Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr. Rosso
    • mar 2015
    • 145

Jag antar nya varvet

Kommentar

• Bberg
      • sep 2015
      • 19

Så här ser det ut på campingen, gick aldrig in utan filma från vägen. fins även lite utrymme bakom träden som jag inte vet hur det ser ut.

Kommentar

• kronblom
        • maj 2012
        • 319

Vi stannade till där i lördags en sväng. Jag själv tyckte det var rätt nice. Går man över diket och sedan vänster så finns det ett bra ställe. Tycker jag iaf. Självklart så finns inte campingen kvar som den "gamla" google bilden visar.

Bifogade filer
        Senast redigerad av kronblom; 2015-10-21, 13:26.

Kommentar

• KiteAnton
          • jun 2015
          • 75

Testade campingen igår och jag håller med, tycker det stället är rätt bra.

Kommentar

• Bberg
            • sep 2015
            • 19

Är det nån som ska flyga på lördag?

Kommentar

• KiteAnton
              • jun 2015
              • 75

Inte omöjligt om det är bra väder.

Kommentar

• Bberg
                • sep 2015
                • 19

kom just på att jag ska jobba på lördag, vet inte riktigt när jag e klar , men om du vill kan du gärna skriva när du tänkt dra dit så kan jag se om jag hinner =)

Kommentar

• KiteAnton
                  • jun 2015
                  • 75

Får nog revidera mitt tidigare svar. Testade campingen idag igen och tappade oturligt nog radiotäckning så quaden föll ner och sen hittade jag den inte, ev ligger den i ån [emoji27] . ska fortsätta leta lite imorgon men jag tror nog tyvärr den är försvunnen ... Om någon hittar en zmr250 vid campingen där så säg till.

Inväntar de sista delarna inkl bla kamera för min nya setup så blir förhoppningsvis inte fast på marken för länge...

Kommentar

• Bberg
                    • sep 2015
                    • 19

Tråkigt att höra ! Det e nog inte frågan om, utan när det händer för mig med =(

Kommentar

• Mr. Rosso
                      • mar 2015
                      • 145

Fan vad surt :( Vet du ungefär vart den gick ner?

Kommentar

• KiteAnton
                        • jun 2015
                        • 75

Inte så exakt. Gjorde misstaget även att inte "titta klart" utan så fort jag tappade kontrollen så tog jag av googles och rörde mig bortåt där det var.

Tyvärr ligger ju ån/bäcken där längst med hur jag körde samtidigt som det blåste kraftigt åt det hållet så... Var där idag igen o letade lite men hittade inget, troligtvis ligger den i ån.

Ser den som förlorad nu, blir nästa setup som gäller istället. Beställde en dvr så ifall det händer igen blir det kanske lättare att hitta då.

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Tråkigt :(

Förresten om ni inte redan provat bör ni testa Betaflight ! Jag har själv skippat alla uppdateringar sen 1.9 till Naze då jag inte har tålamod att tuna men med Betaflight är det mesta redan kirrat från början och flyger som en dröm.
                          Man behöver inte mecka i CLI bara fixa basic sakerna i UI:t.

En grej kan man behöva fixa är att uppdatera till BLHELI 14.1 om man kör med det då standard looptime i Betaflight är 1000 vilken kan göra så reglagen går in i programeringsläget.

Testade först igår med mina RG20 som hade 14.0.x då det stod att det skulle funka om man körde oneshot men såfort jag börja gasa kom dom fina programeringstruddelutterna från reglagen. La in 14.1 imorse och testa en snabb sväng och det funka galant.

Luxfloat är ritkigt grymt nu med alla förbättringar.

Kommentar

• kronblom
                            • maj 2012
                            • 319

Jag tog mig till campingen för en snabb morgontur, men det gick så där. Det är något skumt sedan alla krascher i förra vecka. Vet inte ifall det är Esc, motor eller naze. Se klipp nedan. I klippet har jag gett ca 20% gas och sedan släpper jag sändaren.

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Låter som nån propp smattrar mot någonting. Antar du kollat propparna. Råkat själv sätta fel sort på fel motor även om jag dubbelkollat innan senast igår. Min välte typ sådär du så därför jag tänkte jag frågar. Möjligen att höger propparna ser ut att ta i varandra men svårt att se. Detta kanske ger mindre kraft och den välter.

Annars vet jag inte.
                              Senast redigerad av Copterdude; 2015-10-24, 11:33.

Kommentar

• Bberg
                                • sep 2015
                                • 19

Vad är det som låter
                                Skit i motorn ? Har läst att nån har haft förlånga skruvar.
                                Det ser ju ut som en motor inte har tillräcklig kraft, kolla lindningarna visuellt, ser du inget kan du ju Ohm-mäta liningarna.
                                Kanske en magnet som har lossnat?
                                kan vara nån lödning på Esc'n som hänt något med, eller så e den trasig.

Ps. motorerna snurrar med 2 faser också men är svagare och det jag sett så har dom reagerat konstigt på gasen.

Kommentar

Arbetssätt...