Vad för utrustning till en Octocopter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Nu är den provflugen och den var hur snäll som helst, den har ganska hög mark effekt det var det som var problemet. Fick trimma fyra klick höger sida och två klick på dyk sen stod den stilla i vinden.

Jag var ganska nöjd när jag gick ifrån fältet idag, kändes som en seger. Nu blir det till att bygga den färdig som kamerarigg vilket det var tänkt från början och tränar FPV gör jag med min trikopter.

Balsa regn

Kommentar

• tvbcom
      • mar 2012
      • 79

Här är en liten video från mitt första test med KK2 och Octo.

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Härlig modell, montera längre ben och du har ett mekbord, den testen gjorde jag också.
        Jag kan väl säga att jag inte blev väldigt imponerad, men att det skulle fungera utan någon justering imponerade.

Trevligt med ännu en Oktokopter, vi får snart ordna en Okta träff.

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
          • 172

Jag är nyfiken på ArduCopter och deras grejer. Tyvärr har Bägda försvunnit och ingen uppdatering på ett tag :(

Hoppas du (Bägda) kommer tillbaks snart och berättar hur det gick med din oktocopter......

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

jag kör med Arduplane (samma hårdvara som Arducopter) - fungerar mycket bra

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Uppgraderat kortet till 1.5 och nu flyger den riktigt bra. Har gjort en batterihållare och en videokamera rigg, skall flytta över fpv grejorna från trikoptern senare i veckan.
              Bifogade filer

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Insåg att KK2 inte var vad jag var ute efter,den kompenserar inte för vind eller någonting. Så nu åker det väck, skulle beställa fler propellrar och råkade snubbla över Zero-X4 så nu är en sådan på väg hem till mig för utvärdering, funkar den så behåller jag den annars hamnar den i bingen. Problemet med KK2 är att när den väl börjar drifta med vinden så liksom tar den fart och man får passa sig så man inte flyger in i någonting, lite jobbigt när man som jag flyger lågt i villa området. På öppna ytor är det inga problem, men vem flyger där, inte jag i allafall, jag vill in i snåren och härja. Som den datahacker jag är skall det bli intressant att få till programering och waypoints, blir väl att jag ringer en vän.

I och för sig har KK2 fungerat bra men man liksom växer ur den, jag kör med FPV 1.2Ghz med kretskorts kamera, Sony handycam och GoPro2 på den så den är inte lätt. Nästa justering blir att göra Oktan låg, nu har den form som en manet skall liksom platta till den, så den inte blir så känslig mot vinden. När jag sedan vet mer skall det nog investeras i en S800 med infällbara ställ.

Skall bygga en ny trikopter till KK2 där tror jag den blir perfekt att ha - för kontroll till ren bus maskin.

Basla regn

Kommentar

• Sickan
                  • jul 2012
                  • 1080

Filmar du bakåt/nedåt med GoPron?

--
                  S

Kommentar

• tvbcom
                    • mar 2012
                    • 79

Ursprungligen postat av Kenneth E
                    Insåg att KK2 inte var vad jag var ute efter,den kompenserar inte för vind eller någonting. Så nu åker det väck, skulle beställa fler propellrar och råkade snubbla över Zero-X4

Basla regn
                    Zero-X4? vad är det. försökte googla på det men får bara upp en massa spel!
                    Har du nån länk?

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Ja, det stämmer har limmat dit en massa GoPro snabbfästen i olika vinklar, som jag flyttar runt kameran på. Rakfram/bak, 45 grader ner fram och 45 grader till sidan ocg rakt till sidan.

Kommentar

• Sickan
                        • jul 2012
                        • 1080

Ursprungligen postat av tvbcom
                        Zero-X4? vad är det. försökte googla på det men får bara upp en massa spel!
                        Har du nån länk?
                        Kanske denna?

--
                        S

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Det stämmer, du hittade rätt.

Kommentar

• Stiffe
                            • jan 2012
                            • 991

Ser ju mycket ut som något från DJI , lite andra färger bara , finns tydligen en vassare variant med waypoints mm.
                            intressant se hur det funkar

Kommentar

• searay
                              • aug 2012
                              • 118

Finns här,där jag handlar det mesta,rekomderas

http://www.omgfly.com/index.php?main...roducts_id=920

Kommentar

• Stiffe
                                • jan 2012
                                • 991

Hade den legat i prisklassen som en Naza hade den varit mer intressant , nu är den nästan lika dyr som WKM och då i basic utförande , gillar inte riktigt groundcontrolen som tydligen går via wifi och en mobil , det är svårt nog att se på en laptop vad man sysslar med och lägga waypoints om man vill , Goprons wifi funkar tex inget vidare till det vi använder den enligt uppgift

Men ska bli intressant se vad Kenneths något enklare presterar

Kommentar

Arbetssätt...