Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det stämmer bra det. Men det är inte modellflygfältet vi ska hålla till på, utan "fullskalafältet" med 900 meter gräsbana alldeles intill. Åke Jansson opererar sin DC3'a från det fältet.
Vad jag vet!
Är Vallentuna fältet inget höjdar fält för Jetflyg..
Det största i sverige (utan Jet!!) Hmm! Återstår att se!
Det största i modellflyg sverige på evigheter!!! Njaaa!!Det kan man kanske diskutera!
Kenneth 67, jag har varit på många meetings under dessa 25 år! Har du ?????
Men grabbar!
Det är "kul" med meetings, därför önskar jag er lycka till..:thumbup:
Mvh
Lasse Palm
på nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....
på nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....
Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...
Om du inte vet!
Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.
Mvh
Lasse Palm
Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-01, 12:25.
Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...
ett fullskala fält torde väll vara lämpligt även för jet flyg??? om det nu inte är som en tvätt bräda ...... och nej boxning blir det inte ...
då kan ju du bli den första att testa palm !! ingen kommer ihåg en fegis
För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med..
Lasse,du har ju Laxåmeetinget o flyga jet på,om du inte vill flyga här så beklagar jag men det är inte mycket o göra åt.
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med.
Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...
Om du inte vet!
Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.
Mvh
Lasse Palm
Har själv ingen efarenhet av jet.
Men var mäkta imponerad av jetflygarna på ripa, som LAB uttryckte det landade mellan kaninhålen.
ja det vore kul om dansken vad han nu hette!?? kom och visade lite jet och framförallt visade upp sin snygga concorde i vallentuna lär han ju ha start sträcka så det räcker .. nåväl det verkar vara ett rejält gäng häromkring som allvarligt funderar på att ta sig dit ..
och lasse .... även om du inte tänker flyga jet så är det alltid lika kul med meetings .. ta med dig en propeller kärra istället då .. fär de har jag sett på dina bilder att du även fuskar med "riktiga" flygetyg
Kommentar