev något fluget för min del pga. regnet så var det roligt att gå omkring och titta på flygplanen, fynda hos alla handlare och inte minst träffa nya och gamla bekanta.

          Jag hoppas verkligen att arrangemanget kan upprepas nästa år, då med lite bättre väder. Man kanske kan muta SMHI :-).

          Kommentar

          • Jode
            • sep 2008
            • 290

            #350
            Har alla åkt hem, eller är det lönt att komma i morgon och kolla en sväng?

            Kommentar

            • wesse
              • maj 2007
              • 5864

              #351
              Ursprungligen postat av Jode
              Har alla åkt hem, eller är det lönt att komma i morgon och kolla en sväng?
              Finns en hel del flygare kvar men det går inte ta sig utanför husvagen just nu det stormar och regnar någon så vedervärdigt:-(((

              Kommentar

              • Nexus
                • maj 2006
                • 744

                #352
                Ursprungligen postat av Jode
                Har alla åkt hem, eller är det lönt att komma i morgon och kolla en sväng?
                ja det är inte lönt att åka dit det är mycket regnar jag är säkert på detta för att Rickard (Bokis) sade det går inte att flyga där mer idag
                jag vet inte om det är det ??? det var tråkig att det blev ovädret nu

                jag trodde det skulle blir bättre vädret och men det blev inte ...

                MVH Steve


                :banghead::banghead::banghead::banghead:
                Excell 60 2 St
                Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                Concept SR
                Modeltech Cap 21 2 st
                Wonder 2 St
                skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

                Kommentar

                • Gubbin
                  • sep 2007
                  • 15

                  #353
                  !

                  Kommentar

                  • sundqvistjohan
                    • jul 2006
                    • 1289

                    #354
                    Ajdå, det var synd. Jag och min son hade tänkt ta en sväng till Vallentuna idag, men med detta väder får vi nog hitta på annat program.

                    (Använder svågerns dator och var tydligen inloggad på "Gubbins" konto automatiskt, därav det kryptiska inlägget ovan).

                    Kommentar

                    • matbos
                      • jul 2008
                      • 1444

                      #355
                      Hoppas på en repris nästa år detta var riktigt kul
                      Detta skrev Bill på FlyingGiants Forum

                      Hello all,

                      Wow, this went up very fast here on the Flyinggiants! I just now returned to my room here in Sweden and the video is already posted. This trip to Sweden has been a lot of fun, unfortunatley there has been too much rain and the local club sponsoring this first ever 'Shootout' here will probabbly loose money due to the horrible weather, this is very sad indeed for everyone involved. The RCFF club has planned this event for over a year and has put together one of the best flying fields I have seen! The friendly people and modlers have made this trip very rememorable and hopefully I will come back next year with better weather. Wesse and Slammis alway makes people happy and fun and agian here in his own country he is a ball to be around.

                      Thank you for allowing me to come and play in Sweden! The RCFF is an outstanding field with great friendly people and club members.

                      Bill Hempel

                      Kommentar

                      • mds
                        • sep 2007
                        • 524

                        #356
                        Ursprungligen postat av wesse
                        Finns en hel del flygare kvar men det går inte ta sig utanför husvagen just nu det stormar och regnar någon så vedervärdigt:-(((
                        Det kanske var tur att man packade i hopa sitt lilla tält och stack hem i går eftermiddag..

                        Kommentar

                        • Nexus
                          • maj 2006
                          • 744

                          #357
                          Självklart jag hoppas med att Nästa år ska blir Varmt och fint vädret då kan stannar där längre och trevlig umgås med folk och annat blandat i 3 dagar Fredag till söndag och jag var där igår så inte vind mycket utom Regnar ändå på en kort tid sen längre tid för regnar efteråt så vi åkte hem direkt efter kl:14.00 tror jag det var tråkig ovädret otur för oss med dom också men hoppas Nästa år ska inte hände igen med regnar utan Solsken och varmt hoppas jag verkligen..
                          utom RCFF gjorde Ordnat med fint flygfältet wow tycker jag det var rolig att se lång bana typen

                          MVH Steve
                          Senast redigerad av Nexus; 2009-06-14, 08:29.
                          Excell 60 2 St
                          Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                          Concept SR
                          Modeltech Cap 21 2 st
                          Wonder 2 St
                          skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                          Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                          Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

                          Kommentar

                          • DennanHMFK
                            • maj 2006
                            • 1135

                            #358
                            håller på med ett par filmer just nu, så snart har vi lite att kika på.

                            Kommentar

                            • Guzzten
                              • okt 2006
                              • 205

                              #359
                              Måste tacka alla som har gjort detta möjligt. Trots avsaknaden av sol och viss väta så tycker jag att det varit ett bra arrangemang! Maten på banketten var mycket god och stämningen blev aldrig "lessen" även om sjöfåglarna var gladast i dag!

                              Måste även tacka Kenneth Gyld och hans husvagnskompis för hjälpen med mitt nyinköpta 2,4 system.

                              Tack alla för ett meeting som man kommer ihåg länge!

                              "Den störste entusiasten"
                              (*****en i tältet brevid Kangoon.....)


                              Guzzten

                              Kommentar

                              • js_
                                • jul 2007
                                • 666

                                #360
                                Jag vill o passa på o tacka, lite tråkigt med regnet men annars va det trevligt o få träffa några från forumet.
                                Och så fick jag ju flyga för första gången med publik, skakigt men roligt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...