3s 4000 4s 3300
DJI - Originalkonfiguration
Kollaps
X
-
Jag är oxå ny med F450 och redan 3'e flygningen så exploderade ena original propellern för mig. Kör nu med 10" Graupner, blev en helt annan maskin
Beställde från mikrokopter.nu Kanon service och låg i brevlådan dagen efter.
Kör med 3s 2200mah och 3s 3000mah. Har inte flygit mycket längre än 6min och då har jag fått in 1100-1300mah i 2200 lipo och 1300-1400mah i 3000 lipos, hysat lugn flygning med gimbal och gopro monterad.
Mvh,
DanneKommentar
-
Obehagligt!
Hej Danne och Tack för input!
Det här med Dji´s propellrar blir mer och mer obehagligt att höra, samtidigt som det är bra för oss blåbär att undvika missöden beroende på materialfel som vi inte känner till!
Man kan verkligen fundera på hur Dji tänker? - De har produkter i sitt sortiment som "vad jag förstår" ligger i framkant när det gäller teknik och prestanda. Om vi tar deras styrkort Naza som ett exempel, var och varannan flyger med det kortet och ser ut att vara nöjda.
De har stora fiffiga plattformar, gimbals som kostar en månadslön o.s.v.
- Ändå skickar de med propellrar i Flame Wheel satsen som inte fungerar för de flesta...
Ett märkligt drag av Dji... :huh:
/LasseBlåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
-
Placeringar av Nazan?
Hej!
Jag har sett lite olika placeringar av Nazan, den vanligaste "verkar" vara som bilden visar.
Bilden är lånad.
Nu funderar jag om det spelar någon roll var Nazan placeras, de som har den inne mellan plattformsdelarna har den mer skyddad och den utskjutande delen kan användas för exvis. en liten kamera. På den andra utskjutande delen på F450 tänkte jag placera radiomottagaren.
Får man sämre verkningsgrad på Nazan om den göms bland elsladdar och annat som också kommer att hamna inne i plattformen?
Många frågor blir det! :huh:
/Lasse
P.S. Nu suktar man efter en GPS också, men den får nog vänta ett tag... D.S.Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
-
Jag har min placerade i mitten mellan plattorna.
Har inte gjort några mätningar men inbillar mig att den borde känna alla vinklar bättre om den sitter i mitten.
Du bör inte ha sladdar som kan ligga och vibrera mot ett gyro. inte heller ha spända kablar inkopplade i gyrot.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Har också satt min på mitten, då får man plats med gopro, mottagare ute på kanterna.
DJI har tagit fram nya proppar, som ska vara av bättre kvalitè, vet att grabbarna på mikrokopter.se mobbade dom ordentlig, och det höll, såg någon film på detta också.Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
Raptor 30/50 hybrid
+ en hel del annat skit på hyllorna.Kommentar
-
Verkar som dom för det mesta funkar men har en kompis som råkat ut för krasher 2 ggr pga att deras proppar smällt av.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Hej alla och Tack för input!
Kanske det är så att Dji har tagit åt sig av kritiken av olyckliga ägare till deras propellrar...
I den här filmen från Dji, inlagd 5 december 2012 visar man stryktåligheten på deras 10 tummare.
Hur man sedan ska veta om de propellrar man har är "nya" modellen, eller några gamla hyllvärmare framgår dock inte... (Nu har dessa proppar 3,8" pitch, de som levereras med satserna 4,5"). *Hmm*
Nåväl, Nazans placering enligt Dji skall ske mitt i plattformen, åtminstone om man använder den tillsammans med GPS vilket framgår av deras film.
- Det får bli som Dji visar, och det är ju samtidigt den "säkraste" platsen på farkosten.
Trevlig kväll
/Lasse
P.S. Bilden med Nazan placerad ute på en platta hittade jag hos en leverantör. - konstigt att de visar den monteringen... D.S.Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
-
Kul att dom skriver att man inte skall testa själv. kan det vara för att det är några special tillverkade just för dom testerna ?------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Jag kör nästan uteslutande med apc , tycker dom är riktigt bra till den pengen.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
DJI - Originalkonfiguration
Måste bara invända mot att "alla forum och alla användare" anser att DJI F450 och Naza är världsledande och i framkant när det gäller teknik och prestanda... Jag anser att Naza är nästan lika bra som den 90% billigare KK2. F450 är en OK ram för pengarna. Motorerna och fartreglagen håller standard Kina-kvalitet med div kallödningar osv. Propparna exploderar i luften, GPS RTH flyger bort osv... Det enda DJI gör bra är att sälja ett hyffsat balanserat paket, men det kostar ju därefter också.Kommentar

Kommentar