Projekt Quad 001
Kollaps
X
-
Hej
Glömde skriva att jag var tvungen att använda en tredje fönsterskrapa ovanpå fartreglaget eftersom det tog så stor plats.
När dom två sista bilderna togs hade jag trimmat in motorerna och kk2án, men inte fäst sladdarna ordentligt.
Fick alldeles nyss hem kardborrestropparna till batteriet också som jag ska sätta fast.
Mvh kenj
Hej
Nu har jag kommit lite längre, allt på plats och intrimmat det enda jag inte fått fast än är kameror och sändare.
Tänkte vänta med det tills jag vant mig vid att flyga den.
[ATTACH=CONFIG]44268[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]44269[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]44270[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]44271[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]44272[/ATTACH]
Mvh kenjKommentar
-
Ser fint ut, jag står still på grund av att USBasp inte finns hemma på HK. Det var över 30 dagar sedan jag betalade och dom kan inte ge ett besked. Nu fick dom ett litet "brev" där jag inte längre är så vänlig och snäll men inte dum. Är inte bara jag som väntar på detta, vi är två om ordern.
BertKommentar
-
Hej
Testa den här http://www.hobbyflyg.com/elektronik/...ng-deluxe.html
Någon krona dyrare men den finns hemma.
mvh kenj
Ser fint ut, jag står still på grund av att USBasp inte finns hemma på HK. Det var över 30 dagar sedan jag betalade och dom kan inte ge ett besked. Nu fick dom ett litet "brev" där jag inte längre är så vänlig och snäll men inte dum. Är inte bara jag som väntar på detta, vi är två om ordern.
BertKommentar
-
-
Kommentar
-
Den typen av adapter kan inte ha mindre hål än den axel den sitter på.
Antingen får du borra upp hålet i propellern eller så får du köpa en adapter som kläms fast på axeln och har en mindre gänga framtill.
/JonasKommentar
-
Kommentar
-
Hej
Behöver du använda adaptrarna som följde med?
Eftersom propellerhållaren är konisk så behövs väl inte någon adapter emellan?
Mvh kenj
Tror jag förklarade lite dåligt, propeller har ett 5 mm hål med diverse adaptrar. Motor axel är 4 mm. Tror jag löst det på det viset att jag försänker med en konisk borr i propellern, sedan sätter i en adapter för 4 mm axel vilket jag fixerar med lite snabblim.
[ATTACH=CONFIG]44545[/ATTACH]Kommentar
-
Adaptern är bara för att styra upp axeln.
Nu har jag ett KK2.1.5 kort, nu är frågan behöver jag uppgradera det och med vad. Det är ju en djungel med olika programvaror.
BertKommentar
-
Tyvärr så har mycket annat kommit i vägen för bygget men det närmar sig. Undra hur stor man kan bygga? http://www.youtube.com/watch?v=CzP0Zqxam7E
BertKommentar
-
Hej
Ja tack en sån vill jag ha, det räcker med en ;-)
Mvh kenj
Tyvärr så har mycket annat kommit i vägen för bygget men det närmar sig. Undra hur stor man kan bygga? http://www.youtube.com/watch?v=CzP0Zqxam7E
BertKommentar
-
Nu gäller det, den första testen. Vad händer, inte ett rörelse, den står där och surrar. Mer jordnära quad finns nog inte. Trycker ner knappar på kk2, full gas och det piper två gånger, drar av gas reglage, det piper igen. Nu ska det funka, drar upp gasen på max och får halvfart på propparna, tills en av dom stannar.
Kul, nä men bygga den var det.
BertKommentar

Kommentar