Det var ju en liten kul utflykt , det stora gröna fältet var det nya tomten ? ha ha, och hela familjen kom med på film
TBS Discovery med CC3D
Kollaps
X
-
Sv: TBS Discovery med CC3D
Inte riktigt hela
Det är två tomter på cirka 1600, jag försökte dock flyga runt inom tomtgränsen
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2Kommentar
-
Sv: TBS Discovery med CC3D
Testade några nya propellrar idag efter tips här på forumet, bland annat. Det var några Carbon Fiber 9x4,7 och GemFan 8x4,5 Mix.
http://www.rctimer.com/index.php?gOo...3&productname=
Jag har flugit mest med Graupner 9x5 den senaste tiden och med båda dessa nya fick jag en del vobblande så jag fick sänka några gains efteråt, tycker de båda fungerar fint nu. Jag tror att det har att göra med den något lägre attackvinkeln.
Med 8" började Discon dessutom driva lite bakåt istället för framåt.
Om jag måste välja tror jag att GemFan blir valet, tyckte koptern kändes agil och stabil med dem.
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2Kommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Tackar
Det är lite trist att det blir mörkt så snabbt men den här veckan är en resfri vecka
Lite inställningar och ut och flyga idag då?
--
SKommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Absolut tvekandes, men nu startar träningen för att göra det flygandes FPV 
Tror inte att jag törs det med denna, skulle vara skönt med lite GPS-stöd när man inte kan orientera sig efter landmärken
--
SKommentar
-
Som sagt det blir mörkt snabbt och man hinner inte hem från jobbet innan
Nya anläggningar är inte bara att tuta och köra ;-) , började med Firmware uppgradering och började blippa i gårkväll ( efter ett tag fick jag stänga av själva blippljudet då min sambo hade huvudvärkLite inställningar och ut och flyga idag då?
) har väl koll på det mesta i sändaren nu och idag ska mottagaren i hexan är det tänkt efter ett gympa pass
Kommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Jo, det tar sin lilla tid dettaNya anläggningar är inte bara att tuta och köra ;-) , började med Firmware uppgradering och började blippa i gårkväll ( efter ett tag fick jag stänga av själva blippljudet då min sambo hade huvudvärk
) har väl koll på det mesta i sändaren nu och idag ska mottagaren i hexan är det tänkt efter ett gympa pass
--
SKommentar
Kommentar