Wookong hjälp!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Defuncta
    • maj 2012
    • 563

Ursprungligen postat av DrHanke
    Vad har du för ackar? Låter som att ackarna inte orkar hålla spänningen tillräckligt, jag gissar att du får i nånstans mellan 3000-3800mah efter en flygning i varje ack?
    Okay, kör med turnigy nano tech 6ah, flög med zippy förut men de var helt värdelösa, fick ca 2 min flygtid. Ska man alltså investera i dyra ackar?

Kommentar

• Defuncta
      • maj 2012
      • 563

Ursprungligen postat av zooks
      Kör du med 12Ah och en vikt på 3,8kg så bör du få betydligt mer än 7-8minuter...
      Det är inte så att du har skrivit fel i eCalc, eller har du två 6Ah accar?
      Allt väger 4,8 kg med batterier, men vikten man fyller i är väl exl. Batterier?

Kommentar

• SteffeB
        • jun 2011
        • 888

Nej, vikten är väl totalvikten?

Vad är det som väger så mycket på maskinen? Vad väger gimbalen? Ramen?

Min Y6 väger 3,9kg med allt, då flyger jag 8-10 minuter om jag drar ur acken 8A med 2x4s5000ack på 11x4,7 proppar, Zippy ackar på 40C. Flyger dock bara 6minuter innan jag fegar ur och börjar ta mig ner.

Kommentar

• Defuncta
          • maj 2012
          • 563

Ursprungligen postat av SteffeB
          Nej, vikten är väl totalvikten?

Vad är det som väger så mycket på maskinen? Vad väger gimbalen? Ramen?

Min Y6 väger 3,9kg med allt, då flyger jag 8-10 minuter om jag drar ur acken 8A med 2x4s5000ack på 11x4,7 proppar, Zippy ackar på 40C. Flyger dock bara 6minuter innan jag fegar ur och börjar ta mig ner.
          Okay eftersom den angav vikt per batteri cell så trode jag att den räknade med batterivikten automatiskt.

Jag vet inte varför den väger så mycket hehe. Ram drygt 1 kg, stativ 400g, motorer 600g?, esc, wookong, iosd, video tx, hdmi konverter, nex5n 2x6ah 4s 1,2 kg. Men nu när jag börjar räkna på de fattar ja inte hur den kan väga 4800g som den vägde på köksvågen här hemma.

Kommentar

• Defuncta
            • maj 2012
            • 563

Ni som flyger med wkm har ni uppdaterat till firmware 5.18? Har hört att det är problem att motorerna kan stänga av sig i luften. Jag har uppdaterat till 5,18 och är lite orolig.

Så vad flyger ni andra med?

Kommentar

• Sickan
              • jul 2012
              • 1080

Ursprungligen postat av Defuncta
              Ni som flyger med wkm har ni uppdaterat till firmware 5.18? Har hört att det är problem att motorerna kan stänga av sig i luften. Jag har uppdaterat till 5,18 och är lite orolig.

Vet inte och är inte hemma och kan kolla men när släpptes den?

--
              S
              --
              Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
              , ADS 400-Q/Naze32

Blog
              Youtube
              Vimeo

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Ursprungligen postat av Defuncta

Jag kör med 5,18 och det enda jag märkt är att motorerna hackar lite när man trottlar på i början , men när man kommer upp i luften inga problem

5,18 kom 30/1 men såg nu att det finns en 5,20 som de ersatt 5,18 med kom idag 19/2 ?
                Bor i Malmö
                Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Defuncta
                  • maj 2012
                  • 563

Ursprungligen postat av Sickan
                  Vet inte och är inte hemma och kan kolla men när släpptes den?

--
                  S
                  Är inte heller hemma nu så blir lite osäker vilken jag har. Men verkar som att 5.20 släpps idag..

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Då har jag inte 5.18 och definitivt inte 5.20

--
                    S
                    --
                    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                    Youtube
                    Vimeo

Kommentar

Arbetssätt...