Ser snyggt ut. Hur mycket väger den med Nex5 på? Är också nyfiken på dina flygtider. Har du dji's 30A opto Esc?
Megakopter Y6 Light
Kollaps
X
-
Tjusigt bygge, Stiffe. På grund av att alla envisas med att hänga på så mycket utrustning på denna ram så har jag uppgraderat den lite... Den heter numera Trilobite Compact och finns att beskåda här: http://megakopter.tictail.com/produc...lobite-compact
Kommentar
-
Tjusigt bygge, Stiffe. På grund av att alla envisas med att hänga på så mycket utrustning på denna ram så har jag uppgraderat den lite... Den heter numera Trilobite Compact och finns att beskåda här: http://megakopter.tictail.com/produc...lobite-compact
[ATTACH=CONFIG]44013[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44012[/ATTACH]
Själva ramen har ju du byggt det mesta
man måste ju ha så mycket grejor om man ska ha videolänk mm och det var lite trångt att få plats med allt det erkännes , funkar den bra flygmässigt vilket är prion så uppgraderar jag nog mittenplattorna
Kommentar
-
Kommentar
-
Tanken när jag designade ramen var en lätt gimbal, något kompakt styrkort typ CC3D, 5.8 videolänk och sen inte så mycket mer... Detta på MT2212-750 motorer och 10" proppar. Men jag inser att det lätt blir en hel del prylar, så nya planen är MT3506 motorer och 12" proppar, Tarot T-2D eller liknande gimbal + FPV-utrustning.Kommentar
-
Nu har jag provflugit iaf även om det var precis i mörkrets inbrott så det blev inte så omfattande och inga bilder filmer , flyger gör den med Nexen och i ca 9 min lugn flygning runt mig själv , ska prova med Gopro setup också borde ju få 10 min iaf tycker man , mer prov följer
oerhört smidigt att transportera 10 + av 10 möjliga på det , hexan har man brötat igenom 4 dörrar ner i garaget där jag bor och brötat precis in i bilen med precsion och fällt baksäte , här bär man smidigt och både Y6 an och sändarväskan får plats utan att fälla säten
Kommentar
-
Det blev en riktig bastard, 1100kv/380w motorer 9x5 både uppe & nere, med 4s5000 blev det ca 14 min flygtid, ingen extra kamrra på men fpv prylar.
Naza v1 fick den att flyga som en skit, säkert lite gains inställningar kvar men innan dess har den gått i backen o ett motorfäste måste bytas/köpas :-/
Hade lite "otur" med tbs bulletproof, 2st hade dåligt lödda delar och pajade vid start och det är ju inte jättekul o byta escarna med sladdarna i rören :-/ kör just nu kombo mellan tbs o afro i brist på delar...
Men lite reservdelar behövs innan bastarden flyger igen :-)
Kommentar
-
Man ska inte lita på allt Team BullShit säger...
Skicka ett PM med vad du behöver för delar så fixar jag det. Fota gärna motorfästena så ska jag kolla om jag har fler likadana, har haft ett par olika varianter. Kan jag inte fixa fram exakt likadana så byter jag ut alla mot en nyare version.Kommentar
-
Megakopter Y6 Light
Frakt och ihopfällbarheten är klockren, tar väldigt lite plats :-) ska bli kul att ha med på semesterresor!
Sen lär den ju lyfta i princip whatever man hänger på och flygtid löses 2st 5000 i parallell (som ska provas när den lyfter igen)
Osd rapporterade som mest 65A från batteriet och runt 30 vid hover/enkel/långsam flygningKommentar
-
Det är inte alltid så enkelt att bara hänga på en lipo till för mer flygtid du ökar ju vikten också vilket i flera fall har gått nästan jämnt upp i flygtid för mig iaf på andra multis men rapportera gärna vad du kommer fram till i det falletFrakt och ihopfällbarheten är klockren, tar väldigt lite plats :-) ska bli kul att ha med på semesterresor!
Sen lär den ju lyfta i princip whatever man hänger på och flygtid löses 2st 5000 i parallell (som ska provas när den lyfter igen)
Osd rapporterade som mest 65A från batteriet och runt 30 vid hover/enkel/långsam flygning
vilka vikter ligger du på nu ?
Kommentar
-
Megakopter Y6 Light
Precis, så enkelt är det inte, men rimligen borde det gå att få ut mer flygtid med mer batteri på just denna kombon :-)Det är inte alltid så enkelt att bara hänga på en lipo till för mer flygtid du ökar ju vikten också vilket i flera fall har gått nästan jämnt upp i flygtid för mig iaf på andra multis men rapportera gärna vad du kommer fram till i det fallet
vilka vikter ligger du på nu ?
En annan Y6a vid samma tillfälle med 20AH på fick it 24 minuter flightime, lite annan konfig men ändå...
Gissar att sweetspot på just den här ligger runt 8-10AH 4S.. TypKommentar
-
Jag tänker prova med 2X 4000 eftersom jag har såna till min Quad och då hamnar totalvikten på 2800 nånting med nex och 2500 med Gopro , vad ligger du på för vikter ?Precis, så enkelt är det inte, men rimligen borde det gå att få ut mer flygtid med mer batteri på just denna kombon :-)
En annan Y6a vid samma tillfälle med 20AH på fick it 24 minuter flightime, lite annan konfig men ändå...
Gissar att sweetspot på just den här ligger runt 8-10AH 4S.. TypKommentar
Kommentar