DJI - Originalkonfiguration

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PÖ
    • maj 2007
    • 499

Vad konstigt att dom inte har nån rekommendation för 3s 10". Den kommer flyga stabilt på 100 till att börja med men lite segt. Justera upp värdena var för sig tills du är nöjd

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Man bör börja med standardinställningar.

PÖ hur kan du veta att det kommer funka bra med 100 ? har du en maskin med exakt samma setup och vikt ?

Jag ser varje maskin som en individ , och 10" propp betyder det att det alltid är samma ? det finns väl olika stigning på dom
      kan bli enorm skillnad på propp och propp.
      jag fick justera min maskin när jag bytte från billig skitpropp till apc .

kort sagt så säger jag , det finns inga standard värden någonsin varje maskin lever sitt liv.
      ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
      |FPV STUFF|
      |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
      |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
      | DJI Inspire 1 |
      |TERMIK OCH HANG |
      |
      Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• PÖ
        • maj 2007
        • 499

Det jag menade var att 100 är standardvärdet innan man har rört inställningarna och att han kan utgå från det utan att vara orolig för en krasch pga för höga gains

Kommentar

• Timtimtim
          • apr 2012
          • 838

Vilka proppar är att rekommendera? 8 eller 10? vad passar bäst till vad?

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Ursprungligen postat av Timtimtim
            Vilka proppar är att rekommendera? 8 eller 10? vad passar bäst till vad?
            Det kan nog vara en smaksak men jag trivdes bra med 8or på 4s. Jag upplevde då, och nu på andra plattformar, att mindre proppar fungerar bättre i vind vid finflygning

När jag bytte till Graupner gick jag upp på 9x5.

--
            S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
            --
            Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
            Youtube
            Vimeo

Kommentar

• slaffe
              • sep 2012
              • 183

Jag kör 10x5 graupner till ett 3S och upplever att den är ganska slö när det gäller vind. Den åker gärna lite fram och tillbaka när det kommer lite lätt vind. Antar att 8x propparna är lite rappare än 10x*

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

även jag föredrar 8 " 4cell setup , känns lite mer "direkt" då . med 4cell 2200 va den riktigt pigg dock ingen enorm flygtid
                ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                |FPV STUFF|
                |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                | DJI Inspire 1 |
                |TERMIK OCH HANG |
                |
                Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Lassekar
                  • dec 2012
                  • 279

Premiärflygning

Hejhopp, nu är oskulden tagen!

Idag blev det äntligen av, jag har flugit för första gången i mitt liv, och det gick bara bra. :icon_pray:

Plattformen är en originalkonfigurerad DJI Flame Wheel F450 med en Naza + GPS. Det enda som inte är original är propellrarna, istället är det en snikvariant från HobbyKing i storlek 10" x 4,5", batterierna är Zippy Compact 3S på 2700 och 4000 mAh. Radion är en Spektrum DX8 och mottagaren en Spektrum AR6210.

Inför premiären valde jag att inte använda Fail Safe eller Voltage Monitoring, plattformen är således helt "basic".

Det var lite pirrigt att starta plattformen och lyfta, men den spann som en katt och flög fint direkt. Efter första flygturen som pågick i nästan 4 minuter bytte jag batteri och flög ytterligare 8 minuter.

Nu ska jag ladda batterierna och förhoppningsvis få tid med lite flyg i morgon också. :scared:

Flyghälsningar

/Lasse

-----

En sak till!

Varmt Tack till alla er som varit hjälpsamma här på forumet, utan era tips och råd hade inte plattformen kommit upp i luften! :thumbup:

Filmen är suddig, jag hade lånat ut kameran för att filma/fota en liten fin hundvalp, förmodligen har den slickat på objektivet. Nu är det rengjort, så nästa film blir förhoppningsvis lite skarpare! *Ha-Ha*

Tack igen

/Lasse
                  Senast redigerad av Lassekar; 2013-04-03, 22:59. Anledning: En sak till!
                  Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Grattis!!

Välkommen upp i luften

--
                    S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                    --
                    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                    Youtube
                    Vimeo

Kommentar

• Mr J
                      • maj 2006
                      • 4130

Stort Grattis!
                      /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Lassekar
                        • dec 2012
                        • 279

Hej Sickan och Tack för det!

- Det är otroligt, men jag känner fortfarande lite euforiska känslor efter flygningen.
                        Nu gäller det bara att öva och öva, sen är det "tänkt" att det ska bli lite större grejor...

Ha det Gôtt

/Lasse

Kommentar

• Lassekar
                          • dec 2012
                          • 279

Hej Mr J!

Tackar, - tänk att det skulle ta snudd på 55 år innan man upptäckte den här härliga (spännande) hobbyn. :scared:

Ha det Gôtt

/Lasse

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Det verkar mycket lättflugen, då väntar vi på att de första filmerna skall dyka upp snart.

Balsa regn
                            DS-24 operatör.
                            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• remsan
                              • jul 2012
                              • 595

vilken glädje grattis!!!! jag kommer också ihåg känslan när quaden lyfte för första gången
                              .................................................. .............
                              http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• Lassekar
                                • dec 2012
                                • 279

Hej Kenneth E och Tack för kommentaren!

Plattformen var tänkt som en instegsmodell i hobbyn, och när spakkänslan kändes okey var planen att våga lyfta en "riktig" kamera, då med en större copter.

Men efter att ha sett på alla schyssta FPV-filmer är jag väldigt sugen på att utrusta "lilleplutt" med något FPV system, kanske för film också.

Ha en fin torsdag

/Lasse

Kommentar

Arbetssätt...