Vad ska jag välja?
Kollaps
X
-
-
Nu är det alltid lite omständigt med sådanna här kontaker. Jag tycker man ska använda största delen (plasten) för att definera hane/hona men det tycker tydligen inte resten av världen
. Detta sitter på batterierna (hona enligt alla andra):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...g_GENUINE.htmlKommentar
-
Hehe, jag använder stiften för att definera hane/hona men tänkte att det kanske var tvärt om iallafall, alltså som du vill definera det
Har kollat på massor av bilder nu och kommit fram till att jag fått fel (och det även enligt min definition) så det blir tyvärr inget flyga i helgen :(Kommentar
-
Kontakter hör till saker man inte ska snåla för mycket med utan köpa hem så du har ett gäng av alla sorter du använder (både hanar och honor). XT60 är ju inte så dyrt... Det kommer alltid tillfällen då du ska löda på ett annat batteri eller göra en extra laddningskabel o.s.v. Borde ju dock inte vara så svårt att få tag på/låna en XT60 lokalt då många flyger med dem nu.Kommentar
-
Har du fått tag på M2-skruv ännu eller är behovet försvunnet?
Om du fortfarande behöver M2 så kan jag (åtminstone om du bor i Stockholmstrakten) rekommendera Sifverts som är en skruvbutik på Lindhagensgatan i Stockholm. Angående deras sortiment kan vi säga så här: De skruvar som du inte kan köpa där, behöver du inte!Kommentar
-
Haha, Om du visar mig M2 vingmuttrar så är jag övertygad
(ioförsig kanske inte klassas som skruv).
(Som referens kan jag säga att jag sökt M2 vingmuttrar med ljus och lykta LÄNGE. M2 finns med i såväl japansk som kinesisk standard för vingmuttrar men jag har fortfarande inte hittad en källa någonstans i hela världen så länge jag inte är beredd att betala en kinesik fabrik för att producera några kilo av dom...)Kommentar
-
Nu har jag byggt om lite med två Flyduino-plattor istället för cd-spinden som bas då jag tyckte att det blev lite ostabilt och så ville jag även dra nytta av den integretade strömfördelningen i Flyduino-plattan.
Mottagaren fick precis plats under KK-kortet om man tog av toppen på lådan
Buntband funkar till det mesta :P
Imorgon ska förhoppningsvis batteriet monteras och allt ska testas för första gången
Kommentar
-
Mm, det som är stora skillnaden mellan de billigare kk-korten och t.ex OpenPilot CC. Det går få båda att flyga nästan lika bra men det krävs mycket mera jobb med kk-kortet. (Jag har kunnat göra ordentliga flygturer med CC i samtliga mina multikoptrar första gången de lyft, dock så bör man ju finjustera iallafall)Kommentar

Kommentar