Rcff shootout 2009!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

    • maj 2006
    • 3464

    #31
    Det stämmer bra det. Men det är inte modellflygfältet vi ska hålla till på, utan "fullskalafältet" med 900 meter gräsbana alldeles intill. Åke Jansson opererar sin DC3'a från det fältet.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

    Kommentar

    • ssn
      • maj 2006
      • 796

      #32
      Iofs en bit att åka men det kan det vara värt!
      Sosen

      Kommentar

      • LIP
        • maj 2006
        • 1315

        #33
        Kommer att göra allt för att besöka detta meeting

        /Lasse

        Kommentar

        • Mikson
          • maj 2008
          • 206

          #34
          Detta vill man ju inte missa!!!:1headbang:
          Men som sagt så har man ju en gode bit att åka...:(

          / Micke.O

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #35
            Ursprungligen postat av Ultra Bandit
            Vad jag vet!
            Är Vallentuna fältet inget höjdar fält för Jetflyg..
            Det största i sverige (utan Jet!!) Hmm! Återstår att se!
            Det största i modellflyg sverige på evigheter!!! Njaaa!!Det kan man kanske diskutera!

            Kenneth 67, jag har varit på många meetings under dessa 25 år!
            Har du ?????


            Men grabbar!
            Det är "kul" med meetings, därför önskar jag er lycka till..:thumbup:

            Mvh
            Lasse Palm
            på nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
            sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....

            Kommentar

            • Ultra Bandit
              • aug 2008
              • 373

              #36
              Ursprungligen postat av kenneth67
              på nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
              sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....
              Kenneth!
              Du ber om det!!!:boxing:
              Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
              Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
              Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
              Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

              Om du inte vet!
              Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.

              Mvh
              Lasse Palm
              Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-01, 12:25.

              Kommentar

              • Sigun
                • aug 2007
                • 3942

                #37
                Ser ju rätt okey ut på bilden ..

                Zoomar man lite på google så ser man till och med lite folk och bilar på plats

                /Martin
                Bifogade filer

                Kommentar

                • genland
                  • maj 2006
                  • 1228

                  #38
                  Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                  Kenneth!
                  Du ber om det!!!:boxing:
                  Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
                  Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
                  Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
                  Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

                  Mvh
                  Lasse Palm

                  Hmm....blir det boxningsmatch också??:sarcastic:

                  Då lär man måsta åka ner o kolla.

                  Mvh Kent

                  Kommentar

                  • kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

                    #39
                    ett fullskala fält torde väll vara lämpligt även för jet flyg??? om det nu inte är som en tvätt bräda ...... och nej boxning blir det inte ...
                    då kan ju du bli den första att testa palm !! ingen kommer ihåg en fegis

                    Kommentar

                    • Ultra Bandit
                      • aug 2008
                      • 373

                      #40
                      Ursprungligen postat av genland
                      Hmm....blir det boxningsmatch också??:sarcastic:

                      Då lär man måsta åka ner o kolla.

                      Mvh Kent
                      RCFFs styrelse!
                      Ta nu inte det här så allvarligt, det var absolut ingen kritik mot er!

                      Tycker det är skit kul att ni gör nåt för medlemmarna i RCFF..

                      Det var bara Kenneths inlägg som jag inte kunde låta bli att kommentera!!

                      Mvh
                      Lasse Palm
                      Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-01, 12:32.

                      Kommentar

                      • bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

                        #41
                        För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med..
                        Lasse,du har ju Laxåmeetinget o flyga jet på,om du inte vill flyga här så beklagar jag men det är inte mycket o göra åt.
                        // Bokis

                        ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

                        Kommentar

                        • Mikson
                          • maj 2008
                          • 206

                          #42
                          Ursprungligen postat av bokis
                          För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med.
                          Väl talat! :thumbup:

                          Kommentar

                          • lassebetong
                            • mar 2007
                            • 1255

                            #43
                            Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                            Kenneth!
                            Du ber om det!!!:boxing:
                            Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
                            Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
                            Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
                            Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

                            Om du inte vet!
                            Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.

                            Mvh
                            Lasse Palm
                            Har själv ingen efarenhet av jet.
                            Men var mäkta imponerad av jetflygarna på ripa, som LAB uttryckte det landade mellan kaninhålen.

                            /lasse

                            Kommentar

                            • mulder
                              • nov 2006
                              • 1033

                              #44
                              Ursprungligen postat av lassebetong
                              Har själv ingen efarenhet av jet.
                              Men var mäkta imponerad av jetflygarna på ripa, som LAB uttryckte det landade mellan kaninhålen.

                              /lasse
                              Det måste ha varit Kalle o patrik som girade mellan kaninhålen, /Mulder

                              Kommentar

                              • kenneth67
                                • jun 2007
                                • 2545

                                #45
                                ja det vore kul om dansken vad han nu hette!?? kom och visade lite jet och framförallt visade upp sin snygga concorde i vallentuna lär han ju ha start sträcka så det räcker .. nåväl det verkar vara ett rejält gäng häromkring som allvarligt funderar på att ta sig dit ..
                                och lasse .... även om du inte tänker flyga jet så är det alltid lika kul med meetings .. ta med dig en propeller kärra istället då .. fär de har jag sett på dina bilder att du även fuskar med "riktiga" flygetyg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...