Vad ska jag välja?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Antingen klämma egna kablar eller så.. http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1728

//Matte

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
      • 172

Tack Matte

Joo.......om man nu skulle vilja klämma egna kablar....bara för att det är kul...LOL...

vad är det för kontakt typ man ska leta efter....vad heter honan i det här fallet ?

sorry men jag är verkligen nybörjare.......
      Senast redigerad av mickmick; 2011-09-19, 16:16.

Kommentar

• Poffe
        • aug 2011
        • 27

Fan vad det är trist att ligga med feber och skit!

Har inte blivit mycket gjort senaste tvä veckorna pga sjukdom och sen massa jobb att ta igen efter det men nu till helgen ska det byggas och förhoppningsvis provflygas

Kommentar

• Poffe
          • aug 2011
          • 27

Snabb fråga, visst är det en XT60 hona som sitter på Turnigy Lipo:t? Beställde en hane för att koppla ihop det men fick en likadan som den som sitter på lipo:t så då blev jag lite fundersam och jag helt missuppfattat det hela eller om de helt enkelt skickat fel.

Kommentar

• Malx
            • jun 2011
            • 94

Nu är det alltid lite omständigt med sådanna här kontaker. Jag tycker man ska använda största delen (plasten) för att definera hane/hona men det tycker tydligen inte resten av världen . Detta sitter på batterierna (hona enligt alla andra):
            http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...g_GENUINE.html

Kommentar

• Poffe
              • aug 2011
              • 27

Hehe, jag använder stiften för att definera hane/hona men tänkte att det kanske var tvärt om iallafall, alltså som du vill definera det

Har kollat på massor av bilder nu och kommit fram till att jag fått fel (och det även enligt min definition) så det blir tyvärr inget flyga i helgen :(

Kommentar

• Malx
                • jun 2011
                • 94

Kontakter hör till saker man inte ska snåla för mycket med utan köpa hem så du har ett gäng av alla sorter du använder (både hanar och honor). XT60 är ju inte så dyrt... Det kommer alltid tillfällen då du ska löda på ett annat batteri eller göra en extra laddningskabel o.s.v. Borde ju dock inte vara så svårt att få tag på/låna en XT60 lokalt då många flyger med dem nu.

Kommentar

• MrOvanhill
                  • jan 2008
                  • 468

Har du fått tag på M2-skruv ännu eller är behovet försvunnet?

Om du fortfarande behöver M2 så kan jag (åtminstone om du bor i Stockholmstrakten) rekommendera Sifverts som är en skruvbutik på Lindhagensgatan i Stockholm. Angående deras sortiment kan vi säga så här: De skruvar som du inte kan köpa där, behöver du inte!
                  Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
                  Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• Poffe
                    • aug 2011
                    • 27

Tack för tipset!

Jag har inte hittat det nånstans än utan kört på buntband ändå länge men ska nig försöka svänga förbi där nån dag och skaffa ett par i alla fall!

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                      • 172

HobbyKing hade M2 skruv senast jag kollade där...........men du kanske letar efter en lokal butik ?

Kommentar

• Poffe
                        • aug 2011
                        • 27

Jo, helst lokal så man inte måste vänta två veckor för att få grejorna

Kommentar

• Malx
                          • jun 2011
                          • 94

Ursprungligen postat av MrOvanhill
                          Angående deras sortiment kan vi säga så här: De skruvar som du inte kan köpa där, behöver du inte!
                          Haha, Om du visar mig M2 vingmuttrar så är jag övertygad (ioförsig kanske inte klassas som skruv).
                          (Som referens kan jag säga att jag sökt M2 vingmuttrar med ljus och lykta LÄNGE. M2 finns med i såväl japansk som kinesisk standard för vingmuttrar men jag har fortfarande inte hittad en källa någonstans i hela världen så länge jag inte är beredd att betala en kinesik fabrik för att producera några kilo av dom...)

Kommentar

• Poffe
                            • aug 2011
                            • 27

Nu har jag byggt om lite med två Flyduino-plattor istället för cd-spinden som bas då jag tyckte att det blev lite ostabilt och så ville jag även dra nytta av den integretade strömfördelningen i Flyduino-plattan.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0787.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,2 KB
ID: 483076

Namn: IMG_0785.jpg
Storlek: 57,9 KB
ID: 483077

Mottagaren fick precis plats under KK-kortet om man tog av toppen på lådan

Namn: IMG_0788.jpg
Storlek: 63,1 KB
ID: 483078

Buntband funkar till det mesta :P

Namn: IMG_0786.jpg
Storlek: 58,1 KB
ID: 483079

Imorgon ska förhoppningsvis batteriet monteras och allt ska testas för första gången

Kommentar

• Poffe
                              • aug 2011
                              • 27

Igår tog den sina första svajiga decimetrar över marken. Kommer krävas en del träning och finjustering märkte man ju snabbt men det ska nog gå att få till det här

Kommentar

• Malx
                                • jun 2011
                                • 94

Ursprungligen postat av Poffe
                                Igår tog den sina första svajiga decimetrar över marken. Kommer krävas en del träning och finjustering märkte man ju snabbt men det ska nog gå att få till det här
                                Mm, det som är stora skillnaden mellan de billigare kk-korten och t.ex OpenPilot CC. Det går få båda att flyga nästan lika bra men det krävs mycket mera jobb med kk-kortet. (Jag har kunnat göra ordentliga flygturer med CC i samtliga mina multikoptrar första gången de lyft, dock så bör man ju finjustera iallafall)

Kommentar

Arbetssätt...