Rcff shootout 2009!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steffe

    • nov 2008
    • 168

    #361
    Vilka var oddsen för att ett lågtryck skulle "parkera" mitt ovanför Vallentuna denna helg. :(

    Synd att vädret bryter udden av ett sånt bra arrangemang även om vi fick se lite flygning på lördagen.

    Tack till er som lagt ner tid på detta, och hoppas att ni laddar om och gör det nästa år igen. Extra kul med utländska flygare, som man inte ser så ofta.

    /Steffe

    Kommentar

    • Johnny
      • mar 2007
      • 377

      #362
      Hei.

      Takk for ett helv........ bra meeting.
      Skal nå rulle Cessnaen ut av slepkjäran og sette den til törk.
      Jeg håper det blir samme sted og tid neste år.

      Mvh. Johnny.
      Mvh. Johnny.

      Kommentar

      • Slamsugaren
        • okt 2007
        • 286

        #363
        Är precis hemkommen från Stockholm,när jag närmade mig småland
        möttes jag av solen i full aktion TYPISKT!.Men vill bara säga att jag har haft
        det hur bra som helst ändå.Att träffa så många likasinnade som sprider sådan
        värme är helt otroligt. En stor applåd till alla som jobbat så hårt för att allt skulle fungera så bra Tack för att jag fick vara med om denna härliga helg!

        SLAMMISKRAMMAR PÅ ER!

        Kommentar

        • DanneG
          webmaster
          RCFF - Administratör
          • jun 2006
          • 671

          #364
          När vi kom till fältet i morse så möttes vi av en ny syn, där flygfältet låg igår fanns idag 3 st större sjöar, vi har tillbringat några timmar åt att dra lös de husvagnar som ville hem. Vi vill dock tacka alla piloter som trots vädret flög. Och vädret till trots hade vi nog 500-600 besökare på lördagen innan himmelen öppnade sig.

          Tack även till Bill Hempel och killarna från Harofly.
          /Daniel Gustafsson

          Radio: JR DSX9
          Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
          Heli: E-sky Belt CP
          Bil: Traxxas Slash 4x4
          Båt: Princess med Zenoah 26cc
          01010010010000110100011001000110

          Kommentar

          • Dawson
            • nov 2007
            • 60

            #365
            Tack för en jäkla rolig helg=) Det här var min första större meeting i svergie och efter det här blir det mera sånt
            Tråkigt med vädret var det bara, men de är inte så lätt o styra över vädrets makter.. Man fick iställe trotsa det och flyga ändå. Men all elektrik i kärran tycks ha klarat sig ändå

            Men återigen, tack för en sju jäkla rolig helg =)

            Kommentar

            • Pekkala
              • maj 2006
              • 1159

              #366
              Tack alla inblandade för en toppen helg!
              Kan bara föreställa mig hur det skulle vara med ett hyfsat väder.
              Hälsa och tacka den trevlige mannen med traktorn som drog upp husbilen åt oss:thumbup:
              MVH/Christer

              Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

              Kommentar

              • Jakob
                • maj 2006
                • 1840

                #367
                Nyss hemkommen efter en blöt helg på Vallentunafältet vill även jag tacka alla medverkande.Trots regnet var det toppen med fin flygning och många intressanta modeller.
                Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

                ____________________

                ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

                www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

                Kommentar

                • warben
                  • jan 2007
                  • 304

                  #368
                  Stort TACK alla långväga -kortväga gäster och piloter! Trots dåliga väderprognoser blev det en otrolig samling piloter och kärror, flyg i luften så fort det fanns möjlighet. Stort TACK till ALLA med arbetare ingen nämd ingen glömd. Ett speciellt TACK till Björn Ek som i veckor innan sett till fältet med klippning och annat, en sann flygentusiast! Stort Tack till Åke Jansson som också gjort denna träff möjlig, tyvärr gjorde inte vädret det möjligt att få se DC trean i snygg förbiflygning! Vi ser redan fram emot Shootout 2010!
                  Tobbe Benckert
                  Meetingansvarig

                  Kommentar

                  • wesse
                    • maj 2007
                    • 5864

                    #369
                    oj oj nu är man hemma igen efter en heldagsresa med felkörningar hit o dit

                    lite varm mat o en dusch gjorde susen..

                    Tack för alla goa skratt o tokigheter jag fått under vara med om under veckan:thumbup: ni glada härliga modellflygare kommer finnas länge i mitt hjärta...

                    Slammis o Jag lyckades även denna gång få trollgubben i andnöd...yehhh

                    Team Harrofly fick en plats i hjärtat efter deras ödmjuka härliga varma sätt:thumbup:

                    Fick även chansen att lära känna Bill Hempel och hans fru lite bättre och nu har jag insett att det är frun jag ska fjäska för om jag vill skaffa mig en 50%.. Bill ställde om min radio så nu rör sig alla roder med mixar så jag vet inte om jag kan flyga med dessa underliga saker....
                    Helt fastaskigt att Bill och Barbara ville gästa lilla Sverige och som trots regnfallen lovade att komma tillbaka hit:thumbup:

                    Norrmännen och Arvikabor sprider glada härliga feelingar som känns ända in i själen..yehhh

                    Det blev en härlig stund för oss alla tror jag och jag hoppas att arrangörerna som kämpade med regn och rusk fortsätter med dessa Shootouter år efter år..tusen tack till alla kämpar:thumbup:

                    Nu ska jag försöka dra ut förtält och modeller till torktumlaren har även lite film som kommer ut så småningom.....

                    Varje dag är en sällsam gåva och ingen dag är sig lik..

                    En kram till alla som vill ha o två till dom som ingen vill ta

                    Wesse

                    Kommentar

                    • gflesche
                      • feb 2009
                      • 14

                      #370
                      Vil bare hive meg på og takke for en fin helg selv om ikke været var med oss i år kommer vi tilbake neste år:thumbup:
                      Mvh Geir

                      Kommentar

                      • LIP
                        • maj 2006
                        • 1315

                        #371
                        Får falla in i Christers tack för ett toppenbra arrangemang.

                        Och jag vill också sända ett ytterligare tack till killen med traktorn.

                        Återkommer gärna nästa år.

                        /Lasse

                        Kommentar

                        • AmRi
                          • jan 2009
                          • 223

                          #372
                          Tack för ett mycket trevligt och sevärt meeting med mycket trevliga arrangörer och mycket good mat på kvällen! Ser fram emot nästa år!

                          Kommentar

                          • Högberg
                            • jan 2009
                            • 5

                            #373
                            Måste bara säga tack till en riktigt trevlig flyg helg, med tanke på vädret flögs de mycket. Och mycket fina kärror fick man se. (fortfarande imonerad av moki 400 ljudet) och 6cylindriga boxern
                            Men mest imonerad av allt trevligt folk man ha träffa, kan inte glömma harley davidson inimitationen i mat tältet ännu skrattar bara ja tänker på de
                            Riktgit bra arangemang som vi gärna kommer tillbaka till nästa år igen, de är ju inte så långt
                            Nyss hemkommen till Piteå igen det regnar här med..

                            Mvh Håkan & Jenny

                            Kommentar

                            • QatHome
                              • maj 2006
                              • 701

                              #374
                              Låter ju som det var ett härligt meeting trots vädret och skulle gärna ha varit med men jobbet satte käppar i hjulet för mig. Nästa år ska jag bara dit oavsett vad dom på jobbet kan ha för åsikter
                              Powered by Joy and a LiPo pack

                              Kommentar

                              • info@hawkturbine.com
                                • sep 2008
                                • 30

                                #375
                                Hej
                                Tack för ett fint meeting.
                                Nu har F15 torkat (har aldrig varit så blöt!!!) och jag har bytt styrvajern som gick av i starten. Man kanske skulle bygga ett par pontoner som backupp för våta gräsfällt?

                                Ser fram emot ett nytt meeting i sol nästa sommar!
                                /Anders

                                Kommentar

                                Arbetssätt...