Quadcopter CC3D faller "omotiverat". Varför? (video i inlägg)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boar
    • jan 2015
    • 128

Jag kör alltid med satellitmottagare om jag skall flyga med diverse skymd sikt. Särskilt om du använder DSM2, och inte DSMX. LemonRX har billiga DSM2/DSMX mottagare med satellit, prova dom då det ser ut som om du kör orangerx. 90 grader mellan antennerna ger en förvånandsvärt bra ökning på signalstyrkan :p

Kommentar

• krisen
      • feb 2015
      • 38

Ursprungligen postat av Boar
      Jag kör alltid med satellitmottagare om jag skall flyga med diverse skymd sikt. Särskilt om du använder DSM2, och inte DSMX. LemonRX har billiga DSM2/DSMX mottagare med satellit, prova dom då det ser ut som om du kör orangerx. 90 grader mellan antennerna ger en förvånandsvärt bra ökning på signalstyrkan :p
      Satellitmottagare? Vad är det för skillnad?

Jag har en Spektrum AR610 just nu.

Kommentar

• Boar
        • jan 2015
        • 128

Satellitmottagare är en extra "mottagare" som sitter på en kabel, och ger ytterligare antenner. Man monterar dom gärna i andra änden av quaden typ. Ibland när quadcopters vrider sig etc, med tanke på all kolfiber, kan radion snabbt tappa kontakt, då den i effekt hamnar i radioskugga och blockeras av allt annat. Med satellitmottagare, har man 2 extra antenner i en annan orientation, så man tappar sällan kontakt.

Allt det har ju givetvis att göra med hur dina antenner etc sitter monterade också.

AR610 kan inte ha satelliter, det är 6210 som har det.

Jag kör LemonRX rakt igenom, typ LM0028 för 6 kanal. Inklusive satellit ligger dom på runt 250:-

Kommentar

• Redrobjem
          • nov 2014
          • 327

Ursprungligen postat av Boar
          Satellitmottagare är en extra "mottagare" som sitter på en kabel, och ger ytterligare antenner. Man monterar dom gärna i andra änden av quaden typ. Ibland när quadcopters vrider sig etc, med tanke på all kolfiber, kan radion snabbt tappa kontakt, då den i effekt hamnar i radioskugga och blockeras av allt annat. Med satellitmottagare, har man 2 extra antenner i en annan orientation, så man tappar sällan kontakt.

Allt det har ju givetvis att göra med hur dina antenner etc sitter monterade också.

AR610 kan inte ha satelliter, det är 6210 som har det.

Jag kör LemonRX rakt igenom, typ LM0028 för 6 kanal. Inklusive satellit ligger dom på runt 250:-
          så det har alltså inget med satelliter att göra?

Kommentar

• Boar
            • jan 2015
            • 128

Inte med satelliter i omloppsbana nej. Satellit är ju något som roterar runt nåt annat, så det används nog som ord för att beskriva nåt mindre som är anslutet till något större.

I det här fallet är det en liten slavmottagare ansluten till en större.

Typ såhär:

Kommentar

• krisen
              • feb 2015
              • 38

AR610 har ju två st antenner, en kort och en lång. Hur ska man placera dessa på bästa sätt? Den långa har jag dragit rätt upp över quadden på ett buntband, men den korta sitter ju där den sitter i kroppen.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1654.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,4 KB
ID: 504487

Kommentar

• the_storm
                • apr 2013
                • 355

Antennerna ska placeras i 90 graders vinkel från varandra. Om ena antennen pekar rakt upp bör den andra peka framåt, bakåt, höger eller vänster.

Kommentar

• Boar
                  • jan 2015
                  • 128

Kolfiber är ledande (om det inte är en glasfibercopter), så strappa inte fast antennerna i kolfibern, det kan få lite oanade effekter. Samt se till att dom pekar 90 grader från varanda (en ut åt sidan, en uppåt tex)

Kommentar

Arbetssätt...