DJI - Originalkonfiguration

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lassekar
    • dec 2012
    • 279

Slut på att sukta...

Ursprungligen postat av Lassekar

P.S. Nu suktar man efter en GPS också, men den får nog vänta ett tag... D.S.
    Jaha!
    - Inte gick det att låta bli, nu är en GPS beställd från England. :sarcastic:
    Tycker det är spännande att beställa från lite olika företag, i slutänden blir det förhoppningsvis några favoriter.

Denna beställning gjordes hos: http://quadcopters.co.uk/ och så här långt har allt flutit på perfekt.
    Orderbekräftelse via mail kom direkt, efter 35 minuter leveransbekräftelse.
    Det ska bli spännande att se hur länge det tar innan paketet/avin droppar ner i brevlådan.

Vågade inte beställa GPS:en från Asien efter "allt" prat om piratprylar etc, etc...

Skoj är det

/Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Vågade inte beställa GPS:en från Asien efter "allt" prat om piratprylar etc, etc...
      Fegis ha ha , beställer du från de stora kinaföretagen Foxtech tex är det nog ingen risk
      Bor i Malmö
      Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Lassekar
        • dec 2012
        • 279

Ursprungligen postat av Stiffe
        Fegis ha ha , beställer du från de stora kinaföretagen Foxtech tex är det nog ingen risk
        Hej Stiffe!

Nickar instämmande, är nog lite försiktig av mig. :blush:
        - Nu skiljer det mindre än 10 kronor i pris på GPS:en mellan företagen, så det är ingen större katastrof. *Blink*

Sedan börjar det Kinesiska nyåret, hör vad Bruce sa om det för någon vecka sedan.

Trevlig kväll

/Lasse

Kommentar

• Lassekar
          • dec 2012
          • 279

Snabb leverans!

Jaha!
          - Inte gick det att låta bli, nu är en GPS beställd från England. :sarcastic:
          Tycker det är spännande att beställa från lite olika företag, i slutänden blir det förhoppningsvis några favoriter.

Denna beställning gjordes hos: http://quadcopters.co.uk/ och så här långt har allt flutit på perfekt.
          Orderbekräftelse via mail kom direkt, efter 35 minuter leveransbekräftelse.
          Det ska bli spännande att se hur länge det tar innan paketet/avin droppar ner i brevlådan.

Skoj är det

/Lasse
          Idag kom GPS:en!

Klicka på bilden för större version

Namn: 2013-02-11-Naza-GPS.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,1 KB
ID: 494727
          - Sex dagars leveranstid från England, det är perfekt. :dance3:

Nu ska det byggas

/Lasse

Kommentar

• Lassekar
            • dec 2012
            • 279

Propellerbrotsch från Conrad.

Det blev en bunt propellrar som jag tidigare skrivit, dessvärre har de 6 mm axelhål och motorerna har 8 mm axel. Det blir till att ta upp hålen och då behövs det en brotsch, man ska inte försöka borra upp hålen har jag läst mig till...
            Hej!

Namn: Propellerbrotsch.jpg
Storlek: 36,8 KB
ID: 494800
            En propellerbrotsch från Conrad dök upp i fredags, det var intressant att testa funktionen.

Resultat:
            Brotschen fungerade utmärkt i propparna från HK, nu "kändes" materialet mjukt och enkelt att bearbeta, men i alla fall.
            - Jag är mycket nöjd! :eagerness:

Namn: Propeller-brotschad.jpg
Storlek: 178,7 KB
ID: 494801

Nu tycket jag att ett 8 mm hål i propparna kanske är i mesta laget "med facit i hand"! Det ska bli spännande att se om de håller, - eller om bearbetningen blir för mycket vid flygning... :huh:

Trevlig söndag

/Lasse

Länk: http://www.conrad.se/PROPELLERBROTSC...-swe&pi=224892

Kommentar

• SteffeB
              • jun 2011
              • 888

Vad kör du med för proppar?

Kommentar

• Lassekar
                • dec 2012
                • 279

Ursprungligen postat av SteffeB
                Vad kör du med för proppar?
                Hej SteffeB!

Beställde en bunt "Slow Fly Electric Prop" från HK i 9" och 10" dimension.
                - Hoppas på 10-tummarna med 4,5" pitch.
                Det är en billig variant, jag vet, men passar förhoppningsvis bra i början = Räknar med att krascha! :blush:

Trevlig söndag

/Lasse

Länk: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...5SF_4_pc_.html

Kommentar

• Timtimtim
                  • apr 2012
                  • 838

Vad har du för gain inställda i assistenten? och hur viktigt är det att alla värden är helt korrekta vid första flygningen? crash annars?

Kommentar

• Lassekar
                    • dec 2012
                    • 279

Loggbok?

Ursprungligen postat av Timtimtim
                    Vad har du för gain inställda i assistenten? och hur viktigt är det att alla värden är helt korrekta vid första flygningen? crash annars?
                    Hej Timtimtim!

Jag har inte hunnit göra några exakta inställningar ännu, men det finns säkert andra på det här eminenta forumet som har några grundvärden.

Tänkte sätta mig ner på söndag och fixa det sista, har alldeles för mycket sidoprojekt som tar sin tid och rör till det... Tankemässigt!

Tror jag ska fixa en "Loggbok" för flyget, - så man kan skriva ner allt man gör och inte har gjort! :huh:

Trevlig torsdag

/Lasse

Kommentar

• Sickan
                      • jul 2012
                      • 1080

Det kommer att gå alldeles utmärkt att flyga med standardinställningarna, det är jag övertygad om och det har aldrig varit något problem för mig

Tycker till och med att det är där man bör börja och sedan justera in sin unika farkost från den punkten.

Nazan i atti och gps-atti läge är väldigt snäll, även när gains är off

--
                      S
                      --
                      Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                      , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                      Youtube
                      Vimeo

Kommentar

• Timtimtim
                        • apr 2012
                        • 838

Är detta standardinställningarna? Klicka på bilden för större version

Namn: QWmDcYA.jpg
Storlek: 27,6 KB
ID: 495001

Kommentar

• Ryssen

• jan 2013
                          • 52

Är detta standardinställningarna? [ATTACH=CONFIG]37382[/ATTACH]
                          Ser ut som det. Jag flyger fortfarande med samma orginal inställningar som assistansen börjar med, funkar kanon både för FPV och på lastad med prylar som en åsna, och till busflygning. Så koppla ihop o flyg.
                          Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
                          Raptor 30/50 hybrid

+ en hel del annat skit på hyllorna.

Kommentar

• PÖ
                            • maj 2007
                            • 499

Det där är nog någons rekommenderade inställningar. Standard är allt på 100

Kommentar

• Timtimtim
                              • apr 2012
                              • 838

De jag länkade menar du? de är tagna direkt från manualen som går att ladda hem från djis hemsida och står under "rekommenderade inställningar" så det är alltså bättre att köra allt på 100 istället menar du?

Kommentar

• Ryssen

• jan 2013
                                • 52

Jag tycker att du skall börja med dom värdena som assistansen ger dig och test flyga, funkar det inte får du börja labba med värdena.
                                Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
                                Raptor 30/50 hybrid

+ en hel del annat skit på hyllorna.

Kommentar

Arbetssätt...