Funfly Naze32 / AfroMini
Kollaps
X
-
-
En sådan här måste man ju bara ha.:thumbup:
Väntar just nu på svar från sparkfun angående bästa fraktalternativ.
The maiden flight of the Blackbox flight data recorder I'm developingKommentar
-
Första beta testet av Naze32 blackbox på en trikopter.
Har ett för slött sd kort så den hinner inte skriva all data.
Kommentar
-
Håller på med min första Afromini.
Har kört vanliga Naze tidigare.
Några frågor:
Går det montera en Buzzer på Afromini?
Hittar ingen info om det.
Någon som kopplat in Frsky Telemetri på Afrominin?
På vanliga Naze är det ju enkelt med egna pinnar.
/MackeSenast redigerad av mackez; 2014-12-09, 15:17.Kommentar
-
Hjälp!
Precis det här problemet har jag med mitt Naze32-kort just nu. Det funkade först fint och jag laddade in senaste firmwaren. Sen surfade jag runt lite i baseflight och kopplade in och ur några gånger och nu får jag alltsom oftast inte kontakt med kortet. Som Markus skriver: Får endast att serieporten lyckades öppna och efter 10 sekunder så kommer det upp "No configuration recieved within 10 seconds, communication failed"
Ibland kan jag connecta men då har jag ingen respons från gyron etc. Byter jag flik så väntar baseflight på data från kortet så länge att jag tröttnar och drar ur det.
Försöker jag att ladda in firmwaren igen så kommer felmeddelande: No response from the bootloader.
Har provat att kortsluta bootloader padsen och ladda firmware både via baseflight och via Flash Loader Demo utan framgång. Flash Loader Demo fick jag för övrigt aldrig att fungera utan först när jag körde baseflight fick jag in senaste firmwaren.
Har provat med två olika usb-kablar utan framgång.
Vad kan jag ha missat/bränt?
/Anders
Jag får inte kontakt med mitt nya naze32 acro kort efter uppdatering av firmware. Jag kunde ansluta till en början och jag ändrade inga inställningar utan bara växlade mellan dom olika flikarna, sen kopplade jag ner och gjorde uppdatering av firmware och det gick bra och kortet kopplade upp sig igen. Men sen när jag ikväll försökte ansluta till kortet så går det inte. Får endast att serieporten lyckades öppna och efter 10 sekunder så kommer det upp "No configuration recieved within 10 seconds, communication failed". Efter lite googlande så hittar jag att man kan kortsluta bootloader pads och gör detta enligt manualen och lyckas och kan ladda in firmware igen och kan sedan ansluta till kortet. Men när jag kopplar ner och prova att ansluta på nytt så kan jag det inte och jag lyckas inte fler gånger med den proceduren att kortsluta bootloader. Jag har provat på 2 datorer men ingen skillnad. Strömförsörjer endast kortet genom USB och har inget annat anslutet.
Datorn hittar kortet i enhetshanteran, använder Baseflight som är en app i Google chrome.
Är det någon som har något tips på vad man ska göra för att få det att fungera.Kommentar
-
Körde baseflight men tänkte testa cleanflight. Allt funkar som det skall med baseflight. Byter till cleanflight 1.4 för naze. Ställer in allt och det ser ut som det skall. Summer har dock fått fnatt den piper helatiden när jag kopplar in batteriet. Aktiverar jag summer med min sändare så börjar den låta annorlunda.
Drar tillbaka baseflight och läser in mina sparade inställningar så funkar allt som det skall igen. Summern låter endast när den aktiveras och inte annars.
Någon som varit med om något liknande och har en lösning ?
/JohanKommentar
-
Batterivarningen är aktiverad som standard i cleanflight har du inte lött in det så kommer den varna på låg batterinivå hela tiden om du inte avaktiverarKörde baseflight men tänkte testa cleanflight. Allt funkar som det skall med baseflight. Byter till cleanflight 1.4 för naze. Ställer in allt och det ser ut som det skall. Summer har dock fått fnatt den piper helatiden när jag kopplar in batteriet. Aktiverar jag summer med min sändare så börjar den låta annorlunda.
Drar tillbaka baseflight och läser in mina sparade inställningar så funkar allt som det skall igen. Summern låter endast när den aktiveras och inte annars.
Någon som varit med om något liknande och har en lösning ?
/Johan------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
Kommentar