TBS Discovery med APM 2.5
Idag flippade den på rygg och ramlade ner. Inget gick sönder men den beter sig lite märkligt tycker jag, även innan flippen. Inget kändes överdrivet varmt och den ville upp i luften direkt efter.
Det smyger sig på en känsla av att man inte kan lita på den helt enkelt, utan att man kan sätta fingret på vad det är.
Skiftade ut elektroniken nu ikväll när ungarna var i säng, så man får flyga lite och inte bara testa, kalibrera, testa, justera, kalibrera, testa... Ja ni förstår
Har en WKM, som jag ska ha på en annan maskin senare, den åkte på nu ikväll. Får flyga den utan GPS tillsvidare så kan man utforska lite större område än de närmaste 10 metrarna
Allt är på plats, inkopplat, kalibrerat för en tur i gryningen. Börjar med en liknade setup som jag hade på Discoveryn när jag flög den med Naza.
Det är säkert jag som behöver lära mig mer om ArduCopter, så den åker säkert på något i framtiden, jag gillar konceptet
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Idag flippade den på rygg och ramlade ner. Inget gick sönder men den beter sig lite märkligt tycker jag, även innan flippen. Inget kändes överdrivet varmt och den ville upp i luften direkt efter.
Det smyger sig på en känsla av att man inte kan lita på den helt enkelt, utan att man kan sätta fingret på vad det är.
Skiftade ut elektroniken nu ikväll när ungarna var i säng, så man får flyga lite och inte bara testa, kalibrera, testa, justera, kalibrera, testa... Ja ni förstår

Har en WKM, som jag ska ha på en annan maskin senare, den åkte på nu ikväll. Får flyga den utan GPS tillsvidare så kan man utforska lite större område än de närmaste 10 metrarna
Allt är på plats, inkopplat, kalibrerat för en tur i gryningen. Börjar med en liknade setup som jag hade på Discoveryn när jag flög den med Naza.Det är säkert jag som behöver lära mig mer om ArduCopter, så den åker säkert på något i framtiden, jag gillar konceptet

--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kommentar