Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
YS-X6 autopilot is a tremendous flight system for multi-rotors Supporting Android/Apple IOS and PC system and providing excellent auto-navigation, target lock, self-leveling and position/altitude holding features.
stämmer inte detta?
Om jag fattat det rätt funkar Apple på X6 men inte X4 (utan att jailbreaka då) , många på Rc Groups tycker det är bättre och prisvärdare att köpa X4 , man har skruvat isär och det är precis samma komponenter barometer gyron osv i X4 som X6 och är en nyare FC, dessutom får man 8 waypoints i navigator X4 ver, på X 6 bara 4 st i det grundutförandet och X4 navigator är då nästan 400 $ billigare , funderar skarpt på att inhandla en X4
Det är samma mjukvara till båda bara det att vissa funktioner är spärrade till X4.
Till Apple skall dessa jailbrakas, men nu är det så att jag har en företagstelefon och vill inte riskera något med den, därför använder jag här hemma frugans samsung vilket de också rekommenderar. Fungerar klockrent tänkte även skaffa en suftplatta nu i det närmaste och då är valet givet att det blir en samsung så slår jag flera flugor i samma smäll så att säga.
Det har varit en trevlig helg med mycket flygningar, minst 15 stycken tappade räkningen.
Hade problem med min GoPro, den ville inte starta och när den väl startat ville den inte stanna eller byta meny, puh bara så irriterande, jag skulle aldrig uppdaterat mjukvaran den fungerade kanon innan. Refreshade mjukvaran och nu har den gått ett par filmer i allafall.
Jag skulle göra tester med GoPron det blev bara tre filmer. GoPron är direkt monterad på ramen och med förlängare cirka 7cm, vilket inte gav så bra resultat, mycket svaj i bilden, men när jag hade den monterad utan förlängaren då var bilden bra - men den bilden blev raderad av en klyddande GoPro kamera innan jag hann spara den i datorn.
Jag börjar få rätt på X4 kortet nu det behöver ytterligare lite justeringar innan jag kan säga att den är bra.
Nu tittar jag på en gimbal och stabilisering men vet inte vilket jag skall satsa på, kanske kan bli knuffad i rätt riktning av någon vänlig själ.
Balsa regn
Senast redigerad av administrator; 2013-03-25, 10:24.
Kolla på Fredrik.R s Brushless gimball här på forat, riktigt nice, va och kikade på den under intrimningen och är helt klart imponerad.
Det tar sig
Kan bara instämma med Simon , fullt i klass med Z15 fast 2 ways - roll och tilt och nästan en tiondel av kostnaden , har beställt en av Fredrik men han är på semester till den 5 April , googla på Alexmos brushless gimbal så kan du se prov på hur det funkar på Youtube och Vimeo
Kommentar