Jag hade tänkt använda samma batteri till fpv kameran och sändaren så för att slippa strul med att minska voltantalet då tx och cam är för 3S så antar jag att det får bli ett 3S batteri, vill ha så lång flygtid som möjligt. ett 3S 5000mAh och graupner 9x5 eller 10x5 antar jag.. Verkar som man måste testa, men det blir dyra tester att köpa nya accar och proppar för att testa :P
Maiden DJI F450 Naza
Kollaps
X
-
Sv: Maiden DJI F450 Naza
Det är tjusningenJag hade tänkt använda samma batteri till fpv kameran och sändaren så för att slippa strul med att minska voltantalet då tx och cam är för 3S så antar jag att det får bli ett 3S batteri, vill ha så lång flygtid som möjligt. ett 3S 5000mAh och graupner 9x5 eller 10x5 antar jag.. Verkar som man måste testa, men det blir dyra tester att köpa nya accar och proppar för att testa :P
Du kan ju alltid ta ner spänningen eller plocka ut det från 3 celler på balanskontakten.
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2Kommentar
-
Jo det kan jag förvisso göra, har dock 2st 3s batterier hemma, hur fungerar det att koppla ihop dessa? 2st 3S 2200 mAh tror jag. Kanske är dumt att börja trixa med sådant..
Som sagt, visst kan man köpa någon BEC som drar ner volt antalet, men då blir det ännu mera pryttlar på farkosten, men frågar är om jag tjänar på det? Som sagt går det att testa, köpa ett 4S och några andra proppar, antar 9x5 graupner fungerar fint till både 3S och 4S..Kommentar
-
Sv: Maiden DJI F450 Naza
Min väger ca 7 kg med gimbal och kamera, Sony CX740, och med ett 4s på 6200 får jag cirka 8-10 minuter. Då är det lugn flygning och hovrande.
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2Kommentar
-
Maiden DJI F450 Naza

Min TBS Discovery väger inkl. GoPro, FPV-utrustning och Zippy Compact 4s 4000mAh cirka 1971 gram
Den flyger jag helst med ett 4s och 8" eller 9" proppar.
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Okej!
Vad jagförstått så..
Fördelar vs nackdelar mellan 3S och 4S
4S
Högre volt antal
Ger högre varv på motorerna/propparna
Det ger högre effekt och maskinen kan lyfta tyngre?
Man använder mindre proppar som gör maskinen stabilare i vind
Tyngre och större än 3S
3S
Större proppar mindre stabil i vind?
Minskad lyftkraft pga lägre varv på motorerna
Vägre mindre
Något jag glömt?
Kommentar
-
Det fick bli ett 3S 5000 mAh till att börja med så får vi se hur det känns, till en början.
Tror jag fått en dålig motor tyvrärr. Jag skrev att det verkade som att quaden wobblade lite mellan höger bak och vänster fram.. Kände lite på ena motorn och den verkar glappa, knäpper när man snurrar på den och kan vicka på propellern, proppen rör sig inte utan själva staget som den sitter på kan man vickla på.
Ser dock att det är ett skruvhål på alla motorerna, ska man dra i en skruv där? Fattar inte riktigt vad den skulle göra för nytta bara.. Någon som har koll? Skruvhål på alla motorerna som går rakt in i staget där propellern sitter typ..Kommentar
-
Det var som jag trodde, en av motorerna var defekt och returnerades till USA där dem skickade en ny i retur, så nu ska det gå bättre, även om det gick bra att flyga första gången
Efter många långa sena leveranser från USA har jag nästan allt jag vill ha till min quad nu, mindre/lättare vtx är att föredra men denna får duga så länge, och gopron kom hem också, för ynka 1300kr, nu inväntas bara bättre väder. Blåsigt och snö är inget att flyga i
Den blev ganska tung, vikten ligger på ca 1600g. Bara vtx sändaren ligger på nästan 70g, funderar på att ta bort kamerahuset till gopron senare för att frigöra en 80g till..
Kommentar
-
Hej!
Aluhöljet kan jag ta bort, bra ide! Det ska jag fixa senare. Hade tänkt beställa en Cloverleaf antenn också, för att få bättre mottagning och få ner vikten lite. Annars kan jag nog inte banta ner något mera, förutom huset till gopron då.Kommentar
-
Re: Maiden DJI F450 Naza
Readymade står väl knappast ansvariga för skador på saker i paket? Speciellt inte en gopro som är så bra inkaplslad, kunde ju hänt oavsett vilken butik du köper i.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2Kommentar
Kommentar