Vad för utrustning till en Octocopter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Då är det också uteslutet.

Man får se till att man inte får solen i proppen då.

Bara att bita ihop
    Balsam regn

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

en liten skärmmössa till kameran kanske funkar

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Jo jag tänkte på det också, men den blir liten då GoPro har sådan vidvinkel åt alla håll. Det ligger på önskelistan över grejor att fixa, tror jag hittar på någon samtidigt som jag utför motorbytet, såg att paketet var packat och väntar på leverans.

Har en idé om en skärm att montera på höljet och inte runt linsen

Balsa regn

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Dags att uppgradera oktan med nya motorer och proppar. Tog hem ett gäng från HK trots att jag inte handlar mer därifrån. Det blev multistar 690KV 48mm. Från 12x3.8slowfly till 13x4" kolfiber.

Balsa regn
          Bifogade filer

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Dags att uppgradera oktan med nya motorer och proppar. Tog hem ett gäng från HK trots att jag inte handlar mer därifrån. Det blev multistar 690KV 48mm. Från 12x3.8slowfly till 13x4" kolfiber.

Dessa är större och kräver därför kraftigare armar, så det blir en nybyggd okta, jag behåller bara plattorna i mitten. Vi får se, dumt att börja med hel renovering nu på bästa flygtid. Jag skall börja bygga armarna och när dessa är klara monteras de på oktan.

Motorerna är alla provkörda och ett par stycken gick riktigt bra, skall man få till åtta bra får man väl köpa hem ett fyrtiotal stycken.

Balsa regn

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Planerar ombyggnaden av oktan och funderar på att göra diametern mindre och på så vis trixa lite med placeringen av motorerna. Jag gillar inte okta typ Y6 men funderar på att göra en okta med varannan motor neråt och nästa uppåt så de överlappar varandra, någonsin provat eller har synpunkter?

Balsa regn

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Ursprungligen postat av Kenneth E
                Planerar ombyggnaden av oktan och funderar på att göra diametern mindre och på så vis trixa lite med placeringen av motorerna. Jag gillar inte okta typ Y6 men funderar på att göra en okta med varannan motor neråt och nästa uppåt så de överlappar varandra, någonsin provat eller har synpunkter?

Balsa regn
                Varför inte, det fungerar fint på B-17

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Det fungerar lite annorlunda på en MK då det är draget från propellern som lyfter och inte vingen, där av min fråga.

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Ursprungligen postat av Kenneth E

Balsa regn
                    Ingen som provat att göra armarna kortare på en MK och då montera varannan motor upp och ner så propeller arean går in i varandra?

Balsa regn
                    om ett par dagar blir det verklighet om ingen har något att säga om det.

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Då har man kommit en bit på väg, kolfiberdamm i ögon, öra och näsa. Oj, vad skoj jag har, önskade bara att allt material var i kolfiber för det är bara så enkelt att arbeta med.

Balsa regn
                      Bifogade filer

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

En motivations höjning, har köpt behövande och rätta skruvar idag hos tools.

Skall till dagis i kväll hoppas jag hinner börja montera in lite elektronik efteråt.
                        Bifogade filer

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Nu börjar det likna något , övergav du motorplaceringstankarna ?

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Ursprungligen postat av Stiffe
                            Nu börjar det likna något , övergav du motorplaceringstankarna ?
                            Ja, det stämmer jag fick inget svar på min fråga tidigare så jag övergav tanken för tillfället. Jag kom på att jag skulle få problem med placeringen av vtx, wifi, batteri kamera och UHF. Med nytt landställ och Gimbal kan det bli verklighet.
                            Kenneth

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Fick ihop en timme igår i garaget. Byte ut skruvarna och spände fast dem. Fick dit någon elektronik och upptäckte att alla mina esc hade fel kontakter och jag hade endast kontakter till 6 st ESC. Det blir till att köpa in idag för att löda 24 hylsor till motorerna.
                              Bifogade filer

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Då är den färdig och provflygen. Första försöket i GPS mode gick inte så bra, den slog runt direkt och landade upp och ner. Under dagens träff fick jag mod att prova igen och nu fungerade det, dock lite justering kvar men åt rätt håll i allafall.

Skall justera lite till och kanske blir jag nöjd under vår FPV-träff på Söndag.

Kenneth
                                Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...