TBS Discovery med APM 2.5
Kollaps
X
-
Re: TBS Discovery med APM 2.5
Det är en gammal klassiker funkar på dom flesta kort
En komponent lite snett på kortet och man får problem.
Gött att det löste sig.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2Kommentar
-
Det brukar bero på battbatterikablarnas Magnetfält påverkar kompassen.
Testa att få bort dom så långt ifrån kortet som möjligt.
Det går att exportera/spara en parameter fil från APMKommentar
-
Man kan kolla om motorströmmarna påverkar kompassen genom att avläsa kompassvärdet i Mission Planner vid throttle-pådrag. På köksbordet, utan propellrar.
Förresten, kompassen påverkar väl orienteringen bara i Simple Mode?
Lars.
Hur tänker du när du tror att barometern påverkar riktningen?Kommentar
-
Nej, jag tycker den känns bra nu, när jag inte drar på max, då vill den åt vänster. Jag läste att på APM 2.5 kan man behöva skydda barometern för luftströmmar.
Däremot har jag problem med loggarna, när jag är uppkopplad via radio och går till Terminal-fliken och vill läsa loggar så får jag inte det. Någon idé? Eller det var inte där du menade?
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Här är mina inställningar förnärvarande men det finns lite till att trimma på
--
SKommentar
-
Jag har hissat ner APM-hexan från taket, uppdaterat Mission Planner och anslutit med usb. Ett klick på TERMINAL ger:
Note - CLI vorks over usb only.
Nu kan jag skriva logs och får då veta vilka parametrar som loggas. Dessutom en lista på log-filer, nåja inte filer men startadresser till loggade data.
LarsKommentar
-
Ok, då ska jag koppla in sladden.Jag har hissat ner APM-hexan från taket, uppdaterat Mission Planner och anslutit med usb. Ett klick på TERMINAL ger:
Note - CLI vorks over usb only.
Nu kan jag skriva logs och får då veta vilka parametrar som loggas. Dessutom en lista på log-filer, nåja inte filer men startadresser till loggade data.
Lars
Tack!
--
SKommentar
-
Jag tycker en sak är lite märkligt och det är när jag kalibrerar kontrollerna i Mission Planner. Alla utom throttle går från ca 1000 - 2000 men inte throttle, den går från ca 1000 till 1600.
Den hovrar fint på ca 50% men jag tycker den är lite svag på toppen, kanske inbillning
Ni som flyger/flugit med ArduCopter, känns detta normalt eller har ni ungefär samma utslag på alla kontroller?
Jag har mina ESCar kalibrerade, hoppas jag. Har följt instruktionerna och fått förväntade pip iallafall.
Gissar att om det är så att jag inte får ut full gas via kontrollen så har ArduCopter tillgång till hela registret? Såtillvida allt annat är uppsatt som det ska och fungerar som förväntat, eller?
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
1000-2000 är väl pulslängden för PWM och är ok. 1600 för throttlemax är för lite. När du kalibrerar med MP kan du se insignalen med en analog markering. Får du lika lång markering för throttle som för de andra? Om inte, så sätter sändaren begränsning. Min Graupnerhar programmerbara utsignaler. Sätter jag max lågt där blir inte PWM-max 2millisekunder.
LarsKommentar
-
Hmm... Jag får undersöka det lite närmare.1000-2000 är väl pulslängden för PWM och är ok. 1600 för throttlemax är för lite. När du kalibrerar med MP kan du se insignalen med en analog markering. Får du lika lång markering för throttle som för de andra? Om inte, så sätter sändaren begränsning. Min Graupnerhar programmerbara utsignaler. Sätter jag max lågt där blir inte PWM-max 2millisekunder.
Lars
--
SKommentar

Kommentar